خبرگزاری کار ایران

ملوان و نبرد دشوار تارتار مقابل پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۳۵

ملوان نتایج خوبی تا اینجای لیگ کسب کرده اما بازی امروز با تمام بازی‌های قبلی برای تارتار فرق دارد.

به گزارش ایلنا، ملوان فصل را خیلی بد آغاز کرد. مهدی تارتار در نخستین بازی آن هم در انزلی مغلوب ذوب آهن شد و پس از آن در تهران نتیجه را به استقلال با یک گل واگذار کرد. همین دو شکست کافی بود تا نگاه هواداران به او خیلی مثبت نباشد.

آنها در سومین هفته با تیمی روبه‌رو شدند که اصلاً شرایط خوبی نداشت. علی‌رضا منصوریان پس از باخت 3-0 به گل‌گهر و شکست خانگی مقابل صنعت نفت از سوی هواداران تیمش بشدت تحت فشار بود. اما در این رویارویی یک طلسم شکسته می‌شد. چرا که هر دو تیم بازی‌های قبلی‌شان را واگذار کرده بودند و نتیجه این بازی حداقل برای یکی از دو تیم با دو بازی قبلی متفاوت می‌شد.

ملوان آن بازی را با نتیجه پرگل 4-0 به نفع خود پایان داد و خط پایانی کشید هم بر نگاه منفی انزلی‌چی‌ها و هم بر ادامه کار منصوریان با فولاد. این بازی شروعی شد برای روزهای خوب ملوان با تارتار. انگار آنها منتظر همین اتفاق بودند تا خودی نشان دهند. این تیم در پنج بازی بعدی دیگر نباخت و خودش را پله پله بالا کشید. شاگردان تارتار در هفته چهارم تیم پرمهره گل‌گهر را در خانه‌اش متوقف کردند و پس از آن پیکان را در انزلی شکست دادند. ملوانی‌ها بعد از تساوی در خانه صنعت نفت، نساجی را با یک گل شکست دادند تا سومین پیروزی‌شان را جشن بگیرند.

اما بازی امروز با تمام بازی‌های قبلی برای تارتار فرق دارد. اول اینکه او برای چندمین مرتبه مقابل پرسپولیس (تیم سابقش) قرار می‌گیرد و دوم اینکه نسبت به ابتدای فصل شرایط‌شان به مراتب بهتر بوده و به همین دلیل هوادارانش هم به چیزی جز کسب امتیاز فکر نمی‌کنند. البته سختی این بازی یک دلیل دیگر هم دارد و آن این است که پرسپولیس به دلیل نتایجی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده در بهترین شرایط قرار دارد.

به همین دلیل است که بازی فردا جدا از حساسیتی که برای طرفین دارد رقابت بسیار سختی هم برای‌شان خواهد بود. شاید تساوی برای میزبان نتیجه بدی هم نباشد. اما اگر برنده از زمین خارج شوند حداقل برای چند هفته در شرایط تیمی بسیار خوبی قرار خواهند داشت. اما حالت سوم بازی و باخت خانگی ملوان خواهد بود. در آن صورت تارتار باید قبل از هر چیز تیمش را برای بازی بعدی به لحاظ روحی روانی آماده کند.

ملوان در 7 بازی 10 گل زده که اگر بازی با فولاد را کنار بگذاریم، آنها به طور میانگین در هر بازی یک گل زده‌اند. آمار گل خورده این تیم هم به طور میانگین در هر 126 دقیقه یک گل است. این بازی به احتمال بسیار زیاد با حضور هواداران یکی از زیباترین بازی‌های هفته هشتم خواهد بود. قرمزهای پایتخت در بهترین شرایط روحی قرار دارند و پیروز شدن برای هر دو تیم در پایان 90 دقیقه کار ساده و آسانی نیست.

مسابقه بین پرسپولیس و ملوان به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران شناخته می‌شود. پرسپولیس و ملوان، دو تیم قدیمی فوتبال ایران، برای اولین بار در روز شانزدهم مهر ۱۳۵۰ در یک بازی در بندر انزلی به مصاف هم رفتند. ملوان با نام نیروی دریایی در این بازی حاضر شد و پرسپولیس در حضور سه هزار تماشاگر با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. اولین دیدار رسمی دو تیم در لیگ تخت جمشید ۱۳۵۲ برگزار شد که پرسپولیس در بندر انزلی با یک گل پیروز شد. پرسپولیس و ملوان بجز مسابقات رسمی، بازی‌های دوستانه متعددی با هم انجام داده‌اند از جمله دو بازی تدارکاتی در سال ۱۳۵۳ برای خداحافظی دو بازیکن بزرگ دو تیم؛ بهمن صالح نیا و جعفر کاشانی.

این دو تیم تا امروز حدود 82 مرتبه در بازی‌های رسمی و غیر رسمی به مصاف هم رفتند که 40 پیروزی سهم پرسپولیس، 15 پیروزی برای ملوان و 27 تقابل دو تیم هم برنده نداشته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز