خبرگزاری کار ایران

صادقی از ترکیب خارج می‌شود؟

سردرگمی اوسمار در خط میانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۸۲

با توجه به ترافیک خط میانی و تعدد هافبک های پرسپولیس، حالت های مختلفی برای چینش هافبک های این تیم پیش روی اوسمار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، اورونوف، خدابنده‌لو، سروش رفیعی، امیری، عالیشاه، ترابی، صادقی، اسدبیگی، ریگی، احمدی و هنانوف یازده بازیکنی هستند که قابلیت بازی در خط میانی پرسپولیس را دارند اما اگر اوسمار بخواهد با سیستم 1-3-2-4 بازی کند فقط 5 نفر از آنها در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و کار اوسمار برای انتخاب ارنج نهایی خط میانی بسیار دشوار خواهد بود.

با این وجود اگر احمدی و هنانوف بازیکنان رزرو در خط دفاع باشند و به خط میانی نیایند و از بین ریگی و اسدبیگی یک هافبک دفاعی باشد برای چهار نقطه دیگر رقابت سختی بین هفت بازیکن دیگر به وجود خواهد آمد که باید چهار پست دیگر را پر کنند.

پرسپولیس دو هافبک دفاعی به نام‌های مسعود ریگی و سینا اسدبیگی دارد که در سیستم 1-3-2-4 مد نظر اوسمار هر دو می‌توانند در مقابل خط دفاعی به عنوان یک زوج کنار هم بازی کنند؛ اتفاقی که در اراک رخ داد. با این وجود در بازی خانگی مقابل تراکتور و از آنجایی که خصوصیات ریگی و اسدبیگی تا حدودی به هم شبیه است و تیم نیاز داشت تا فرم تهاجمی‌تری بگیرد، اوسمار از سروش رفیعی در کنار ریگی بهره برد تا یک زوج جدید مقابل خط دفاعی و پشت خط سه نفره تشکیل دهد.

حالا با اضافه شدن محمد خدابنده‌لو به پرسپولیس تعداد حالت‌های این زوج در مرکز زمین برای بستن کمربند میانی تیم بیشتر هم خواهد شد. در واقع اسدبیگی می‌تواند در کنار سروش یا خدابنده‌لو بازی کند که قدرت بازیسازی و حرکت رو به جلوی بهتری دارند و می‌توانند در نقش پاسور عمل کنند یا در دو حالت دیگر ریگی می‌تواند کنار یکی از این دو پلی‌میکرها قرار بگیرد.

برای خط سه نفره جلو هم ترافیک بازیکن باکیفیت می‌تواند کار اوسمار برای چیدن بهترین ترکیب ممکن را دشوار کند. در مصاف با آلومینیوم، اوسمار از مثلث ترابی – سروش – صادقی استفاده کرد به طوری که ترابی در پست هافبک چپ و صادقی در جناح راست بازی کردند و سروش جلوتر از دو هافبک دفاعی به میدان رفت اما در مصاف با تراکتور با اضافه شدن عالیشاه، این بازیکن در مرکز خط سه نفره بازی کرد و دوباره ترابی و صادقی در جناحین این خط سه نفره قرار گرفتند که مطابق معمول در جریان بازی جای خود را با هم عوض می‌کردند. حالا اما با اضافه شدن وحید امیری که با نمایش‌های 20 تا 30 دقیقه‌ای کم‌کم به شرایط مسابقه نود دقیقه‌ای خواهد رسید و البته اوستون رستم اورونوف، ارنج خط سه نفره می‌تواند حالت‌های مختلف بیشتری داشته باشد ضمن اینکه محمد خدابنده‌لو هم درست مثل سروش رفیعی قابلیت بازی در مرکز این خط را خواهد داشت.

اوستون اورونوف تکنیکی می‌تواند در پست وینگر چپ، وینگر راست و پست 10 بازی کند و حتی مهاجم نوک باشد اما به نظر می‌رسد اولویت برای او با پست هافبک چپ خواهد بود. از طرفی چنانچه امیری آماده شود هم عبور از او اصلاً راحت نیست کما اینکه در بازی با تراکتور او نشانه‌هایی از بازگشت قدرتمند را نشان داد و کم‌کم یک مدعی جدی برای بازی در این خط سه نفره خواهد بود که درست مثل اورونوف قابلیت بازی در هر سه پست و حتی مهاجم نوک را دارد.

نکته‌ای که در مورد امید عالیشاه و حتی مهدی ترابی هم مصداق دارد کما اینکه آنها نیز در دوران سرمربیگری یحیی غیر از بازی در کناره‌های خط میانی هم مهاجم مکمل بوده‌اند هم در سیستم 6-4 به عنوان نزدیک‌ترین بازیکن به دروازه حریف بازی کرده‌اند هم در نقش بازیکن آزاد پشت مهاجم نوک.

با توجه به ویژگی‌های این بازیکنان حالت‌های مختلفی با حضور سروش، خدابنده‌لو، صادقی، ترابی، عالیشاه، ترابی و اورونوف می‌توان برای ارنج کردن این خط سه نفره ترسیم کرد که باید دید اوسمار در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت و از کدام سه بازیکن در ترکیب اصلی سود خواهد برد یا حداقل اینکه ایده اولیه‌اش برای ترکیب ابتدایی بازی با ذوب‌آهن چه خواهد بود و در درازمدت او چه تمهیدی برای انتخاب بهترین ارنج ممکن در این خط خواهد اندیشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز