خبرگزاری کار ایران

واکنش رسمی رئال مادرید به حکم نهایی سوپرلیگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۲۱

فلورنتینو پرز پس از پیروزی بر یوفا و فیفا و قانونی شدن برگزاری سوپرلیگ، در بیانیه‌ای رسمی این موفقیت را به بازیکنان و هواداران فوتبال تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، روز سرنوشت‌سازی که دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا به عنوان مؤسس سوپرلیگ اروپا در انتظارش بودند، فرا رسید و دیوان دادگستری اروپا امروز حکم الزام‌آور خود در پرونده سوپرلیگ اروپا را اعلام کرد. دیوان دادگستری اروپا امروز موافقت خود با برگزاری سوپرلیگ اروپا اعلام و تأیید کرد که نه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و نه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نمی‌توانند باشگاه‌هایی که در رقابت‌های جایگزین شرکت می‌کنند را تحریم کنند. دیوان دادگستری اروپا رأی داد که یوفا و فیفا با ممانعت از تشکیل سوپرلیگ در سال 2021 برخلاف قوانین عمل کرده‌اند و این مغایر با قانون اتحادیه اروپاست.

فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، در واکنش به این پیروزی بزرگ و در بیانیه‌ای رسمی، گفت: «در رئال مادرید، ما با رضایت فراوان از تصمیم دیوان عدالت اداری اتحادیه اروپا که مسئول تضمین اصول، ارزش‌ها و آزادی‌های ماست استقبال می‌کنیم. ما در روزهای آینده دامنه این تصمیم را به دقت بررسی خواهیم کرد، اما پیش‌بینی می‌کنم دو نتیجه اهمیت تاریخی بالایی داشته باشد.

اول اینکه فوتبال در سطح باشگاهی اروپا دوباره به انحصار تبدیل نشده و نخواهد شد. دوم اینکه از امروز باشگاه‌ها صاحب سرنوشت خود می‌شوند. باشگاه‌ها بر این باورند که این حق ماست که مسابقات اروپایی را تبلیغ کنیم که ورزش ما را مدرن می‌کند و به‌طور قابل‌توجهی طرفداران را از سراسر جهان جذب خواهد کرد. امروز فوتبال اروپا دوباره آزادی‌اش را به دست آورد و فوتبال و هوادارانش هم پیروز شدند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «در برابر فشارهایی که بیش از دو سال است در معرض آن بودیم، امروز قانون، عقل و آزادی پیروز شد. به همین دلیل، رئال مادرید به بهترین وجه به نفع فوتبال عمل خواهد کرد.

همان‌طور که تقریباً هفتاد سال پیش با ایجاد جام باشگاه‌های اروپا، گامی اساسی در تاریخ فوتبال برداشتیم، امروز نیز بار دیگر وظیفه و مسئولیت داریم که به فوتبال اروپا انگیزه جدیدی بدهیم که به شدت به آن نیاز دارد. برای دستیابی به این هدف، ما به حمایت از یک پروژه مدرن، کاملاً سازگار با مسابقات ملی، باز برای همه، بر اساس شایستگی ورزشی، و به طور مؤثری احترام به بازی جوانمردانه مالی را ادامه خواهیم داد. پروژه‌ای که به پایداری اقتصادی برای همه باشگاه‌ها کمک می‌کند و مهمتر از همه، از بازیکنان محافظت خواهد کرد. همچنین هواداران را در سراسر جهان هیجان زده می‌کند.

علی‌رغم کمپین‌هایی که متحمل شده‌ایم، که بی‌شک از امروز تشدید خواهد شد، این کار را انجام خواهیم داد. اما هیچکس نگفت که پایان دادن به انحصار پس از این‌همه دهه طولانی آسان است. ما با فرصت بزرگی برای بهبود فوتبال در سطح باشگاهی اروپا روبرو هستیم. فوتبال در اوج قرن 21، با حکمرانی شفاف، دانستن چگونگی همزیستی با فناوری‌های جدید، بار دیگر احساساتی را که هواداران واقعاً به آن نیاز دارند، برمی‌انگیزد.

اجازه دهید به باشگاه‌های اروپایی بگویم که ما در آغاز دوره جدیدی هستیم که در آن می‌توانیم آزادانه از طریق گفت‌وگوی سازنده، بدون تهدید، بدون اقدام علیه هیچ‌کس یا کسی و با هدف نوآوری و مدرن‌سازی فوتبال کار کنیم. از امروز بالاخره حال و آینده فوتبال اروپا در دست باشگاه‌ها، بازیکنان و هواداران آنهاست. سرنوشت ما متعلق به ماست و مسئولیت بزرگی بر عهده ماست. این روز بزرگی برای تاریخ فوتبال و تاریخ ورزش است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز