خبرگزاری کار ایران

چند گزینه مناسب برای تغییر نسل در تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۴۴

خداحافظی امید ابراهیمی از تیم ملی و احتمال حذف بازیکنانی همچون کریم انصاری‌فرد شانس را برای دیگر بازیکنان ایجاد خواهد کرد تا به تیم ملی فرا خوانده شوند.

به گزارش ایلنا، بعد از اینکه تیم ملی از جام ملت‌های آسیا حذف شد، کارشناسان بحث جوانگرایی یا تغییر نسل در تیم ملی را پیش کشیدند که سرمربی تیم ملی نیز در مصاحبه خود پس از شکست مقابل تیم ملی فوتبال قطر به این موضوع اشاره و تمایل خود را به برخی تحولات در تیم ملی نشان داد. البته قلعه‌نویی تأکید کرده که تغییر نسل در تیم ملی به سرعت قابل انجام نیست و تیم ملی باید به طور آرام و پیوسته بازیکنان پا به سن گذاشته خود را کنار بگذارد و به سمت بازیکنان جوان‌تر برود.

خداحافظی امید ابراهیمی از تیم ملی و احتمال حذف بازیکنانی همچون کریم انصاری‌فرد شانس را برای دیگر بازیکنان ایجاد خواهد کرد تا به تیم ملی فرا خوانده شوند. از سویی برخی مصدومیت‌ها نیز سرمربی تیم ملی را به سمت تحولات در ترکیب آینده تیم ملی پیش خواهد برد و ممکن است در سیر تغییرات بازیکنان استقلال بیشتر مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرند.

عملکرد نامطلوب برخی بازیکنان نیز یکی از بهانه‌هایی است که احتمالاً لیست آینده تیم ملی را با تحولاتی رو به رو خواهد ساخت.

برای مثال در خط دفاع شاهد عملکرد ضعیف بازیکنان در بازی‌های بزرگ و مهم تیم ملی بودیم که این موضوع شانس دیگر بازیکنان را برای ورود به دایره بازیکنان تیم ملی افزایش خواهد داد.

یکی از بازیکنانی که احتمال می‌رود در لیست آینده تیم ملی جایی داشته باشد، آرمین سهرابیان است. بازیکنی که پیش‌تر نیز بار‌ها مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته بود و حتی انتظار داشت در لیست بازیکنان نهایی برای حضور در جام ملت‌های آسیا نیز قرار بگیرد.

با توجه به اینکه نه کنعانی‌زادگان در بازی‌های بزرگ عملکرد خوبی در بخش دفاعی تیم ملی داشته و نه شجاع خلیل‌زاده، پیش‌بینی اینکه قلعه‌نویی آرام آرام به سمت گزینه‌های دیگر برود بسیار زیاد است. سرمربی تیم ملی در آینده احتمالاً روی پورعلی گنجی بار دیگر حساب خواهد کرد و این مدافع به تیم ملی فراخوانده خواهد شد.

اما از سهرابیان جلوتر باید به صالح حردانی اشاره داشت که با مصدومیتی که برای صادق محرمی به وجود آمده او به عنوان جدی‌ترین گزینه برای حضور در لیست آینده تیم ملی نامش مطرح شده است.

صالح قبل از جام ملت‌های آسیا نیز بار‌ها از سوی قلعه‌نویی به تیم ملی فراخوانده شد و هرگاه مشکلی برای محرمی یا رضاییان به وجود آمد او اولین گزینه‌ای بود که از سوی سرمربی تیم ملی به تیم ملی دعوت شد.

به احتمال زیاد او اقبال بالایی برای بازگشت به لیست تیم ملی خواهد داشت و چه بسا همین فرصت برای هافبک-مدافع راست استقلال کفایت کند تا جایگاه خودش را در تیم ملی سفت کند.

اما دایره بازیکنانی که احتمالاً از سوی امیر قلعه‌نویی به تیم ملی فراخوانده خواهند شد، به همین دو بازیکن ختم نمی‌شود. ابوالفضل جلالی نیز با شانس کمتر می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربی تیم ملی برای حضور در دو بازی پیش رو در ایام نوروز باشد.

جلالی البته در ترکیب استقلال درخشش محسوسی نداشته و همچنان با فراز و نشیب پیش می‌رود و چندان در یک مدار ثابت قرار ندارد، اما تجربه بازی در جام جهانی فوتبال به هر حال وسوسه‌انگیز است و هیچ بعید نیست که سرمربی تیم ملی بار دیگر جلالی را به تیم ملی فرابخواند تا در جناح راست از او بهره بگیرد.

با توجه به اینکه احسان حاج صفی پا به سن گذاشته و به زودی باید کفش‌ها را بیاویزد، سرمایه‌گذاری روی بازیکنی همچون جلالی می‌تواند آینده‌نگرانه باشد. هرچند که تیم ملی در این پست میلاد محمدی را هم در اختیار دارد.

ناگفته نماند که سهرابیان نیز قادر است در پست دفاع چپ برای تیم ملی بازی کند.

  • برای دیگر بازیکنان استقلال نمی‌توان شانس آنچنانی در ذهن متصور بود. شاید تنها مهدی مهدی‌پور و اندکی هم ایمان سلیمی نگاه‌ها را متوجه خود کنند، اما دیگر بازیکنان فعلاً درحد و اندازه‌ای نیستند که بتوانند با بازیکنان کنونی تیم ملی رقابتی شانه به شانه داشته باشند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز