خبرگزاری کار ایران

پایان غم انگیز ژوزه در رم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۴۸۲

کاسه صبر مدیران آاس رم لبریز شد و پس از تداوم نتایج ضعیف ژوزه مورینیو، آنها تصمیم گرفتند روز گذشته با سرمربی مشهور پرتغالی قطع همکاری کنند.

 به گزارش ایلنا، ژوزه مورینیو و دستیارانش از این باشگاه اخراج شدند.

جالوروسی با هدایت مورینیو در این فصل نتایج ضعیفی گرفت؛ دوم شدن در گروهی لیگ اروپا، قرارگیری در رده نهم سری آ و حذف از کوپا ایتالیا با باخت در دربی مقابل لاتزیو به همراه بازی‌های نه‌چندان زیبا از دلایل جدایی مسیر رم و مورینیو بوده است.

وبسایت آاس رم به نقل از دن فریدکین، رئیس باشگاه درباره قطع همکاری با مورینیو نوشت: «از ژوزه بابت تعهد و اشتیاقی که از روز اول حضورش در این باشگاه نشان داد، متشکریم. از دوران سرمربیگری او خاطرات بسیار خوبی داریم اما با در نظرگیری منافع باشگاه، تغییر فوری سرمربی ضروری بود. برای ژوزه و دستیارانش بهترین‌ها را آرزو داریم.»

ژوزه مورینیو در سال ۲۰۲۲ موفق شد آاس رم را به مقام قهرمانی اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا برساند. لازم به ذکر است بیانیه آاس رم درباره برکناری مورینیو به محترمانه‌ترین شکل ممکن نوشته شده اما رسانه‌های ایتالیایی همگی از لفظ اخراج استفاده کرده‌اند.

 

ضعیف‌ترین سرمربی ۳۰ سال اخیر رم!

بر اساس داده‌های آماری اوپتا، از زمان اختصاص یافتن سه امتیاز به هر پیروزی در رقابت‌های سری آ (از فصل 95/1994)، هیچ‌یک از سرمربیان رم که دست کم برای پنجاه بازی روی نیمکت این تیم نشسته‌اند، به اندازه ژوزه مورینیو در کسب امتیاز ضعیف عمل نکرده‌اند. آقای خاص طی مدت زمان حضورش در رم، ۹۶ بار روی نیمکت این تیم در سری آ نشست و آمار 44 پیروزی، 23 تساوی، ۲۹ شکست و میانگین 61/1 امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند که ضعیف‌ترین آمار امتیازگیری در بین سرمربیان ۳۰ سال اخیر گرگ‌ها به حساب می‌آید.

گفتنی است هر چند مورینیو در رقابت‌های سری آ عملکرد ضعیفی داشت اما توانست رم را به قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا و همچنین نایب قهرمانی لیگ اروپا برساند.

 

گزینه جذاب جایگزینی انتخاب شد

باشگاه فوتبال آ اس رم، به طور رسمی سرمربی جدید خود را معرفی کرد. دنیله د روسی به عنوان سرمربی جدید تیم آ اس رم انتخاب شده است و باید دید که عملکرد او به عنوان سرمربی در تیم رم به چه شکل خواهد بود.  دنیله د روسی از سال 2000 تا 2019 بازیکن تیم آ اس رم بوده است و از اسطوره های رم است و اکنون به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده است. سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران، بازیکن باشگاه رم است و اکنون یک سرمربی جدید در فوتبال باشگاهی دارد. قرارداد دنیله د روسی با آ اس رم تا پایان این فصل اعتبار دارد. البته یک بند تمدید قرارداد هم در قرارداد دنیله د روسی وجود دارد و این بند بستگی به عملکرد اسطوره رمی ها دارد. دنیله د روسی سابقه مربیگری در تیم اسپال را در فصل 23/2022 دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز