خبرگزاری کار ایران

از دیدگاه سایت ESPN

قدوس؛ بهترین بازیکن ایران در جام ملت های آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۱۰

سامان قدوس هافبک ملی پوش برنتفورد، در میان بهترین های جام ملت های آسیا از دیدگاه سایت معتبر ESPN قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در پایان جام ملت‌های آسیا دیدگاه‌های مختلفی درباره بهترین‌های این تورنمنت منتشر شده است. سایت معتبر ESPN هم تیم منتخب بهترین‌های تورنمنت را منتشر کرده که سامان قدوس به عنوان تنها بازیکن ایرانی در آن حضور دارد. قدوس جلوتر از واتارو اندو، هافبک ژاپنی لیورپول و علی جاسم، هافبک عراق برگزیده شده است.

این سایت درباره قدوس نوشته است: «ستاره برنتفورد نقش لنگر و عامل تعادل خط میانی تیم ملی ایران را به عهده داشت. قدوس در بازگشت درخشان ایران مقابل ژاپن نقش کلیدی داشت و پرس او روی زیون سوزوکی، دروازه‌بان ژاپن منجر به دفع توپ ضعیفش شد تا ایران با یک ضدحمله سریع به گل تساوی برسد.

تلاش این هافبک 30 ساله نقش کلیدی در نقشه بازی تیم امیر قلعه‌نویی داشت. او در تیم ایران بیشترین توپ‌گیری را داشت و در میان نفرات اول در تعداد ضربه به توپ و خلق موقعیت در این تیم بود. ایران طبق آمار سایت فوت موب سومین تیم از نظر خلق موقعیت در تورنمنت بوده است. هرچند قلعه‌نویی روی جوانگرایی در سال‌های آینده تأکید دارد، ولی قدوس 30 ساله با آمادگی بالایش می‌تواند یکی از بازیکنان مهم تیم در مسیر جام جهانی بعدی باشد.»

تحریریه ESPN برای هر پست چند گزینه دیگر هم به عنوان عضو افتخاری تیم منتخب جام ملت‌های آسیا در نظر گرفته که در آن نام چند بازیکن ایرانی دیده می‌شود. در حالی که علی لاجامی، بازیکن عربستان به عنوان یکی از مدافعان میانی منتخب این تیم حضور دارد، شجاع خلیل‌زاده به عنوان بازیکن ذخیره انتخاب شده است.

مدافع راست منتخب این تیم عبدالرحمان ویس از سوریه است، ولی رامین رضاییان به عنوان بازیکن ذخیره در این فهرست دیده می‌شود. رضاییان در بازی اول ذخیره محرمی بود، ولی با مصدومیت این بازیکن به ترکیب رسید و نمایش نسبتاً خوبی داشت.

نام مهدی طارمی هم به عنوان گوش چپ ذخیره دیده می‌شود. ESPN برای این پست احسان پنجشنبه، هافبک تاجیکستان را به عنوان نفر منتخب برگزیده است. علیرضا جهانبخش، دیگر بازیکن ایرانی حاضر در فهرست ذخیره‌هاست و نام او بعد از اکرم عفیف به عنوان بهترین گوش راست جام دیده می‌شود. همچنین سردار آزمون بازیکن ذخیره ایمن حسین، مهاجم تیم ملی عراق است که به خاطر زدن شش گل در تیم منتخب قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز