خبرگزاری کار ایران

عنایتی: توقع نداشتم در حضور خانواده‌ها به داور و سایر عوامل فحاشی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۴۹

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت:اصلا توقع نداشتم در شرایطی که خانواده و بانوان در ورزشگاه نشسته‌اند به داور و سایرین اینگونه فحاشی کنند، آنها و بچه‌ها چه گناهی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، رضا عنایتی پس از تساوی یک بر یک مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: کلیت بازی عجیب و غریب از کار درآمد اما من درمورد مباحث فنی صحبت می‌کنم. 2 نیمه متفاوت داشتیم. پس از گل مقداری به دلیل روی آوردن حریف به بازی مستقیم، مقداری دچار چالش شدیم. روی تو‌پ‌های بلند خیلی تاثیرگذار بودند اما نیمه دوم کامل آلومینیوم را کنترل کرده و شرایط خوبی برای خود ساختیم. موقعیت‌های زیادی هم ایجاد کردیم اما متاسفانه بازی مساوی تمام شد. فکر می‌کنم تساوی عادلانه نبود و اگر مقداری دقت می‌کردیم، با 3 امتیاز از زمین خارج می‌شدیم.

وی افزود: به بچه‌های خودم تبریک می‌گویم. باید از رسول خطیبی، دوست خوبم که در تیم ملی و باشگاه با هم همبازی بودیم، تشکر ویژه کنم اما می‌دانید دنیای حرفه‌ای همین است و اولین نفری که قربانی نتیجه نگرفتن می‌شود، سرمربیان هستند. برای دوست خوبم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با تیم پیکان بتوانیم در ادامه راه شرایط بهتری را تجربه کنیم. با بازی امروز خیلی به این موضوع امیدوار شدیم. نقاط ضعفی داریم که باید با کار کردن آنها را پوشش داده و نقاط قوت را قوی‌تر کنیم.

سرمربی پیکان اضافه کرد: من 2 روز بالای سر این تیم بودم. اگر دقت کرده باشید، برخی مواقع اسم برخی بچه‌ها را از نیمکت پرسیدم. با توجه به احترامی که برای باشگاه پیکان و دوستانم در هیات مدیره و مدیرعاملش قائل هستم، دوست داشتم خودم روی نیمکت نباشم. برای شروع کار راضی کننده نبود اما بد هم نبود. باید تلاش کنیم تا شرایط را برای خودمان رقم بزنیم.

عنایتی درپاسخ به اینکه ظاهرا نیمه اول این دیدار یکی از طولانی‌ترین نیمه‌ اول‌های تاریخ فوتبال ایران بود و چه نظری درمورد اتفاقات داوری دارد، گفت: من کارشناس داوری نیستم و نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم اما شنیده‌ام کمک داور دوم گفته است بازیکن حریف در آفساید بوده و جلوی دید دروازه‌بان ما را گرفته است. داوران ایرانی در این حد اطلاعات دارند که بدانند ضربه کرنر آفساید ندارد . یک چیز خنده‌دار است که بخواهیم درموردش بحث کنیم. 

وی اضافه کرد: در این صحنه‌ها و اتفاقات عجیب و غریب صحنه گل ما هم پنهان شد. گل پیکان کاملا درست بود. فشاری که هوادار و تیم حریف گذاشتند، کامل تمرکز داور را گرفت و متاسفانه ما هم متضرر شدیم اما یک نفر از تیم ما وسط زمین نپرید تا کُتش را دربیاورد یا فحش بدهد. آدم‌هایی که روی نیمکت هستند، مسئولیت زیادی دارند. فقط این نیست که یک مربی مربیگری کند. بلکه او مسئول آدم‌های اطرافش هم است. من هم مثل شما ناموس و تعصب دارم. گفتم وارد بحث داوری نمی‌شوم. شاید در لحظه اول همه عصبی شدند اما عجیب و غریب است که این را به مشوقان روی سکوها نگفتید، خانواده در استادیوم حضور دارد. 

سرمربی پیکان عنوان کرد: داور به هر دلیلی تصمیم گرفت اما من از این بانوان خجالت کشیدم. اصلا توقع نداشتم در شرایطی که خانواده و خانم در ورزشگاه نشسته به داور و سایرین اینگونه فحاشی کنند. آنها و بچه‌ها چه گناهی کرده‌اند. خیلی زشت است. امیدوارم روی اعصاب‌مان کنترل بیشتری داشته باشیم. گل آلومینیوم به هر دلیلی مردود شد اما گل ما هم مردود شد. حداقل گل آنها توجیهی برای رد شدنش وجود داشت اما با این وجود کوچک‌ترین حرفی نمی‌زنیم. باید خودمان را کنترل کنیم. من مسئول کنترل کردن نیمکت تیمم هستم و هر اتفاقی بیفتد، شخصیت خودم زیر سوال می‌رود. 

عنایتی عنوان کرد: به مجتبی حسینی گفتم وقتی روی نیمکت آلومینیوم هستی توقع دارم خودت فضا را کنترل کنی. اگر کسی از روی نیمکت من به حریف بی‌ادبی و بی‌احترامی بکند، با او برخورد سختی می‌کنم. اینجا ننشسته‌ام که خودم را مظلوم جلوه بدهم. من هم عصبانی می‌شوم و از کوره در می‌روم اما می‌گویم احترام‌ها را نگه دارید. 

وی افزود: بازهم به بحث VAR بازمی‌گردیم که اگر بود، نه کسی دعوایش می‌شد و نه بی‌احترامی صورت می‌گرفت اما تا وقتی این تجهیزات برسد، خودمان نباید روح فوتبال را خراب کنیم. شاید کمک داور در آن لحظه تمرکز نداشت. دوست نداشتم در اراک چنین صحنه‌هایی ببینم و مقداری به من برخورد. امیدواریم بیشتر به برخی موارد توجه کنیم تا درست شود.

سرمربی سابق تیم ملی امید درخصوص اینکه آیا حضورش در پیکان ریسک نبود، گفت: وقتی سرمربی تیم امید شدم فکر می‌کردم خیلی‌ها مرا دوست دارند اما در ادامه فهمیدم عده‌ای اصلا مرا دوست ندارند. اگر کاری روی برنامه باشد، مشکلی نیست. هرکس را بالای سر باشگاه‌های بزرگ بگذارید، اول نشود، دوم یا سوم می‌شود. باید شجاع باشید. هرکس از من سوال کند، می‌گویم کوله‌باری از تجربه از تیم امید نصیب من شد. مهم‌تر از همه این بود سطح رفاقت افرادی که فکر می‌کردم رفیق من هستند، خیلی برایم روشن شد. 

عنایتی افزود: حدود 20 سال فوتبال بازی کردم که خدا را صد هزار با شکر شاید فقط یک سال در افت بودم. اتفاق فوق‌العاده‌ای بود و تجربه بین‌المللی فوق‌العاده خوبی برای من بود. افرادی از من انتقاد کردند که اصلا به آنها فکر نمی‌کنم.

وی درمورد حواشی پایان بازی و از کوره در رفتنش، گفت: در آن لحظات افرادی خارج از نیمکت‌ها خیلی در زمین بودند. می‌خواستم با مجتبی حسینی حرف بزنم اما یک عده فکر کردند می‌خواهیم با هم دعوا کنیم. جوری شد که گفتم فقط می‌خواهیم با هم صحبت کنیم. بحث خاصی نبود. همیشه برای همکاران عزیزم احترام خاصی قائل هستم و باید خودمان نیمکت‌ها را کنترل کنیم.

کاوه علی اسماعیلی، مدیر رسانه و روابط عمومی باشگاه پیکان در ابتدای این نشست خبری، اظهار داشت: یکی از عجیب‌ترین بازی‌های یک تا دو دهه اخیر بود. همه دیدید اتفاقات به چه سمتی پیش رفت. از طرف باشگاه صحنه‌های بازی را بررسی می‌کنیم و اگر نیاز به نامه نگاری با کمیته داوران، انضباطی و سایر کمیته‌های هم راستا باشد، قطعا اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز