خبرگزاری کار ایران

لیگ ملت‌های آسیای مرکزی؛ صدرنشینی نوجوانان ایران با برتری مقابل بزرگسالان مغولستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۲۲۴

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی تیم‌ ملی بزرگسالان مغولستان را از پیش رو برداشت و به صدر جدول صعود کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت‌های والیبال لیگ‌ ملت‌های آسیای مرکزی از روز یکشنبه ۲۸ خرداد به میزبانی شهر چولپان قرقیزستان آغاز شده است و تیم‌ ملی نوجوانان کشورمان که به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت کرده است از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (پنجشنبه یک تیر) و در سومین دیدار خود به مصاف مغولستان رفت.

تیم‌ ملی والیبال بزرگسالان مغولستان که تا به اینجای کار صدرنشین رقابت‌ها بود در این مسابقه سه بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر … مغلوب شاگردان وکیلی شد تا تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با کسب ۹ امتیاز از ۳ برد متوالی بالاتر از مغول‌ها و قرقیرستان الف به صدر جدول صعود کند.

تیم‌ ایران در این بازی با ترکیب عمران کوک‌جیلی، طاها بهبودنیا، مانی علیخانی، امیرعلی دولتی، ابوالفضل مهدیان، سید متین حسینی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) وارد زمین شد.

بازی در ست اول با برتری دو امتیازی شاگردان وکیلی شروع شد و با اینکه مغول‌ها عزم خود را برای قهرمانی در این رقابت‌ها جزم کرده بودند، اما با افزایش اختلاف به سه امتیاز سرمربی حریف در امتیاز ۱۷ بر ۱۴ زمان استراحت گرفت. بعد از زمان استراحت برتری نوجوانان کشورمان با سرویس‌های هدفدار امیرعلی دولتی به هفت امتیاز افزایش یافت و دست اول در نهایت با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ ایران به اتمام رسید.

در ست دوم تیم قرمزپوشان مغولستان که دوست نداشت نخستین باخت خود را مقابل نوجوانان ایران تجربه کنند تا امتیاز شش برابر پیش رفتند، اما سرویس‌های پرقدرت مانی علیخانی، کاپیتان تیم ملی نوجوانان کشورمان دریافت اول حریف را مختل کرد تا اختلاف در اواسط ست دوم و در امتیاز ۱۷ دو رقمی شود. برتری شاگردان وکیلی تا‌پایان ست دوم ادامه داشت تا این ست هم با برتری ۲۵ بر ۱۷ ایران به پایان برسد.

در ست سوم مغولستانی‌ها که درصدد کشاندن بازی به ست‌ چهارم بودند، بسیار باانگیزه و پرهیجان وارد زمین شدند و با سر و صدای زیاد پس از هر امتیاز تمرکز نوجوانان کشورمان را کمی به هم زدند و بازی تا امتیاز ۹ برابر پیش رفت، اما با ملی‌پوشان کشورمان با برگشت به شرایط ایده‌آل در دو ست قبلی اختلاف را در نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به چهار امتیاز افزایش دادند. برتری فتی و امتیازی شاگردان وکیلی تا پایان ست سوم ادامه داشت تا در نهایت تیم‌ملی نوجوانان ایران با پیروزی ۲۵ بر 21 در ست سوم ضمن کسب برتری ۳ بر صفر مقابل مغولستان، سومین برد متوالی خود را بدون از دست دادن یک ست کسب کردند و مقتدرانه به صدر جدول رده‌بندی اپن مسابقات صعود کردند.

در سایر دیدارها تیم ملی ازبکستان از ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف قرقیزستان ب می‌رود و در آخرین بازی روز پنجم رقابت‌ها تیم‌های ملی نپال و ترکمنستان از ساعت ۱۵:۳۹ رو در روی هم قرار می‌گیرند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران از ساعت ۱۵:۳۰ فردا (جمعه) در چهارمین و حساس‌ترین دیدار خود در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳ به مصاف تیم ملی قرقیزستان الف می‌رود و پس از آن به ترتیب با قرقیزستان ب و ترکمنستان بازی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز