خبرگزاری کار ایران

ایستگاه بعد؛ فینال!

پیش بازی نیمه نهایی جام جهانی: کرواسی و آرژانتین دوباره به‌هم رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۵۷۲

تنها چهار بازی از جام‌جهانی 2022 باقیست و تکلیف یکی از فینالیست‌ها امشب مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کمتر از دوازده ساعت دیگر، سوت شروع اولین دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی قطر به صدا در خواهد آمد و دو هم‌گروه جام جهانی 2018 روسیه، یعنی آرژانتین و کرواسی، به مصاف هم خواهند رفت.

از دیدار جام‌جهانی 2018 تا امروز، دو تیم شرایط متفاوتی را تجربه کرده‌اند. آرژانتین با تغییر نسبی نسل بازیکنان خود و سرمربی جوان و متفاوت از خورخه سمپائولی، توانست سه سال بعد از شکست تلخ سه بر صفر مقابل کروات‌ها، قهرمان کوپا آمریکا شود و به عنوان یکی از تیم‌های مدعی به قطر، سفر کند. از سوی دیگر کروات‌ها تیمی شبیه به تیم فینالیست 2018 خود در اختیار دارند و از چهار سال پیش تا الان، تنها چند بازیکن در بین آن‌ها تغییر کرده است.

دیدار دو تیم در نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2022 از نظر شرایط بازی، متفاوت از تقابل قبلی آن‌ها در روسیه است. آلبی‌سلسته با مربی به قطر آمده است که فلسفه بازی بسیار متفاوتی از سمپائولی، سرمربی پیشین آن‌ها دارد. اسکالونی توانایی بسیار بالایی در انجام جنگ روانی دارد و این یک نکته مثبت برای تیم او است. لیونل اسکالونی تیمی بسیار یکدست ساخته و آن آرژانتین بی‌برنامه و هیجانی دیگر وجود خارجی ندارد. البته آرژانتینی‌ها تغییرات ساختاری بیشتری نسبت به رقیب خود داشته‌اند و بسیاری از بازیکنان پا به سن گذاشته دوره قبلی، دیگر در تیم حضور ندارند.

آلبی‌سلسته با شکست تیم‌ها استرالیا و هلند در مراحل قبلی، به نیمه‌نهایی جام‌جهانی 2022 رسیده است. این جام به احتمال بسیار زیاد، آخرین جام‌جهانی عصر با شکوه فوق‌ستاره آرژانتینی، لیونل مسی است. تمام بازیکنان آرژانتین قصد دارند به کاپیتان و اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ کشورشان، کمک کنند تا یک فرجام تاریخی در آخرین جام‌جهانی خود داشته باشد.

سوی دیگر این بازی، کرواسی قرار دارد؛ کروات‌ها که در کنار فرانسه، با ثبات‌ترین تیم‌ها ملی جهان در موضوع عملکرد در جام‌جهانی، از روسیه تا قطر هستند، دوست دارند که حضور در فینال را به مانند دوره قبل تجربه کنند و اولین ستاره را به لوگو تیم خود اضافه نمایند.

کروات‌ها در کنار ثبات در عملکرد و نتیجه، از نظر تغییرات کلی، تیمی هستند که کمترین میزان تغییرات را نسبت به دیگر تیم‌ها حاضر در جام داشته‌اند. سرمربی کرواسی، زلاتکو دالیچی است که در روسیه هم موفق شده بود تیم خود را به فینال برساند. فلسفه بازی این تیم با توجه به حفظ سرمربی تغییری نکرده و بازیکنان جدید زیادی هم در سفر این تیم به قطر، نسبت به روسیه، اضافه نشده‌اند.

این جام‌جهانی برای چند تن از ستاره‌های کرواسی، از جمله کاپیتان لوکا مودریچ، آخرین جام و آخرین فرصت برای رستگاری است. لوکیتا که دوره قبل با درخشش خود موفق شده بود کرواسی را به فینال جام‌جهانی برساند، در کسب افتخار تیمی قهرمانی جهان، ناکام بود؛ اما در زمینه افتخارات فردی، توانست خود را تبدیل به اولین بازیکنی کند که دهه درو شدن جوایز فردی توسط دو قطب فوتبال جهان، مسی و رونالدو را قطع می‌کند.

این دوره کروات‌ها به دنبال تکرار حضور در فینال و به سرانجام رساندن کار نیمه تمام دوره قبل و یاران مسی در آرژانیتن هم به دنبال خلق یک پایان خوش، برای شانزده سال تلاش نافرجام لئو افسانه‌ای هستند.

باید دید در لحظه به صدا درآمدن سوت پایان این دیدار، جشن شادی در خیابان‌ها بوینس‌آیرس بر پا خواهد شد، یا زاگرب محل جشن و پایکوبی خواهد بود.

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز