خبرگزاری کار ایران

تیم امید و دردسرهای صعود به نیمه نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۸۹

یکی از نگرانی‌های عنایتی در بازی فردا خطر محرومیت چهار بازیکن تیم است که می‌تواند بحران کمبود بازیکن را تشدید کند.

به گزارش ایلنا، تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو نتایج خوبی گرفته. آنها بدون شکست و گل خورده سرگروه شدند و در مرحله یک هشتم نهایی هم تایلند را با دو گل شکست دادند. بازی بعدی تیم امید یکشنبه مقابل هنگ‌کنگ است که بعید است حریف دردسرسازی باشد. هرقدر نتایج درون زمین تیم امید خوب بوده، آنها بیرون از زمین با مشکل عجیبی روبه‌رو هستند و با کمبود بازیکن مواجه شده‌اند. کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال از چند ماه پیش بر سر انتخاب کادر فنی و بازیکنان اختلاف نظر داشتند، ولی قابل تصور نبود که این تیم با چنین مشکلی روبه‌رو شود. کادر فنی تیم امید بعد از وقفه طولانی، خرداد ماه امسال انتخاب شد، ولی کمیته المپیک تأکید داشت که فهرست اولیه پنجاه نفره باید هرچه زودتر معرفی شود. در نهایت این فهرست شامل بازیکنان تیم امید و بازیکنان بزرگسالی مثل حسین حسینی و ارسلان مطهری بسته شد تا از جمع آنها 23 نفر برای هانگژو انتخاب شوند.

از ابتدا مشخص بود که بازی‌های آسیایی با لیگ قهرمانان آسیا همپوشانی دارد و تکیه به بازیکنان تیمی مثل پرسپولیس دردسرساز خواهد بود. بازی‌های آسیایی در تقویم فیفا نیست و امکان استفاده از لژیونرهایی مثل امین حزباوی یا اللهیار صیادمنش هم وجود نداشت. فدراسیون فوتبال می‌توانست با انتخاب بازیکنان جوان و تقسیم آنها بین تیم‌های مختلف لیگ برتر، بار تیم امید را روی چند تیم مطرح لیگ برتر نیندازد، ولی در نهایت این فهرست طوری بسته شد که امکان برگزاری لیگ برتر هم وجود نداشت.

هرچند سازمان لیگ اصرار داشت که مسابقات را به هر طریقی ادامه بدهد، ولی بعد از برگزاری چهار بازی هفته پنجم به این نتیجه رسید که مسابقات را تا بازگشت تیم امید تعطیل کند و هفته ششم لغو شد. البته این تصمیم هم کمکی به تیم امید نکرده و عنایتی همچنان کمبود بازیکن دارد. فدراسیون فوتبال با تعطیلی لیگ برتر می‌خواست که تیم امید با تمام توان در بازی‌های آسیایی شرکت کند، ولی هم تیم‌های لیگ برتری به خاطر این تعطیلی ضربه خوردند و هم تیم امید بعد از چهار بازی با کمبود بازیکن روبه‌رو شده.

رفت و برگشت بیهوده

عنایتی درباره بحران عجیب تیمش گفت: «زمان برگزاری رقابت‌های مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی نزدیک به هم بود و به همین دلیل ما در لیست خود تغییراتی ایجاد کردیم. به دلیل حضور برخی از تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ما نمی‌توانیم از بازیکنان این باشگاه‌ها استفاده کنیم و سه بازیکن پرسپولیس که در اردو حاضر بودند برای همراهی تیم باشگاهی خود برابر الدحیل اردوی تیم ملی را ترک کردند و عازم قطر شدند.»

یاسین سلمانی، محمد عمری و محمدمهدی احمدی سه بازیکن پرسپولیس بودند که بعد از بازی با النصر به هانگژو پرواز کردند. آنها تا بازی تایلند همراه تیم بودند، ولی دوباره به تیم باشگاهی‌شان پیوستند. عنایتی با ابراز ناراحتی از بازگشت آنها اضافه کرد: «سه بازیکن پرسپولیس هم متأسفانه از جمع ما جدا شدند. صحبت‌های‌مان را با آقای تاج انجام دادیم. نمی‌دانم چطور مسائل را بازگو کنم. ما توقع داشتیم وقتی بازیکن به اردوی ما می‌آید، تا آخر کار با ما بماند. من واقعاً سورپرایز شدم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد؛ چرا سه بازیکن باید برای بازی ساده ما بیایند و دوباره بروند؟ بازی‌های حساس ما الان است. تمام تمرکز ما روی این بود که تیم ملی ما بعد از 21 سال جایگاه یا سکویی را داشته باشد.»

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک هم گفت: «تیم امید بدون پشتوانه به اینجا آمد. تصور می‌کردم آقای تاج به ما کمک کند، ولی وقتی به اینجا آمد سه بازیکن ما رفتند. با این حال بچه‌ها قول دادند که این بازی را ببرند و به نیمه‌نهایی برسند.»

یکی از نگرانی‌های عنایتی در بازی فردا خطر محرومیت چهار بازیکن تیم است که می‌تواند بحران کمبود بازیکن را تشدید کند. امیر جعفری تنها بازیکنی بود که در مرحله گروهی کارت زرد گرفت، اما در بازی تایلند محمد خدابنده‌لو، امید حامدی‌فر و یاسین سلمانی هم اخطار گرفتند. به جز سلمانی که به اردوی پرسپولیس برگشته، سه بازیکن دیگر باید مراقب باشند که کارت زردی نگیرند، وگرنه در بازی احتمالی نیمه‌نهایی دست عنایتی کاملاً خالی خواهد بود.

گزارش: آرمن ساروخانیان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز