خبرگزاری کار ایران

ترکیب احتمالی استقلال

استقلال چاره ای جز پیروزی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۷۶

حساس ترین دیدار هفته هجدهم تقابل سپاهان و استقلال است و نتیجه این بازی برای استقلال سرنوشت ساز خواهد بود.

به گزارش ایلنا، تقابل استقلال و سپاهان همواره جذاب و تماشایی بوده؛ حتی زمانی که در این دیدار گل‌های آنچنانی نروئیده است. استقلال و سپاهان همیشه در لیگ خاطرات بسیاری را برای هواداران خود به یادگار گذاشته‌اند و این بازی هم از تقابل‌های گذشته دو تیم مستثنی نیست و به طور قطع بعد از بازی وقایع بسیاری از برخورد دو تیم در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

استقلال و سپاهان بعد از 4 سال در ورزشگاه آزادی مقابل تماشاگران به میدان خواهند رفت و بازگشت هواداران که بانوان هم به آنها اضافه شده‌اند، بر جذابیت‌های این بازی خواهد افزود. اینکه استقلال بتواند از امتیاز میزبانی خود نهایت بهره را ببرد، روشن نیست چون سپاهان تیم با ریشه‌ای است که حتی در ورزشگاه آزادی هم سابقه برتری مقابل استقلال را دارد و بعید است که چنین تیمی تحت‌الشعاع حضور هواداران در ورزشگاه شود اما به هرحال استقلال چاره‌ای جز برتری مقابل یکی از رقبای سرسخت خود در فصل جاری ندارد.

 اگر استقلال در این بازی با 6 امتیاز حریفش را شکست دهد، هم جایگاه خود را در صدر جدول محکم خواهد کرد و هم اینکه سپاهان از صدر جدول دورتر خواهد شد. در واقع استقلال برای حفظ جایگاه خود می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند و با بردی بزرگ صحنه ورزشگاه آزادی را ترک کند و به قول معروف بارش را برای قهرمانی ببندد.

برتری مقابل سپاهان از جنبه‌های دیگر نیز اهمیت دارد چرا که پیش از پایان سال استقلال یک بازی بزرگ دیگر مقابل پرسپولیس خواهد داشت و چنانچه در بازی با سپاهان به حداکثر امتیاز دست یابد، با انرژی و روحیه مطلوب گام به دربی خواهد گذاشت اما از کف دادن امتیاز به طور قطع در نتیجه آن بازی نیز اثراتی خواهد گذاشت و استقلال را با مشکل مواجه خواهد کرد. استقلال از یک سوی دیگر نیز به امتیاز کامل این بازی نیاز دارد؛ جواد نکونام و شاگردانش تا اینجا موفق شده‌اند صد درصد امتیازات خانگی را به دست آورند. این روند در نوع خود یک رکورد ویژه است که سرمربی استقلال توانسته در بازی‌های خانگی حفظ کند. اگر استقلال در این بازی به برتری برسد رکوردش حفظ خواهد شد اما هر نتیجه‌ای جز این آمار نکونام را خراب خواهد کرد. البته سرمربی استقلال بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده توجهی به رکوردها ندارد و این مسائل بی‌اهمیت است اما تردیدی نباید داشت که در گوشه ذهن آقای سرمربی تداوم پیروزی در بازی‌های خانگی مهم و حائز اهمیت است.

اینکه نکونام با چه استراتژی رخ در رخ سپاهان قرار می‌گیرد تا شانس خود را برای خلق بردی دیگر بالا نگه دارد عصر امروز روشن خواهد شد اما بعید است که سرمربی آبی‌ها تغییری در شیوه بازی تیمش که در هفته‌های گذشته نمایان شد، ایجاد کند و به احتمال زیاد با همان شاکله همیشگی تیمش را راهی یکی از سخت‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم خواهد کرد. در سرمای این روزهای تهران تقابل دو تیم دشوارتر هم خواهد شد اما بی‌شک این بازی می‌تواند گرمابخش دل‌های بسیاری باشد. هم هواداران استقلال که تعدادشان بی‌شمار است و هم هواداران سپاهان که چشم و چراغ نصف جهان به حساب می‌آیند.

با کدام ترکیب؟ اما مهم‌ترین سؤال در آستانه این بازی چیدمان استقلال است. اینکه نکونام تیمش را با چه آرایشی مقابل سپاهان قرار خواهد داد؟ بازی با روش 3-4-3 به احتمال زیاد دوباره در دستور کار آقای سرمربی قرار خواهد گرفت. در چهارچوب دروازه و خط دفاع نیز تغییراتی شاهد نخواهیم بود و حسینی، سیلوا، سهرابیان و سلیمی دروازه‌بان و سه مدافع استقلال را تشکیل خواهند داد. در خط میانی حضور چشمی، مهدی‌پور، حردانی و جلالی قطعی است و در خط حمله هم باید منتظر حضور بلانکو، رمضانی و یکی از میان ماشاریپوف یا محمدی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز