خبرگزاری کار ایران

سیاه و سفید ستاره‌ای که اکنون توپ طلا می‌خواهد

کریم بنزما؛ از نفر سوم بودن تا پادشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۷۸۸

جوان 21 ساله ای که از لیون به مادرید سفر کرده بود شاید در خواب هم نمی‌دید روزی که هنوز مسی و رونالدو پا به توپ می‌شوند، نام او به عنوان بخت اول کسب توپ طلا مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تا ساعتی دیگر برنده جایزه بهترین فوتبالیست سال جهان از نگاه فرانس فوتبال یا همان برنده توپ طلا مشخص می شود و برای معدود دفعاتی است که اکثر فوتبال دوستان بر سر یک اسم به عنوان برنده توافق دارند؛ "کریم مصطفی بنزما". دلیل این هم‌نظری اکثریتی قطعا فصل بی نظیری بود که کاپیتان با رئال پشت سر گذاشته است.

 

اما دوران فوتبالی بنزما بسیار پر فراز و نشیب بوده. از سالهای اولیه حضور در لیون، فصل اول و استارت ناامیدکننده و بد با رئال تا مهاجم سایه رونالدو بودن و این اواخر که مرکز توجه و فوق ستاره شده است.

بنزما در فصل اول حضورش در رئال زیر سایه سنگین کریستیانو و هیگوآین آماده آن روزها قرار گرفت و دقایق بازی او در نسبت به فصل قبلی که در لیون توپ می زد نصف شد. همین موضوع آن موقع باعث حاشیه‌ و شایعاتی مبنی بر احتمال ترک رختکن برنابئو توسط این ستاره فرانسوی شد تا بنزما آینده‌اش را در جایی خارج از رئال ببیند. هر چند در این میان نباید از حواشی عجیب خارج از فوتبال او نیز به سادگی گذشت. ماجرایی که بارها پای او را به دادگاه کشاند و حتی منجر به خروج نامش از لیست تیم ملی فرانسه شد.

 

اما همه این شرایط فصل اول در فصل بعدی تغییر کرد. ابتدا جدایی رائول 32 ساله و پیوستنش به شالکه و سپس مصدومیت هیگوآین از ناحیه کمر و دوری طولانی مدتش از میادین فرصت بازی کریم را افزایش داد و همین موضوع باعث باز شدن فصل جدیدی در دوران فوتبالی او شد؛ مهاجم سایه کریستیانو. بنزما با بازی در این پست و تجربه مسئولیت های جدید توانست آمار پاس گل های خود را افزایش دهد و به مهره ای کلیدی در ترکیب تیم رئال تبدیل شود. با این وجود اما محبوبیت بنزما بین طرفداران تیم افزایش چندانی نداشت و همچنان عده ای مخالف حضور او در رئال بودند.

این عدم محبوبیت تا سالهای اخیر هم وجود داشت. درست گفته اند که نفر دوم شهر بودن بسیار سخت است ; با جدایی CR7 از رئال, فصل جدیدی برای بنزما شروع شد, فصلی که در آن دیگر پشت مهاجم و سایه رونالدو بازی نمی کند و به نقش خود در لیون بر خواهد گشت.

از زمان جدایی رونالدو, محبوبیت بنزما روز به روز بیشتر شد و این مهاجم بعد از سالها نفر دوم بودن بازی به بازی به نقش اول سنتیاگو برنابئو و تاثیرگذار ترین بازیکن کهکشانی ها تبدیل شد تا جایی که امروزه طرفداران رئال به وی لقب "پادشاه" داده اند.

بعد از این تغییر هم اما همچنان کسی بنزما را در قامت بردن توپ طلا نمی دید. این نگرش تا فصل قبل پابرجا بود. اما کریم با درخشش فصل گذشته خود و قهرمانی با رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا همه را انگشت به دهان گذاشت تا امروز که اسم او به عنوان برنده از قبل مشخص توپ طلا می آید همه جای تعجب کردن، هم نظر باشند و عکاسان در انتظار ثبت تصویر او بعد از اهدای جایزه توپ طلا باشند. آیا فرانس فوتبال اینبار هم همه را شگفت زده و غافلگیر خواهد کرد یا این جایزه به مهاجم فرانسوی رئال خواهد رسید؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز