خبرگزاری کار ایران

آجورلو: الان هم برنامه‌های طهماسب را نگاه می‌کنم/ چرا نباید انیمیشن حسینی و مهدی پور ساخته شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۱۰۱

مدیرعامل باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص ساخت انیمیشن "قهرمان من" ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در ابتدای نشست خبری امروز اظهار داشت: ساختن فرهنگ موضوع بزرگ و مهمی است. خود من از نسلی هستم که قبل از انقلاب و در نوجوانی هم کارتون نگاه می‌کردم. الان هم اگر فرصتی داشته باشم نگاه می‌کنم، مخصوصا کارهای ایرج طهماسب که کار اخیرش هم خیلی خوب بود و نکات خاصی هم دارد.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: چه هنرمند است کسی که بتواند با یک بچه فرهنگ خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ القا کند. کارتون‌هایی مثل زنبور عسل یا تام و جری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید، فلسفه تام و جری چه بود؟ ما با اینها بزرگ شدیم و می‌بینید که شخصیت‌سازی فرهنگ یک کشور چگونه شکل می‌گیرد.

آجورلو با اشاره به دوران حضورش در شهرداری افزود: جشنی در میدان آزادی برای بچه‌ها گرفته بودیم، خانواده‌ها آمده بودند و جمعیت پر بود. وقتی عموپورنگ می‌گفت شعر بخوانید؛ همه بچه‌ها کاملا با او هم‌گرایی می‌کردند. باشگاه استقلال 70 سال قدمت دارد. آیا امروز می‌توانیم بگوییم چه تربیت کرده‌ایم؟ چطور می‌توانیم یک مکتب بسازیم و کار بزرگ کنیم؟

وی افزود: یادم هست وقتی انیمیشن سیاساکتی می‌دیدیم می‌گفتیم او چقدر ناهمراه است، بعد دیدیم فرهنگ رانندگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بچه‌ها آموزش می‌دهد و بچه‌ها تبدیل به گفتمان امنیت شهری ما شده‌اند تا درست رانندگی کنیم. طبق صحبت حضرت آقا باید به دارایی خودمان توجه کنیم. این همه در تاریخ ایران قهرمان داریم، به قول شهید مطهری؛ باید خدمات متقابل ایران و اسلام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم که باعث شد یک بچه 14 ساله، شهید فهمیده شود.

آجورلو افزود: باید سناریوهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنیم که نوجوانان و جوانان استقلال با آن زندگی کنند و تربیت شوند. همان کاری که با فوتبالیست‌ها در ژاپن شروع کردند. به نظرم این کار خیلی مهم و هنرمندانه‌ای است. انتظارم از این مجموعه این است که برای ساختن فرهنگی که به آن نیاز داریم مانند احترام متقابل یا نخوردن حق دیگران به ما کمک کنند. پوریای ولی باید در سناریوی ما معنا پیدا کند.

وی افزود: فوتبالیست‌های ما باید در سطوح عالی تحصیل کنند و در ورزش هم عملکرد خوبی داشته باشند که مثلا فوتبالیست وقتی استپ می‌کند، توپ 10 متر جلوتر نیفتد، یا وقتی پاس تودر می‌دهد، به کس دیگری نرسد. مدرسه فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید اینجا بیاورید. نوع ضربه زدن، ارتباط با هم‌تیمی و داور باید آموزش داده شود. قهرمان من پرخاشگر به داور نیست. وقتی هوادار به او می‌گوید به سمت من بیاد رویش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن طرف نمی‌کند. قهرمان من الگوی استقلال است. اگر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساختیم می‌توانیم 20 سال دیگر این مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برویم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آجورلو گفت: این قهرمان من می‌تواند بچه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با باشگاه استقلال گره بزند. امیدوارم بتوانیم از فرصتی که خدا به من داده استفاده کنم و خدمتگزار باشگاه استقلال چه در زمینه فنی، چه اقتصادی و مهم‌تر از همه عرصه فرهنگی باشم. ما دو عقبه ایرانی و اسلامی داریم و از همه کسانی که در این راه پرپیچ‌وخم تربیتی به ما کمک می‌کنند تشکر می‌کنم. باید بتوانیم تلفیقی از دو عقبه‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با این باشگاه تمدن‌سازی کنیم، چرا نباید علی دایی، فرهاد مجیدی، علی کریمی، امیر قلعه‌نویی، مهدی مهدوی‌کیا و علی پروین اسطوره جهانی باشند؟ چند روز پیش دیدم علی پروین در روضه‌ای نشسته بود. آدم متفخر می‌شود که می‌بیند قهرمان‌های کشورش پای دینداری ایستاده‌اند. اگر در اینجا قهرمان من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست نشان بدهیم، می‌توانیم آینده استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم درست نشان بدهیم و برای همه ما سرشار از خیر و برکت باشد.

وی افزود: چرا نباید انیمیشن حسن روشن، ناصر حجازی، یا بازیکن فعلی مثل مهدی‌پور، سیدحسین حسینی و یامگا ساخته شود؟‌ چرا نباید آنها اسطوره‌های این فیلم باشند؟ افراد زیادی هستند که بتوانید محتوا درست کنید. می‌توانید به سراغ شهدای فوتبالیست استقلالی بروید. ببینید چه کسانی بودند و چرا فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کردند و رفتند؟ مثل احمد امیری که 17 سالش بود، در تیم پایه‌های استقلال بازی می‌کرد. در شیرودی هم فریاد زده بود، اما چرا فوتبالش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کرد و رفت؟ آنقدر می‌توانید صحنه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنید که نگاه ما به بیگانه نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز