خبرگزاری کار ایران

اولیایی: مشکل مالکیت مشترک سرخابی ها هنوز وجود دارد/ سه مدیرعامل وقت استقلال پول گرفتند ولی پول استراماچونی را ندادند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۲۴

استقلال هنوز نتوانسته پرونده بدهی مالی خود به بازیکنان و مربیان خارجی را ببندد، مسائل حقوقی این تیم که می‌تواند باعث دردسر استقلال در سطح آسیا شود

به گزارش ایلنا، در روزهایی که خطیر و نکونام درگیر اختلافات شخصی بودند و تمام هم و غم پیشکسوتان هواداران این بود که این دو نفرکوتاه آمده و بتوانند حداقل پشت یک میز بنشینند؛ قطعاً اتفاقات مهم‌تری پیرامون تیم وجود دارد که از لجبازی‌های بچگانه طرفین می‌تواند حیاتی‌تر باشد و در آینده نزدیک به دغدغه بزرگ تبدیل می‌شود. فصل پیش که مدیران استقلال درگیری‌های کوچک را آن‌قدر بزرگ کردند که باشگاه از مسیر خود خارج شد تاوانش تغییر سه باره مدیریت و حذف ناباورانه استقلال از آسیا بود، اما قرار نیست استقلال با تکرار اشتباهات گذشته نتیجه‌ای یکسان گرفته و دوباره متضرر شود. حالا اشخاصی مثل کاظم اولیایی که نماینده‌ ای‌اف‌سی در کمیته استیناف است می‌داند که تعلل در آنچه‌ ای‌اف‌سی به آن تأکید داشته است عواقب بدی برای استقلال دارد، خصوصاً اینکه این بار تنها به حذف از آسیا ختم نشده و این تیم حتی در لیگ‌برتر هم قادر نیست بازی کند. به همین دلیل روز گذشته اولیایی برای رسیدگی به مسائل حقوقی به باشگاه استقلال مراجعه کرد، اما چون استقلال هنوز نتوانسته پرونده بدهی مالی خود به بازیکنان و مربیان خارجی را ببندد، مسائل حقوقی این تیم که می‌تواند باعث دردسر استقلال در سطح آسیا شود همچنان مسکوت ماند تا استقلال چاره‌ای بیندیشد. درخصوص مسائلی که ذکر شد به سراغ اولیایی رفتیم تا در جریان جلسه او با استقلالی‌ها قرار بگیریم.

  دلیل حضورتان در باشگاه استقلال و جلسه‌ای که در این باشگاه داشتید چه بود؟

من به باشگاه استقلال رفتم تا مشکلات حقوقی مربوط به این باشگاه را برای حضور در آسیا حل کنیم. مهم‌ترین مسأله در این خصوص مسأله مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، اما ما در این جلسه به مسائل حقوقی نرسیدیم و فعلاً بدهی‌های مالی این باشگاه مطرح است. البته بعد از اینکه به فرض بدهی مالی این باشگاه حل شد به بحث خصوصی‌سازی می‌رسیم. باید مالکیت دولتی باشگاه استقلال حل شود. ما در 19 شهریورماه خدمت آقای رئیس جمهور رسیدیم بحث خصوصی‌سازی و مشکلات را مطرح کردیم و اینکه دولت دیگر تیمداری نکند. درکمیته ملی المپیک هم همین مسائل را مطرح کردیم. باید تلاش کنیم دیگر دولت تیمداری نکند. چون مالک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولت است و اصلاً قانونی نیست.

 استقلالی‌ها هم معتقد بودند به دلیل همین مالکیت مشکل مالی شان دیر حل شد تا پرسپولیس آسیایی شود. دراین خصوص توضیح می‌دهید؟

بله در آن زمان به ما گفتند مجمع دو باشگاه تفکیک شده است، اما بعد وزارت اقتصاد این مسأله را تکذیب کرد.

 به نظر شما در این میان استقلال قربانی گزارش کذب نشد؟

در آن مقطع مطرح شد که مجمع تفکیک شده است، اما مسأله استقلال این بود که سه مدیرعامل وقت استقلال پول گرفتند ولی در پرداخت بدهی استرا تعلل کردند تا استقلال از آسیا حذف شود. باید مدیران استقلال دراین خصوص حساسیت بیشتری به خرج می‌دادند.

 فکر می‌کنید این مشکلات چطور حل می‌شود؟

ما به تازگی مدل جدیدی را پیشنهاد دادیم باید این مدل پیشنهادی از طرف وزارت ورزش پذیرفته شود و بعد هم دولت و لایحه ورزشی نیز پذیرای آن باشند تا باشگاه‌های دولتی از مالکیت دولت خارج شوند. اگر ازهمین حالا تمام کارها را خوب پیش ببریم تا شش ماه فرصت نیاز است تا همه چیز درست شود و به خواسته‌مان برسیم.

 اگر کارها ظرف شش ماه درست پیش نرود چه عواقبی خواهد داشت؟

نخست همان حذف از آسیا اما از این پس کار به حذف از آسیا ختم نمی‌شود و ای‌اف‌سی اگر سخت‌گیری کند تعدادی از تیم‌های ما حتی در لیگ برتر خودمان هم قادر نیستند بازی کنند و مجوز نمی‌گیرند.

 مثل استقلال و پرسپولیس که مالکیت دولتی دارند؟

فقط این تیم‌ها نیستند ما تیم‌هایی در لیگ برتر داریم که مالکیت خصوصی ندارند و آنها هم از حضور در لیگ محروم می‌شوند. با توجه به قانون فیرپلی مالی که فیفا گذاشت و ای‌اف‌سی هم آن را اجرایی کرده است باید باشگاه‌ها از طریق فوتبال بخشی از درآمدهای خود را تأمین کنند در غیراین‌صورت پولشویی محسوب می‌شود و خلاف قانون است.

 با توجه به شرایط موجود چقدر امیدوار هستید که کارها ظرف شش ماه پیش رفته و به خواسته‌تان برسید؟

همان 19 شهریور که خدمت آقای رئیس‌جمهور رسیدیم تمام مسائل را به سمع و نظر ایشان رساندیم. ایشان همان زمان دستور ساخت ورزشگاه مدرن را دادند و خیلی زود هم وزیر ورزش را انتخاب کردند تا کارها درست پیش برود. چون فوتبال در کشور ما طرفداران بسیاری دارد و بحث افکار عمومی است قطعاً آقای رئیس جمهور هم دوست دارند افکار عمومی راضی باشند. اما بعد از آن باید آقایان مسئول کارشان را درست انجام دهند و صرف وعده نباشد چون غیراز این خودزنی محسوب می‌شود. همان‌طور که گفتم ما فقط شش ماه زمان داریم تا به خواسته‌مان برسیم و هرگونه اتلاف وقت به ضررمان تمام می‌شود. باید هرچه سریع‌تر فوتبال ما باشگاه محور شود نه فدراسیون محور.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز