خبرگزاری کار ایران

افشاگری فیبا از عدم اعزام دختران بسکتبالیست ایرانی به مسابقات آسیایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳۱۱

در حالی که عدم اعزام تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال ایران حاشیه ساز شده بود، یکی از مدیران فیبا در این خصوص روشنگری کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم بسکتبال زیر ۱۸ سال دختران ایران در 2 اردو مدتی قبل اردو تشکیل داد و قرار بود که در مسابقات دسته ب آسیا شرکت کند. با این حال در آستانه اعزام این تیم نتوانست در مسابقات حاضر شود. 

در آن زمان منتقدان این عدم اعزام را به فدراسیون مرتبط دانستند. در فضای مجازی هم سعی کردند موج ناراحتی بازیکنان که به هر حال از عدم اعزام ناراحت بودند به سمت فدراسیون بسکتبال سوق دهند.

با این وجود پرسش مطرح بود که اگر فدراسیون قصد اعزام این تیم را نداشت، چرا اردو تشکیل داد و پیگیر مسائل این تیم بود؟

در جدیدترین اظهار نظر، این عدم اعزام از سوی خود فیبا آسیا صورت گرفته است. «هاگوپ خاجیریان» مدیر اجرایی فیبا در منطقه آسیا در این رابطه اظهار نظری داشته که مرور آن حقایق را روشن می کند: «ما مسابقات قهرمانی دختران جوان را در دو دسته برگزار می‌کنیم. هشت تیم در دسته الف و هشت تیم در دسته ب قرار می‌گیرند. ثبت نام دسته ب انجام می‌شود و هر تیمی که اول ثبت نام کند، آن تیم را وارد مسابقات می‌کنیم. همچنین تعادل میان مناطق زیر مجموعه آسیا را در نظر می‌گیریم و این ممکن نیست که همه تیم‌ها از یک منطقه باشند.

در این مورد هم اولویت براساس درخواست‌های حضور در مسابقات بود. ایران همانطور که اشاره کردید، در چند سال گذشته برای حضور در این رقابت‌ها ثبت نام نکرده بود. امسال برای ما ممکن نبود که ایران را در میان هشت تیم شرکت کنندهٔ دسته ب قرار دهیم. امیدواریم که در دوره‌های بعد این کار انجام شود.»

با این اوصاف فدراسیون فعلی مقصر عدم اعزام دختران بسکتبالیست ایرانی نبود. البته نقدی که به فدراسیون فعلی وارد است، عدم اطلاع رسانی و توجیه مناسب در این قضیه بود . موضوعی که روی روحیه بازیکنان ملی پوش بانوان بسکتبال و آینده سازان این رشته تاثیر به سزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز