خبرگزاری کار ایران

اعتراض باورنکردنی رییس سابق کمیته داوران از عملکرد مردان سیاهپوش

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۴۶۰

عملکرد داوری در این فصل به شکلی با انتقاد همراه بوده که حتی صدای رییس اسبق این کمیته را هم در آورده است.

به گزارش ایلنا، تمامی تیم‌های این فصل در لیگ برتر و حتی دسته پایین‌تر نسبت به عملکرد داوری معترض بوده‌اند و اشتباهات عجیبی هم در بیشتر بازی‌ها در نتیجه آن تاثیرگذار بوده است. حسین عسگری داور اسبق فوتبال ایران که سابقه حضور در پست ریاست این کمیته را نیز دارد، به شکل جالب توجهی به انتقاد از عملکرد داوران پرداخته است.

وی در ابتدای صحبت های خود در این خصوص گفت: عملکرد داوران ایران در هیچ دوره‌ای مثل سال گذشته ضعیف‌ نبود و امسال ضعیف‌ترین عملکرد داوری تاریخ کشورمان را شاهد بودیم. به طور میانگین در هر هفته حداقل ۳ اشتباه کلیدی و تأثیرگذار در مسابقات وجود داشت که این آمار فاجعه‌بار است و هیچ کسی هم پاسخگو نیست و فقط به دنبال توجیه و بهانه‌گیری هستند.

کمیته داوران در ظاهر وجود دارد اما وجود خارجی ندارد و یک نفر در کمیته داوران همه کارها را با تصمیمات خودش انجام می‌دهد. درست است که 5 نفر عضو این کمیته هستند اما به گفته خود اعضا، کمیته هیچ جلسه‌ای با آنها ندارد و کلاً نقشی در تصمیمات ندارند. دپارتمان داوری نیز که فقط مثل یک دبیرخانه عمل می‌کند و وظیفه خود که انجام کارهای اجرایی خواهد بود را انجام نمی‌دهد.

عسگری با انتقاد با تصمیم کمیته داوران برای افزایش تعداد داوران گفت: کشوری که لیگش باید حداکثر با ۶۰، ۷۰ داور برگزار شود چرا در آن ۱۴۰ نفر قضاوت می‌کنند؟ هر هفته ۸ بازی برگزار می‌شود که حدود ۲۰ داور و بین ۴۰ تا ۴۵ کمک‌داور احتیاج دارد. دلیل بالا بودن تعداد داورها چیست؟ تنها دلیل آن وجود داورهای رانتی در لیگ ما است که بتوانند در زمان انتخابات رأی‌های بیشتری در اختیار داشته باشند و این برای جامعه داوری فاجعه‌بار است.

پیش از آغاز فصل گفتند که لیگ با VAR برگزار می‌شود اما گفتند که نیم فصل این اتفاق رخ خواهد داد، در نهایت هم این اتفاق صورت نگرفت. شک نکنید برای فصل آینده نیز ما VAR نخواهیم داشت. با توجه به قوانین فیفا و آسیا باید VAR از ابتدای هر فصل مورد استفاده قرار بگیرد و شما اجازه این را نخواهید داشت که در نیم فصل یا اواسط فصل از آن استفاده کنید. با این تفاسیر حداقل ۱۵ ماه برای ورود تجهیزات و نصب و استفاده از آن زمان لازم خواهد بود، پس بعید است که فصل آینده نیز VAR داشته باشیم.

رییس اسبق کمیته داوران در ادامه انتقاداتش گفت: سطح داوری را نباید با سطح فوتبال مقایسه کنیم و باید آن را با سطح داوری گذشته و سطح داوری کشورهای دیگر مقایسه کنیم. ما حدود 5 سال پیش در آسیا جزو ۵ کشور اول بودیم و داوران زیادی در مسابقات مهم داشتیم اما الان داوران کشور ما در سطح اول مسابقات بین‌المللی فوتبال قضاوت می‌کنند؟ به غیر از فغانی که دیگر نماینده کشور ما محسوب نمی‌شود، چه کسی از ایران در جام‌جهانی قضاوت کرد؟ الان سطح داوری ما حتی از کشورهای ازبکستان، قطر، امارات و چین عقب افتاده. این مسأله جای تأسف دارد و با این شرایط نفس‌های آخرش را می‌کشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز