خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان ورزش در نشست خبری مطرح کرد:

حضور شهروندان در رقابت های قهرمان شهر از مرز یک میلیون نفر گذشت/ 62 مجموعه تعطیل به چرخه خدمات رسانی بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۵۷۴

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با تأکید بر اخلاق مداری این سازمان در عرصه ورزشی، گفت: بیش از یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی درگیر برنامه ها و رویدادهای ورزشی ما در قالب جام قهرمان شهر هستند.

به گزارش ایلنا و نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، اوجاقی در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، به تشریح برنامه های سازمان متبوع خود در این هفته پرداخت و از نقش ورزش شهروندی در کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در شهر، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و ایجادحال خوب برای مردم تهران سخن گفت.

وی در آغاز این نشست با بیان اینکه "در تمام دنیا ورزش شهروندی برعهده شهرداری‌هاست" تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های تحولی شهرداری تهران، تحول نرم است که بیشتر بر انسان‌های شهر تکیه می‌کند. سازمان ورزش هم یکی از مجریان این تحول در تهران است.

اوجاقی که معتقد بود "اخلاق مداری، حلقه مفقوده در ورزش است" از حرکت سازمان متبوع خود در این راستا سخن گفت و افزود: یکی از رسالت های اصلی ما ترویج ورزش است که این امر جز با همکاری رسانه ها میسر نمی شود.

وی افزود: در حقیقت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی منجر به حال خوب مردم می شود. همچنین از طریق ورزش می توان آسیب های اجتماعی را کمتر کرد و این تنها از طریق سرمایه گذاری روی ورزش  میسر است تا بتوانیم آسیب ها و هزینه های درمان را کمتر کرد. متأسفانه در حال حاضر بی تحرکی و کم تحرکی زیادی در تهران وجود دارد که نزدیک به ۵۳ درصد جمعیت راشامل می‌شود و ما وظیفه سنگینی در رفع این شرایط به دوش داریم.

سرانه ورزش در تهران، یک سوم میانگین جهانی است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با تاکید بر اینکه سرانه زمان ورزشی در تهران یک سوم میانگین جهانی است، به معضل چاقی در کودکان اشاره کرد و گفت: این موضوع رابطه مستقیم با ورزش دارد. به همین دلیل سعی می‌کنیم با برگزاری مسابقات و جشنواره های متفاوت به حل این معضل کمک کنیم. همچنین با استفاده از زیرساخت‌ ها در کنار پیش بینی رویدادهای مختلف خانه محور ، محله محور و مسجد محور به مردم خدمات می‌دهیم.

مشارکت شهروندان در برنامه های ورزشی شهرداری از مرز یک میلیون نفر گذشت

اوجاقی در بخشی دیگر از این نشست به رویداد «قهرمان شهر» و دومین دوره برگزاری این رقابت ها در دو بخش بانوان و آقایان اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدا مقرر بود 10 درصد جمعیت پایتخت در برنامه های ورزشی قهرمان شهر مشارکت داشته باشند اما امروز از مرز یک میلیون نفر گذشته ایم.

وی با بیان اینکه هدف ما از «قهرمان شهر» هویت بخشی به محلات است، تصریح کرد: کسی که قهرمان محله و منطقه می‌شود، باعث افتخار دوستان و آشنایان قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که جمعیت زیادی را به ورزش ترغیب کند. سازمان ورزش در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی یک بخش کمک‌رسان به سایر نهادها است. برای مثال در مهمانی 10 کیلومتری، وسایل تفریحی و ورزشی قرار داده شد تا سهم خود را ایفا کنیم.

اوجاقی با بیان اینکه هدف ما از «قهرمان شهر» هویت بخشی به محلات است، تصریح کرد: کسی که قهرمان محله و منطقه می‌شود، باعث افتخار دوستان و آشنایان قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که جمعیت زیادی را به ورزش ترغیب کند. سازمان ورزش در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی یک بخش کمک‌رسان به سایر نهادها است. برای مثال در مهمانی ده کیلومتری، وسایل تفریحی و ورزشی قرار داده شد تا سهم خود را ایفا کنیم.

خیابان ورزش؛ رخدادی ورزشی با رویکردی خانواده محور

مدیرعامل سازمان ورزش در ادامه به رویداد خیابان ورزش نیز اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های ورزشی در فضای پارک یا خیابان‌ها؛ سیاستی است که تحت عنوان خیابان ورزش اجرا می شود و با استقبال شهروندان مواجه شده و موجب حضور اعضای خانواده در کنار هم شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ایستگاه های ورزش شهروندی و حضور مربیانی با گواهی درجه ۳ از فدراسیون های مربوطه نیز اشاره کرد و گفت: قوانینی برای این ایستگاه‌ها تعریف شده که با پوشش عرفی و شرعی و نیز موسیقی‌های متناسب با فرهنگ ما همخوانی دارند. در کنار آن، گروه‌هایی هم مورد تایید ما نیستند و در واقع خودجوش هستند. در این باره به عوامل ذیربط اعلام شده است که رسیدگی لازم صورت بگیرد.

بازگشایی 62 مجموعه ورزشی برای بازگشت به چرخه خدمات رسانی 

اوجاقی با بیان اینکه دو سال پیش۶۹ مجموعه ورزشی در تهران بسته بودند از بازگشایی ۶۲ مجموعه خبر داد و گفت: طی سال های گذشته به دلیل کرونا ۶۹ مجموعه ورزشی ما بسته شده بود که توانستیم با اختصاص بودجه لازم امسال فعالیت ۶۲ مجموعه ورزشی را از سر بگیریم و مابقی مجموعه ها به دلیل نداشتن سند مالکیت یا به دلیل بحث معارضین هنوز موفق به بازگشایی آن ها نشدیم که البته بحث فعالیت مجدد آن ها در دستور کار است.

شناسایی مسیرهای جدید کوهپیمایی در تهران

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران به کوهپیمایی به عنوان یکی از تفریحات ورزشی خانواده محور اشاره کرد و گفت: با کمک سازمان گردشگری و هیات کوهنوردی تهران، مطالعاتی برای شناسایی مسیرهای جدید کوهپیمایی در تهران صورت گرفته تا خانواده‌های بیشتری در این عرصه فعالیت کنند.

به گفته اوجاقی تولید ٦٢ پادکست به مناسبت هفته تربیت بدنی، فروش بلیت ها و سانس‌ها به صورت الکترونیکی و ورود به فاز هوشمندسازی در مجموعه های ورزشی سازمان ورزش از برنامه های این سازمان در هفته تربیت بدنی است.

برگزاری المیپادهای ورزشی برای جانبازان و معلولین تهرانی 

این نشست با پرسش و پاسخ از سوی خبرنگاران ادامه یافت.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ریزی برای جانبازان و معلولان تهرانی گفت: ورزش برای معلولان دستاوردهای زیادی دارد، ما هم هر سال المپیادی ویژه معلولان در رشته های مختلف را برگزار می کنیم. علاوه بر این زیرساخت ها و ورزشگاه هایی مختص آنها داریم که به صورت رایگان یا با تخفیف می توانند از آنها استفاده کنند.

اوجاقی همچنین درباره تهاتر بخشی از مجموعه ورزشی تختی توسط شهرداری به اتوبان اظهار کرد: این طرح در زمین‌های اطراف مجموعه تختی بوده که استفاده بهینه نمی شد، در این حوزه بخشی از زمین مجموعه به طرح مورد نظر اختصاص یافته و یکسری بخش‌ها به موضوع ورزش واگذار می‌شود. ما نگاه ویژه شهردار را داریم، در حقیقت زمین هایی در این طرح تعویض خواهند شد که باعث افزایش سرانه های ورزشی نیز می‌شود.

این نشست امروز 23 مهر ماه جاری در محل سالن جلسات سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز