خبرگزاری کار ایران

سلتیک قهرمان اسکاتلند شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۹۵

سلتیک با برد 2 بر صفر برابر هارتس در لیگ برتر اسکاتلند، توانست خود را از دسترس رنجرز، تیم دوم جدول، خارج کند و قهرمانی خود را در لیگ قطعی کند.

به گزارش ایلنا سلتیک که پیشتر جام اتحادیه اسکاتلند را هم برده –با برد 2 بر یک برابر رنجرز در ماه فوریه- باید سوم ژوئن در فینال جام حذفی مقابل اینورنس به میدان برود و اگر آن مسابقه را ببرد، هر سه جام داخلی اسکاتلند را فتح کرده است، افتخاری که هر سال بین 2017 تا 2020 به آن دست یافت. 

از سوی دیگر، سلتیک با قهرمانی در لیگ، رکورد رنجرز را هم تهدید می‌کند. رنجرز گلاسکو با 55 بار قهرمانی در لیگ، رکورددار است اما حالا سلتیک گلاسکو با 53 قهرمانی این رکورد را به شدت تهدید می‌کند.

سلتیکی‌ها در دوازده سال گذشته یازده بار لیگ را فتح کرده‌اند. سلتیک امسال هم با اقتدار قهرمان شد و در 34 بازی این فصل خود فقط یک بار در زمین سنت میرن تن به شکست داد.

آنها در بازی امروز برابر هارتس هم به مشکل برنخوردند، چرا که الکس کوچرین، مدافع هارتس در دقیقه 45 و در حالی که بازی بدون گل دنبال می‌شد، کارت قرمز گرفت. بعد از آن، کیوگو فوروهاشی، مهاجم ژاپنی در دقیقه 67 و اوه هیون-گیو، مهاجم کره‌ای در دقیقه 80 دو گل برای سلتیک زدند تا سه امتیاز این بازی را به دست آورند و قهرمانی خود را قطعی کنند.

از سال 2012 به این طرف، به جز سلتیک تنها تیمی که توانسته قهرمان لیگ شود، رنجرز در سال 2021 بوده است که در آن زمان، استیون جرارد را به عنوان مربی داشت و مانع از دهمین قهرمانی پیاپی سلتیک شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز