خبرگزاری کار ایران

هیچ چیز غیرممکن نیست

گفتگوی خواندنی دیدیه دشان در آستانه جام‌جهانی قطر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۴۸۳

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه در گفتگو با رسانه انگلیسی اتلتیک به سوالات گوناگون پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، دیدیه دشان، سرمربی خروس‌های قهرمان جهان، در آستانه جام‌جهانی 2022 قطر، مصاحبه‌ای با اتلتیک راجع به شرایط مدافع عنوان قهرمانی انجام داده است که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

دشان درباره شرایط حواشی پیرامون پل پوگبا و تیم ملی فرانسه عنوان داشت:

این مسائل، مشکل به حساب نمی‌آیند. این‌ها داستان‌هایی هستند که برای برهم زدن تمرکز تیم ما ساخته می‌شوند. این مسائل پیش آمده برای پل پوگبا، مشکلات شخصی این بازیکن است و من بر این باورم که پوگبا، در این مسائل قربانی واقع شده است.

سرمربی خروس‌ها درباره مصدومیت دو بازیکن اصلی خط هافبک خود و دیگر مصدومان چنین نظر داد:

مشخصا بهتر است که همه قطعات کلیدی را داشته باشید، بازیکنانی با تجربه جهانی. ولی همیشه این طور نمی‌شود. من با بازیکنان بسیار رابطه خوبی داشته‌ام، همواره به آن‌ها اعتماد داشته‌ام و آن‌ها نیز به من اعتماد کامل داشته‌اند. برای این جام‌جهانی، مصدوم زیاد داشتیم؛ اما بازیکنانی با مصدومیت جزئی که دعوت آن‌ها ریسک حساب نمی‌شود و به بازی‌های مرحله گروهی می‌رسند را دعوت کرده‌ام. کریم بنزما، شوآمنی و واران، بازیکنانی هستند که مصدومیتی دارند ولی مانند کانته و پوگبا، جام را از دست نداده‌اند. من به این بازیکنان برای تکرار قهرمانی نیاز دارم و برای همین هم دعوتشان کردم.

دشان به سوال تفاوت این جام‌جهانی با دو تجربه قبلی، این چنین پاسخ داد:

برای جام‌جهانی برزیل، ما 24روز زمان آماده‌سازی داشتیم. برای روسیه هم این زمان 28روز بود؛ اما برای این جام‌جهانی به خاطر اینکه در میانه فصل فوتبالی برگزار می‌شود، تنها یک هفته زمان برای هماهنگ کردن بازیکنان داریم و همین دلیلی است برای دعوت بازیکنانی که تجربه بازی بیشتری کنار هم داشته‌اند.

ادوار قبلی، تیم‌ها هر پنج روز یکبار بازی داشتند، اما در این دوره به علت تقویم فشرده‌ای که به سبب قطع کردن فصل فوتبالی دارد، هر چهار روز یکبار باید به میدان برویم. در قطر شیوه ریکاوری ما بعد از بازی‌ها نیز باید متفاوت باشد.

سرمربی فرانسه درمورد کشور میزبان و شرایط میزبانی هم عنوان داشت:

این دوره خیلی تحت پوشش رسانه‌ها است، مخصوصا در هفته‌های اخیر. تصمیم میزبانی قطر بیش از یک دهه پیش گرفته شد و مسئولان قبلی فیفا فکر این را نمی‌کردند که این میزان از حساسیت خبری بر روی این دوره حاکم شود. مسئولان جدید هم تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این مسابقات به بهترین شکل برگزار شود.

دشان درباره مسائل سیاسی پیرامون جام گفت:

من مخالف این که کشورهای حاضر بخواهند از مسائل مدنی و سیاسی دفاع کنند نیستم. چرا که نه؟ هر بازیکنی عقاید فکری خودش را دارد و می‌تواند و آزاد است هر کنشی که دوست دارد انجام دهد. هر بازیکن قبل از حتی زمانی که به عنوان نماینده کشورش لباس تیم ملی را به تن کند، یک انسان است و می‌تواند از هر باوری دفاع کند.

دشان در پاسخ به اینکه آیا نتیجه دوره قبل را تکرار می‌کنند یا مثل رقابت‌های یورو حذف تلخی را تجربه می‌کنند، عنوان داشت:

هر چیزی ممکن است. در جام ‎جهانی قبلی بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتیم و به فرمولی رسیدیم که بسیار نتیجه‌بخش بود. برای قهرمانی باید قلب تپنده زمین، یعنی خط هافبک را برای خود کنیم و برای مهاجمان موقعیت بسازیم. شکست در یورو شکست تلخی بود؛ بازی که تا دقایق پایانی سه بر یک جلو بودیم را در پنالتی باختیم و حذف شدیم؛ تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از تکرار آن ده دقیقه در یورو مقابل دانمارک جلوگیری کنیم.

وقتی شما در بالاترین سطح از بازی حضور دارید، پیروزی قهرمانی سخت است؛ وقتی شما در همان سطح بخواهید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنید، بسیار سخت‌تر می‌شود.

در انتهای این مصاحبه، دیدیه دشان درباره امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه، گفت:

بدون شک امباپه در کنار بنزما، یکی از اصلی‌ترین ستاره‌های ما است. در جام‌جهانی قبلی، امباپه تاریخ‌سازی کرد؛ این درحالی است که از الان چهار سال جوان‌تر و کم تجربه‌تر بود. او یک بازیکن رقابت‌جو است و همیشه بیشتر می‌خواهد. محدودیت برای او معنایی ندارد. در سنین پایین دستاوردهای بسیاری داشته و همین موضوع انتظارات را از او بالا می‌برد. می‌دانم که در ذهنش همه‌چیز مشخص است؛ می‌خواهد ثابت کند که بهترین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز