خبرگزاری کار ایران

لیگ‌ ملت‌های آسیای مرکزی؛ شاگردان وکیلی مقابل ترکمنستان کامبک خوردند/ قهرمانی با پنج برد و 16 امتیاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۵۶

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که روز شنبه سوم تیر قهرمانی خود را در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳ قطعی کرده بود، در آخرین بازی خود مغلوب تیم بزرگسالان ترکمنستان شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در روز پایانی لیگ‌ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی ۲۰۲۳ تیم ملی نوجوانان ایران در آخرین و ششمین دیدار خود به مصاف تیم بزرگسالان ترکمنستان رفت.

در پایان این دیدار شاگردان محمد وکیلی ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۳، ۲۶ بر ۲۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۲ بر ۱۵ مغلوب ترکمن‌ها شدند، اما با وجود این باخت بازهم نوجوانان شایسته کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین آماده می‌کنند، با پنج پیروزی و یک باخت و کسب ۱۶ امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی دومین دوره لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ایستادند.

تیم‌ ایران در این بازی با ترکیب عمران کوک‌جیلی، آرمین قلیچ‌نیازی، امیرعلی دولتی، ماهان برزکار، مرتضی نریمانی، پویا آریاخواه، و نیما عزیز محمدلو (لیبرو) وارد زمین شد.

محمد وکیلی در ست نخست این دیدار به بازیکنان اصلی استراحت داد و نفراتی که در دیدارهای قبلی کمتر به کار گرفته شده بوند را به زمین فرستاد و از همین رو تا امتیاز هفت بازی پایاپای پیش رفت، اما در ادامه نوجوانان ایران فاصله امتیازی را بیشتر و بیشتر کردند تا جایی که در اواخر ست اول نتیجه ۲۰ بر ۱۰ در تابلوی امتیازات ثبت شد. در نهایت تیم ایران ست نخست را ۲۵ بر ۱۳ به سود خود تمام کرد‌.

در ست دوم هم وضعیت امتیازگیری دو تیم مشابه ست نخست بود و بازی تا امتیاز ۱۰ با برتری حداقلی ملی‌پوشان کشورمان ادامه داشت، اما در ادامه بازیکنان بزرگسال حریف با سرویس‌های موجی و هدفدار دریافت اول ایران را به مشکل انداختند و همین‌ کافی بود تا وکیلی در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ به سود ترکمنستان، زمان استراحت بگیرد. در حالی بازی ۲۰ بر ۱۹ به نفع ترکمن‌ها در جریان بود، وکیلی دومین زمان استراحتش را هم گرفت و در پایان این ست هم ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

ست سوم با برتری امتیازی شاگردان وکیلی آغاز شد، ولی ترکمن‌ها خیلی سریع به بازی برگشتند و با نمایش خوب در دفاع روی تور ۵ بر ۳ پیش افتادند تا وکیلی اولین زمان استراحتش را خیلی زود بگیرد. بازیکنان نوجوان ایران که کار را تمام شده می‌دانستند، کنترل بازی را در اواسط ست از دست دادند و همین کافی بود تا ترکمنستان ۱۴ بر ۱۰ پیش بیافتد. در حالی که ترکمنستان ۲۴ بر ۲۱ پیش بود، سرویس‌های بی‌نقص و پرقدرت قلیچ‌نیازی ایران را به امتیاز ۲۴ رساند، اما در نهایت ست سوم با برتری ۲۸ بر ۲۶ ترکمنستان خاتمه یافت تا کار به ست چهارم کشیده شود.

در ست چهارم ترکمنستانی‌ها با روحیه‌ای که از برد در ست قبلی گرفته بودند، بسیار باانگیزه شروع کردند و ۱۱ بر ۹ پیش افتادند. بازیکنان باتجربه ترکمنستان که کنترل بازی را در دست گرفته بودند در ادامه اختلاف را به هفت امتیاز افزایش دادند و ۲۰ بر ۱۳ جلو افتادند. تعویض‌های وکیلی هرچند مفید بود، اما ترکمن‌ها ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند تا با این کامبک بازی را به ست پنجم بکشانند.

ست پنجم با هیجان خاصی آغاز شد و هرچند  نوجوانان ایران ۴ بر ۲ پیش افتادند، ولی سبزپوشان ترکمنستان با کسب سه پوئن متوالی ۵ بر ۴ پیشی گرفتند. ترکمن‌ها با روحیه‌ای که گرفته بودند ۱۰ بر ۸ پیش افتادند، اما با دفاع‌های روی تور امیرعلی دولتی بازی در امتیاز ۱۰ مساوی شد. در نهایت ست پنجم هم با برتری ۱۵ بر ۱۲ ترکمنستان تمام شد تا این تیم با کامبک مقابل ایران و کسب دومین بردش به رده پنجم صعود کند.

در نخستین دیدار امروز و در نبرد تیم‌های پایین جدولی تیم ملی ازبکستان ۳ بر صفر تیم قعر جدولی و بدون برد نپال را شکست داد تا ازبک‌ها با سه برد و ۹ امتیاز با ایستادن در رده چهارم رقابت‌ها پایان دهند و نپال هم با یک‌ امتیاز و شش شکست در رده هفتم قرار گرفت.

در آخرین بازی امروز و از ساعت ۱۳:۳۰ تیم‌های قرقیزستان الف و ب رو در روی هم قرار می‌گیرند تا پرونده دومین دوره کاوا ۲۰۲۳ بسته شود.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در این مسابقات به ترتیب تیم‌های ازبکستان، مغولستان، نپال، قرقیزستان الف و ب را شکست دادند و در مقابل ۱۷ ستی که برنده شدند، تنها ۴ ست به رقبای خود واگذار کردند‌.

 

نتایج کامل و برنامه دیدارهای روز هشتم (یکشنبه چهارم تیر) لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به قرار زیر است:

ازبکستان ۳ – نپال صفر (۲۱-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۱-۲۵)

ایران ۲ – ترکمنستان ۳ (۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۳، ۲۶ بر ۲۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۲ بر ۱۵)

قرقیزستان – قرقیزستان ب، ساعت ۱۳:۳۰

 

جدول لیگ‌ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳ تا قبل از دیدار آخر روز هفتم به ترتیب زیر است:

۱) ایران، ۵ برد و ۱۶ امتیاز

۲) قرقیزستان، ۴ برد و ۱۲ امتیاز

۳) مغولستان، ۴ برد و ۱۱ امتیاز

۴) ازبکستان، ۳ برد و ۹ امتیاز

۵) ترکمنستان، ۲ برد و ۶ امتیاز

۶) قرقیزستان ب، ۲ برد و ۵ امتیاز

۷) نپال، بدون برد و یک امتیاز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز