خبرگزاری کار ایران

چشمی: استقلال بازیچه اختلاف بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۰۰۱

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت که آبی‌پوشان بازیچه اختلاف وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی برای انتخاب مدیرعامل جدید شده‌اند.

به گزارش ایلنا، روزبه چشمی در حاشیه تمرین امروز استقلال پیرامون آخرین وضعیت آبی پوشان اظهار داشت: این اتفاقاتی و فاجعه‌هایی که برای استقلال اتفاق می‌افتد، چند استاد می‌خواهد که استادانه کار کنند، که این اتفاقات بیفتد. اول فصل سال قبل ما 3 مدیرعامل عوض کردیم. هر حرفی زدیم، بهانه‌ای  برای  توجیه باخت و جام نگرفتن ما شد. الان دیگر فصل شروع شده و سابقه نداشته که اوایل نقل و انتقالات مدیریت تیم استعفا بدهد.

وی افزود: برای استقلال یکسری قوانین گذاشتند که سقف قرارداد  12 ، 15 میلیارد تومان باشد. واقعاً فکر می‌کنند مردم باور دارند که بقیه باشگاه‌ها هم با همین ارقام بازیکن می‌گیرند؟ سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و خیلی باشگاه‌های دیگر، یا واقعاً این قوانین برای استقلال است. بعد می‌گویند که نقل و انتقالات استقلال خوب نیست. معلوم است وقتی تفاوت رقم مبلغ 15 میلیارد باشد، بازیکنی به اینجا نمی‌آید. معلوم است با این مشکلات به اینجا نمی‌آیند. آنها با استقلال یک جلسه برگزار می‌کنند، رقم را می‌گیرند و بعد می‌بینند که می‌توانند رقم 2 برابر، 3 برابر از باشگاه‌های دیگر بگیرند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال درباره کاهش قرارداد بازیکنان استقلال نسبت به فصل گذشته گفت:  فکر کنم قانون کاهش قرارداد فقط برای باشگاه استقلال باشد. سر قضیه یکی از بازیکنان که قرار بود به اینجا بیاید، دو یا سه روز همه برنامه‌ها و افرادی که هستند و حتی کسانی که مربوط به فوتبال  نیستند، در قضیه دخالت کردند.

چشمی پیرامون اعتراض هواداران استقلال به شرایط فعلی این باشگاه، تصریح کرد: کوچکترین حق هوادار استقلال، اعتراض به ماجراهای اخیر بوده و این یک مسئله عادی است. اگر قوانینی وجود دارد، برای همه باید باشد. مگر می‌شود با این شرایط مدیرعامل و قائم مقام استعفا بدهند؟ ما بارها و چند سال در این مورد صحبت کردیم. خیلی به ندرت وجود داشته که یک مدیرعامل، یک سال کامل برای استقلال مدیریت کرده باشد، ولی اینکه هر سری اتفاقات جدید و عجیب تر برای استقلال رقم می خورد، واقعاً عجیب است. اگر مشکلی با استقلال دارید، باشگاه را منحل کنید، ما برویم و به جای ما یک باشگاه دیگر بیاورید در لیگ برتر بازی کند.

وی ادامه داد: این بازیکنانی که اینجا هستند فقط به خاطر باشگاه استقلال، هواداران و نکونام در تمرین حضور دارند، چون بازیکنانی که از سال قبل اینجا ماندند، حداکثر 50 تا 55 درصد دریافتی داشتند. حتی  بازیکنی در استقلال داریم که زیر 50 درصد دریافت کرده، اما در تمرینات حاضر شده است. شما در هیچ باشگاه دیگری مشاهده نمی‌کنید که زیر 50 درصد دریافتی داشتند و در تمرین حاضر شدند. هیچ باشگاهی نمی‌تواند این حرف را بزند، ولی این بازیکنان به خاطر باشگاه و نکونام در این وضعیت به  تمرین آمدند. در این وضعیت چنین بلایی سر استقلال آوردند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: الان از چه کسی و کجا دنبال پول‌مان باشیم؟ از کجا دنبال نقل و انتقالات‌مان باشیم؟ الان استقلال یک تیم، یک ساختمان باشگاه همین کمپ حجازی را دارد و  دیگر چیزی نیست.

چشمی درباره مشکلات استقلال اظهار داشت: در حال حاضر دو مشکل داریم؛ دو تیم سپاهان و تراکتور در اردو هستند و پرسپولیس هم تمرینات خود را شروع کرده و بازیکن جدید گرفته است. فکر می‌کنم فقط ما هستیم که این مشکلات را داریم. یک‌سری مشکل بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی هست که این وسط ضربه آن به استقلال و هواداران تیم وارد می‌شود.  حتی اگر مدیر جدید انتخاب شود، مشکل وجود دارد. اگر مدیر جدید از طرف وزارت  ورزش انتخاب شود، سازمان خصوصی سازی با او مشکل دارد. اگر مدیر جدید از طرف سازمان خصوصی‌سازی بیاید، وزارت ورزش با او مشکل خواهد داشت. ما این وسط، بازیچه دست این دو ارگان شده ایم و این مسئله ظلم بزرگی به باشگاه استقلال، بازیکنان و هواداران این تیم است.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به موفقیت استقلال در فصل آتی وجود دارد، گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم، ولی اگر مدیریتی نباشد که بخواهد بازیکن بگیرد یا مشکل تیم را حل کند، چه کار می‌توان انجام داد. شما تمرینات ما را ببینید؛ در حال حاضر تنها 7 یا 8 بازیکن بزرگسال در تمرین حضور دارند. آیا بقیه تیم‌ها اینطوری تمرینات خود را آغاز کردند؟ بازیکن، کادرفنی و سرمربی تا یک حدی می‌توانند تلاش کنند، برای هر کسی ظرفیتی وجود دارد. تا وقتی که شما تیم را کاملاً رها کنید. اگر مشکلات مالی را حل نکنید. بازیکن جذب نکنید و  مشکلات کوچک باشگاه را حل نکنید، نمی‌توان انتظار نتیجه داشت. اصلا ً مسئولی برای حل مشکلات نیست. آن وقت که مسئولی در باشگاه بود، ما هزار مشکل در باشگاه داشتیم که دامنه آن تا همین حالا هم کشیده شده است. الان دیگر همان مسئول را هم نداریم.

کاپیتان تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که اگر استقلال مشکل مالی دارد، چگونه به بیرانوند پیشنهاد قرارداد 90 میلیاردی داده بود؟ گفت:  الان من کاری ندارم بیرانوند یا هر فوتبالیستی  چقدر دریافت می‌کند. من اصلاً دخالتی در این موضوع نمی‌کنم، ولی مبلغ 90 میلیارد، 100 میلیارد مبالغی که گفته می‌شد قرار است از استقلال دریافت کند، یعنی الان باشگاه پرسپولیس کمتر از این مبلغ پرداخت کرده است؟ من از شما سوال می‌پرسم؛ پس چگونه بود که اگر باشگاه ما 90 میلیارد می‌خواست بدهد، چند مجموعه نظر دادند که شما اشتباه می‌کنید. یکی دو نفر از جاهایی که شاید سال تا سال فوتبال را نبینند، گفتند که این 90 میلیارد برای آمدن وی به استقلال زیاد است! آیا باشگاه پرسپولیس از مبلغ 90 میلیارد کمتر به بیرانوند پرداخت کرده است؟ پس چرا کسی به این موضوع ورود نمی‌کند؟ چرا و چگونه این مبلغ می‌خواهد به بیرانوند پرداخت شود؟ البته اسم بیرانوند را مثال می‌زنم، چون در این 2، 3 روز او بحث اول رسانه‌ها بوده است. به باشگاه‌های دیگر چیزی نمی‌گویند، اما برای باشگاه  استقلال سریع همه ارگان‌ها می‌گویند این مبلغ زیاد است. چرا آن کار را کردید؟ چرا آن کار را انجام ندادید؟

وی افزود: باشگاه استقلال شاید پیشنهاد داده باشد، اما پول را که پرداخت نکرده است. سال گذشته ما قرارداد بستیم، آیا پولی به ما پرداخت شده است؟ یعنی فقط بی‌انضباطی مالی برای استقلال بوده است؟ شک نکنید برای باشگاه‌های دیگر هم بوده، اما ورود نکردند. از روزی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی به آن برنامه رفت، با آن اتفاقات با مدیر عامل وقت به استقلال برخورد کردند، لطمه بزرگی به استقلال زدند. شک نکنید بدهی‌ها و مشکلات قانونی دیگر تیم‌ها بیشتر از ما است، ولی هیچ وقت به آن ورود نمی‌کنند. چرا؟ چون مشکل‌شان با این تیم است. ما این وسط گوشت قربانی و بازیچه شده‌ایم. اگر وزارت اقتصاد مدیر انتخاب کند، یک بحث وجود دارد و اگر وزارت ورزش بحث دیگر. از هر طرفی مدیر انتخاب شود طرف مقابل با آن مشکل دارد. این هواداران و تیم و بازیکنان نباید بازیچه شوند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا نکونام از مشکلات آبی‌پوشان بی اطلاع بوده است؟ عنوان کرد: جواد نکونام مشکلات استقلال را می‌دانسته و به اینجا آمده است، ولی پیش بینی مشکلات در این حد را نمی‌کرد. او از روزی اولی که آمده گفته مشکلات زیاد است، اما دلیلی وجود ندارد که عقب نشینی کنیم و حرفی نزنیم؛ قطعاً ما هم حق خودمان را می‌گیریم.

چشمی در پایان پیرامون اینکه خواسته اصلی‌اش به عنوان کاپیتان استقلال چیست؟ گفت: اول از همه فردی را به عنوان مدیر انتخاب کنند که سه ماه دیگر این مشکلات وجود نداشته باشد تا نخواهیم چند ماه دیگر دوباره با شلوغی و بعضی موارد دیگر مدیرعامل ما بخواهد برود. به مسئولان بگویید یک روز یا دو روز وقت دارید مدیر عامل انتخاب کنید، مدیر عاملی انتخاب کنید که  مثل تیم‌های دیگر ثبات مدیریت داشته باشیم. نمی‌شود که در سال 3 مرتبه مدیرعامل عوض کنیم و انتظار نتیجه گرفتن داشته باشید. اصلاً این اتفاق نمی‌افتد.  شما یک مدیر عامل بگذارید که در کنار کادرفنی و بازیکنان ثبات داشته باشد، بعد بیینید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز