خبرگزاری کار ایران

اشتباهات متعدد دوناروما در شش هفته گذشته

در مسیر سقوط با شماره یک

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۶۸

دوناروما مدتی است مثل قبل نیست به خصوص در شش هفته گذشته. هر بازی اشتباه دارد.

به گزارش ایلنا، پاری‌سن‌ژرمن با دو گل در زمین لوهاور پیروز شد، با گل‌های کیلیان امباپه و ویتینیا. نتیجه‌ای خوب در استادیومی سخت. اما اشتباه جان لوییجی دوناروما روی نتیجه اثر گذاشت. دروازه‌بان گرانقیمت ایتالیایی در دقیقه 10 با خطایی مسخره اخراج شد. طبیعی بود که لوییس انریکه از دروازه‌بانش حمایت کند اما دوناروما مدتی است مثل قبل نیست به خصوص در شش هفته گذشته. هر بازی اشتباه دارد و نمی‌تواند خودش را با فوتبال مالکانه مد نظر مربی‌اش منطبق کند.

آرنائو تناس جای دوناروما را در بازی یکشنبه گرفت و نمایش خوبی داشت، این یعنی جای دوناروما به خطر می‌افتد. شاید وقت رفتن شماره یک تیم ملی ایتالیا از پاریس نباشد اما هیچ وقت ضعفش تا این حد آشکار نشده بود.

اشتباهات اثرگذار

هنوز زنگ خطر به صدا در نیامده. دوناروما قابلیت‌هایش را از دست نداده و بازی‌هایش در یورو 2020 که توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن برایش به ارمغان آورد، فراموش نشده اما امروزه دروازه‌بانی فقط آوردن یک دست یا پا مقابل توپ نیست. او در پاسکاری ضعیف است و قدرت بدنی لازم برای ایفای نقش «دروازه‌بان سوییپر» را ندارد، اینها برای بازی هجومی پاریسی‌ها ضروری است؛ تیمی که نه تنها به دنبال قهرمانی داخلی است بلکه برای موفقیتی اروپایی بی‌تابی می‌کند. او هر بازی اشتباه دارد، مقابل موناکو، میلان و نیوکاسل اشتباهات بدی مرتکب شد و این اتفاق تازه‌ای نیست، فصل قبل مقابل بایرن مونیخ و سال قبلش در برابر رئال مادرید اشتباهات او در مراحل حذفی لیگ قهرمانان گران تمام شد.

شب سخت در میلان

شاید بدترین شب دوران افت اخیرش در بازگشت به میلان و بازی با تیم دوران کودکی‌اش رخ داد. هواداران روسونری بعد از انتقال او به پاریس به عنوان بازیکن آزاد در ابراز تنفر نسبت به او ابایی نداشتند. او تلاش کرد بازی را عادی جلوه دهد اما هواداران با یوروهای قلابی به استقبالش رفتند و عکس او را با کلمه «پول پرست» تلفیق کردند. هر بار هم که صاحب توپ شد با سوت و هوی هواداران مواجه شد و به او ناسزا گفتند و لقب «دلاروما» دادند. در بازی هم اگرچه نمایش قابل قبولی داشت اما روی گل تساوی میلان مقصر بود و تیمش در نهایت باخت.

کشتی کج

دوناروما یکشنبه گذشته حرکتی انجام داد که بیشتر شبیه کشتی کج بود تا ورزش زیبا و سزاوار اخراج بود. این چهارمین کارت قرمز دوران حرفه‌ای او و نخستین بعد از سال 2021 بود. این اخراج پایان چند بازی پراشتباه این گلر بود و حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا او برای حفاظت از دروازه تیمش شایستگی لازم را دارد یا نه.

جانشین شایسته

تناس جای کیلور ناباس به عنوان مرد شماره 2 را گرفته و دروازه‌بان باتجربه کاستاریکایی احتمالاً در ژانویه جدا می‌شود، سرخیو ریکو هم بعد از حادثه اسب‌سواری شش ماه قبل به بازگشت نزدیک شده است. تناس در تابستان و بعد از امتناع بارسلونا از تمدید قراردادش با قراردادی سه ساله به قهرمان فرانسه پیوست، او در واقع نخستین خرید لوییس انریکه بود. او به عنوان مربی اسپانیا هم تناس را دعوت کرد در حالی که داوید دخئا را کنار گذاشت. تناس مقابل لوهاور هفت سیو داشت و در بازی با پا بسیار متمرکزتر از دوناروما عمل کرد. حالا که گلر ایتالیایی محروم است، تناس فرصت بیشتری برای بازی پیدا می‌کند.

 

ماجرای انریکه و دروازه‌بان‌ها

انریکه همیشه با دروازه‌بان‌ها داستان داشته. دخئا را از ترکیب اسپانیا بیرون گذاشت و اونای سیمون اتلتیک بیلبائو را آورد به خاطر توانایی‌اش در بازی با پا. در بارسلونا هم وقتی ویکتور والدس به پایان دوران فوتبالش نزدیک می‌شد، کلودیو براوو را آورد و این شیلیایی را شماره یک خود در فصل 2015-2014 کرد که قهرمان سه‌گانه شدند. مارک آندره ‌تراشتگن آن موقع مصدوم بود و با بازگشت او دو دروازه‌بان را به صورت چرخشی مورد استفاده قرار داد چون هر دو می‌توانستند با پا بازی کنند. حتی در سلتاویگو هم یوئل رودریگس را که قرض داده شده بود، پس گرفت و به این محصول باشگاه فرصت داد اما قرارداد خاوی واراس باتجربه را دائمی نکرد و رودریگس در تمام فصل نفر اول بود.

مربی پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید مشکلی با اشتباهات دروازه‌بان‌ها ندارد اما صحبت از آوردن جانشین برای دوناروما مطرح شده. گفته می‌شود لوکاس شوالیه دروازه‌بان لیل را مد نظر دارند.

فرصت جبران

دوناروما در کار با دست آنقدر ماهر است که کم‌توانی پایش چندان به چشم نمی‌آید. درصد سیوهای او در میان بهترین‌ها است و با فیزیک مناسبش می‌تواند در بزرگترین تیم‌های جهان بازی کند. علاوه بر این می‌داند فشار روی دروازه‌بان‌ها طبیعی است، جان لوییجی بوفون که اسطوره دوناروما است، به اکیپ گفت: «او در برابر انتقادات پوست کلفت شده و باید از آنها عبور کند. وقتی شما را یکی از سه دروازه‌بان اول جهان می‌دانند، اگر هر اشتباه شما باعث جنجال شود، عادی است.» بنابراین دوناروما وقت دارد و انریکه با تمام سرسختی‌اش به او زمان بازگشت می‌دهد. دوناروما فرصت اشتباه پیدا می‌کند اما اگر ادامه داشته باشد و تناس به جایش بدرخشد، شاید دیگر جایی در ترکیب اصلی پاریسی‌ها نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز