خبرگزاری کار ایران

خطیبی: لیگ برتر این فصل دشوارتر از گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۱۲۲

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: من در تمام دوران مربی‌گری، به بازیکنان جوان فرصت بازی دادم و از این موضوع هیچ هراسی ندارم چون مطمئنم فوتبال متعلق به جوان‌هاست.

به گزارش ایلنا، رسول خطیبی و دستیارانش این روزها مشغول طراحی تمرین و مرور تاکتیک‌ها هستند تا پیکان را مهیای بازگشت به لیگ کنند. سرمربی پیکان در این خصوص گفت: پس از آن که 4 هفته سخت را پشت سر گذاشتیم، لیگ به خاطر رقابت‌های تیم ملی تعطیل شد و ما هم تمرینات تاکتیکی و بدنسازی را در برنامه قرار دادیم. در روزهای گذشته، طبق برنامه پیش رفتیم و بازی‌های تدارکاتی هم برگزار کردیم تا سطح آمادگی بدنی و ذهنی بازیکنان افزایش پیدا کند.

خطیبی اضافه کرد: این فصل از مسابقات لیگ نسبت به گذشته دشوارتر است. اگر شما با هر کدام از مربیان لیگ صحبت کنید، به این موضوع اشاره خواهند کرد زیرا تغییرات در لیست تیم‌ها از یک سو و نزدیک شدن به زمان جام ملت‌های آسیا از طرف دیگر، انگیزه بازیکنان را افزایش داده است. همچنین سطح فنی و تاکتیکی اکثر تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است و همین امر، نتیجه‌گیری را سخت‌تر می‌کند.

او ادامه داد: با این حال پیکان در فصل جاری، اهداف متفاوتی دارد. ما می‌خواهیم از فوتبال لذت ببریم و به پیشرفت بازیکنان جوان کمک کنیم. در 4 دیدار گذشته ثابت کردیم تیم آسانی برای رقبا نیستیم و اگر اسیر اتفاقات بازی یا اشتباهات فردی نمی‌شدیم، قطعا نتایج بهتری هم رقم می‌زدیم. در 3 بازی، زننده گل اول بودیم و در آخرین لحظات دو دیدارمان بود که گل خوردیم و امتیاز از دست دادیم. فیلم بازی و آنالیز عملکردمان هم ثابت می‌کند هدفمند و بابرنامه بودیم.

وی در خصوص اشتباهات فردی در پیکان این طور توضیح داد: باید قبول کنید تیم جوانی را بستیم. من احترام فراوانی برای همه باشگاه‌های ایران قائلم اما اگر میزان بودجه‌ای که صرف بستن تیم کردیم را با سایر باشگاه‌ها مقایسه کنید، همه چیز مشخص خواهد شد. با همین بودجه، بازیکنانی را در اختیار گرفتیم که نیازهای تیم را برآورده کنند. پیکان در پی آن است که به بازیکنان جوان، فرصتی برای پیشرفت بدهد. این اشتباهات فردی هم تاوان جوانگرایی است. من در تمام دوران مربی‌گری، به بازیکنان جوان فرصت بازی دادم و از این موضوع هیچ هراسی ندارم چون مطمئنم فوتبال متعلق به جوان‌هاست. قبلا هم گفتم فلسفه من در مربی‌گری به فلسفه باشگاه پیکان بسیار نزدیک است و ما باید از این اتفاق، بهترین بهره را برای ساخت نسل جدیدی از بازیکنان ببریم.

خطیبی در نهایت گفت: حمایت‌های باشگاه تا به حال خوب بوده و در کنار هم، کارها را پیش می‌بریم. با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم، تلاش کردیم تیم خوبی بسازیم. بخشی از کار در زمین، برعهده من است و بخشی دیگر خارج از زمین برعهده مدیران باشگاه. تا امروز تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم و در فضایی صمیمانه کار کردیم. من مطمئنم این شرایط تا پایان فصل ادامه خواهد داشت و پیکان با این سطح تعامل بین مدیریت، کادرفنی و بازیکنان به اهدافش نزدیک می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز