خبرگزاری کار ایران

بیانیه AFC‌ درباره اتفاقات نشست خبری بازی عراق - اردن

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۶۱

کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتفاقات جنجالی نشست خبری پس از سومین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار بیانیه‌ای آشوب رخ داده در نشست خبری پس از بازی روز گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی عراق و اردن را محکوم و با خاطیان برخوردی جدی کرد. در این نشست خبری، پس از امتناع خسوس کاساس سرمربی تیم ملی عراق از پاسخ دادن به سؤالی درباره ناتوانی او در برقراری نظم و انضباط در تیمش، خبرنگاران اقدام به ترک اتاق کنفرانس کردند و در این میان یکی دو نفر آنها هم به طور جدی با کاساس درگیری لفظی پیدا کردند، طوری که عوامل نشست خبری برای جلوگیری از اتفاقات بدتر مجبور به مداخله و جدا کردن طرفین شدند.

در بیانیه AFC‌ در خصوص این اتفاق آمده است: AFC قویاً هرگونه رفتارهای خلاف قانون و پرخاشگرانه را محکوم و اعلام می‌کند که با چنین اقداماتی ذره‌ای مماشات نمی‌کند. ما معتقدیم باید شرایطی به وجود آید که در آن خبرنگاران بتوانند به شیوه‌ای حرفه‌ای و احترام متقابل به وظیفه مهم خود که پوشش فوتبال آسیا است، عمل کنند. AFC عمیقاً از آنچه در نشست خبری پس از بازی تیم‌های عراق و اردن مشاهده شد، متأسف است و در همین راستا، تصمیم گرفته افرادی که مسبب رخ دادن این اتفاق بودند را نه تنها از ادامه پوشش بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قطر بلکه از پوشش رویدادهای بعدی AFC محروم نماید. تأیید صلاحیت پوشش خبری، امتیازی است که مسئولیت پذیری و پایبندی به ارزشهای اخلاقی را می‌طلبد و افرادی که از این موارد تخطی نمایند، عواقبش را خواهند دید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز