خبرگزاری کار ایران

بازگشت قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان به وزن غیرالمپیکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۵۱۹

مبین عظیمی که شانس خود را در وزن المپیکی ۸۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور امتحان کرد، بار دیگر در وزن غیرالمپیکی ۹۲ کیلوگرم به رقابت خواهد پرداخت.

به گزارش ایلنا، از زمانی که اتحادیه جهانی، اوزان کشتی را به المپیکی و غیرالمپیکی تقسیم کرده، در آستانه المپیک شاهد جابه‌جایی وزنی خیلی از مدعیان هستیم که برخی در این مسئله ناکام و برخی موفق بوده‌اند.

در ایران هم مثل سایر کشورها، امسال شاهد حضور خیلی از مدعیان اوزان بالا و پایین در وزن‌های المپیکی در مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی بودیم. مبین عظیمی هم یکی از این مدعیان بود که پیش از این تصور می‌شد بخواهد کار خود را در همان وزن 92 کیلوگرم ادامه دهد اما وقتی در فینال لیگ برتر که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شد، به 86 کیلوگرم آمد و موفق شد محمدجواد ابراهیمی را شکست دهد، تصمیم گرفت در چرخه المپیک هم در وزن المپیکی 86 کیلوگرم کشتی بگیرد.

او اما در ساری و در مسابقات دوره‌ای که فاصله بین وزن‌کشی و مسابقه تنها دو ساعت است، عملکرد خوبی نداشت و مقابل عزت اکبری کشتی‌گیر باتجربه 86 کیلوگرم تن به شکست داد و باتوجه به شکست اکبری، مبین از دور رقابت‌ها حذف شد تا مشخص شود این کشتی‌گیر 92 کیلوگرم نمی‌تواند با قانون فعلی اتحادیه جهانی، در وزن المپیکی پایین کشتی بگیرد.

باتوجه به اینکه در چرخه انتخابی سال 2024 این موضوع ذکر شده بود که کشتی‌گیران مدعی اوزان غیرالمپیکی در صورت ناکامی در مسابقات کشوری می‌توانند به وزن سابق خود بازگردند، قطعا با این دیدگاه مبین عظیمی نیز از جمله سرمایه‌هایی است که حفظ خواهد شد و به احتمال فراوان در وزن غیرالمپیکی 92 کیلوگرم نیز به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود.

این کشتی‌گیر سقزی امسال در مسابقات جوانان جهان مدال طلای 92 کیلوگرم را به دست آورد. او پیش از آن نیز در جام تختی که در رده سنی بزرگسالان در ارومیه برگزار شد نیز به عنوان قهرمانی را به دست آورد تا شانس رویارویی با کامران قاسم‌پور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را پیدا کند که خودش از این مسابقه انصراف داد و سپس زمانی که احتمال غیبت قاسم‎‌‌پور در مسابقات جهانی بلگراد به دلیل آسیب‌دیدگی‌اش مطرح شد، او اعلام کرد تمرکزش را روی مسابقات جوانان جهان خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز