خبرگزاری کار ایران

مهدوی: با نمایش نیمه دوم مقابل ژاپن قهرمان می‌شویم/ نباید اسیر حاشیه سازی قطری ها شویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۸۷

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل امروز ایران و قطر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدوی درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در چند بازی ابتدایی، تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله گروهی مقابل برخی از تیم‌های ضعیف محک خوبی خورد و به مرحله یک چهارم صعود کرد. در دیدار با ژاپن که حریفی قدر و رتبه اول آسیا بود، بسیار خوب بازی کردیم. حذف ژاپن توسط ایران، خط و نشان برای سایر تیم‌ها بود تا حساب کار دست‌شان بیایید.

وی در خصوص برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن اظهار کرد: من از این دیدار واقعاً لذت بردم و به این تیم و این بچه‌ها افتخار کردم. خصوصاً نمایشی که در نیمه دوم نشان دادیم کم نقص و کم نظیر بود و باید بابت چنین نمایشی به خودمان ببالیم، چرا که نشان دادیم ایرانی هر کاری بخواهد در توانش هست و می‌تواند انجام دهد. این بازی یک ریکاوری روحی هم برای ملی‌پوشان و هم برای منتقدین و دلسوزانی بود که از عملکرد تیم ملی در برخی از بازی‌ها مثل هنگ کنگ دلسرد شده بودند و لب به انتقاد و گلایه گشوده بودند و می‌توان گفت نیمه دوم بازی با ژاپن همه ویژگی‌های منفی را یک جا شست و برد.

او افزود: اصلاً نمی‌خواهم این بازی را از لحاظ فنی تحلیل کنم ولی در همه زمینه‌ها ما برتری خودمان را به ژاپن دیکته کردیم. در نیمه اول اشتباهاتی داشتیم و تمرکز کافی را در بچه‌ها ندیدم و کمی هم ترس از نام ژاپن در تیم دیده می‌شد ولی رفته رفته اوضاع بهتر شد و گل اول هم یک شوک روحی به تیم وارد کرد و از آنجا به بعد موتور ما روشن شد. هم در فضا سازی و هم در پاسکاری و انتقال به موقع توپ و هم در هارمونی تیمی نمایش کم نقصی از دقیقه ۳۵-۴۰ بازی تا پایان نشان دادیم و مزد برتری خودمان را هم گرفتیم.

پیشکسوت فوتبال در تمجید از بازیکنان ادامه داد: بازیکنان ما بیشتر از ۹۰ دقیقه بدون تعویض بازی کردند و دوندگی کردن و از هیچ کورسی جا نماندند. در طول ۹۰ دقیقه تنها یک اشتباه داشتیم که منجر به گلزنی حریف شد و به جز آن هیچ اشتباه دیگری نداشتیم. از مسئولان تیم ملی می‌خواهم GPS بازیکنان و میزان دوندگی‌شان در این بازی را منتشر کنند و در فضای مجازی وایرال کنند تا بدانیم چرا باید به این بچه‌ها و این بازیکنان افتخار کنیم. به نظرم ما باید تک تک این بچه‌ها را روی دوشمان در سطح شهر بچرخانیم چرا که باعث سربلندی یک کشور و خوشحالی مردمش شدند.

وی در مورد دیدار ایران با قطر در ورزشگاه الثمامه عنوان کرد: قطر ابتدا می‌خواست ورزشگاه را تغییر بدهد، بر همین اساس باید منتظر باشیم امروز باز هم قطری‌ها از لحاظ حواشی و میزبانی برای تیم کشورمان ماجرای جدیدی بسازند، چون در این مدت نشان داده‌اند تبحر زیادی در حاشیه‌سازی برای تیم‌های دارند. اگر در طول جریان بازی اتفاق خاصی گریبان تیم ملی را نگیرد، مطمئناً به فینال راه پیدا خواهیم کرد.

مهدوی تصریح کرد: البته همه چیز در زمین رخ می‌دهد و بستگی دارد که چه برنامه‌ای داشته‌ باشیم. هر تیمی که تمرکز بهتر و بیشتری داشته باشد با دست پر از زمین خارج خواهد شد. درست است روی کاغذ بهتر و شایسته‌تر از حریف هستیم و شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی داریم، اما امیدوارم اتفاقات عجیب و خارج از برنامه کار دست ما ندهد و همه چیز به خوبی پیش برود و نتیجه داخل مستطیل سبز مشخص شود.

وی با بیان اینکه بازیکنان ما نباید اسیر حاشیه‌سازی قطری‌ها شوند، گفت: آن‌ها به خوبی می‌دانند که در زمین مسابقه و از نظر فنی حریف ایران و بازیکنانش نیستند، پس احتمالاً از همان دقایق ابتدایی بازی به دنبال حاشیه‌سازی خواهند بود تا تمرکز بازیکنان و کادر فنی ما را به هم بزنند. همانطور که پیش از آغاز رسمی این دیدار حاشیه‌سازی خود را شروع کردند از پیشنهاد اولشان برای تغییر ورزشگاه میزبان این دیدار تا اختصاص سهم ناچیزی از سکو‌ها به تماشاگران ایرانی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز