خبرگزاری کار ایران

به مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند ارتقا می‌دهند!

چینی: آجورلو کارش را دقیق انجام می‌دهد/ راهم از منصوریان جدا شد رفاقتم نه!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۰۴

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: درست است راه‌مان جدا شد اما رفاقت‌مان ادامه دارد. ما 7 سال در تیم‌های امید ایران، نفت تهران و استقلال کنار هم بودیم. اما وقتی به ذوب آهن رفتند تنها یک نفر را(آقای خرمگاه) را همراه خودشان بردند. در مورد نتیجه هم مردم باید نظر بدهند.

علی چینی در گفتگو با ایلنا، پیرامون آخرین شرایط تیم استقلال بعد از پایان فصل بیست و یکم و انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی اظهار داشت: سردار آجورلو کارش را دقیق انجام می‌دهد. او توانست مربیان خوبی از پرتغال استخدام کند. شاهد این هستیم که قرارداد بازیکنان فصل گذشته تمدید شد. و تا جایی که شرایط اجازه می‌داد شاکله تیم حفظ شد و چند بازیکن مستعد جوان هم به استخدام تیم درآمدند. 

وی افزود: فصل گذشته وقتی ابوالفضل جلالی، سبحان خاقانی و جعفر سلمانی کارهای قراردادشان انجام شد، یکسری از هواداران پرسیدند اینها چه بازیکنانی هستند؟ در حالی که فوتبال امروز تغییر کرده است. ما در فوتبال بازیکنان با استعداد، باهوش‌تر و توانمندتر میتوانند به تیم کمک کنند. دیگر دوران نام‌های بزرگ به پایان رسیده است بلکه توانایی افراد حرف اول را می‌زند. ضمن اینکه کارهای اولیه جذب بازیکنانی مانند کاوه رضایی و محمد محبی هم در حال انجام است. فکر می‌کنم ساپینتو قصد دارد یک هافبک طراح و هجومی خارجی به خدمت بگیرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت:  حتی تیم‌های بزرگ دنیا بازیکن خروجی دارند و 4 یا 5 ورودی جدید. برای استقلال هم بعد از قهرمانی و آن رکوردهای خوب طبیعی است که بعضی بازیکنان پیشنهادات خوبی دریافت کنند.

چینی در پاسخ به این سوال که آیا خسرو حیدری و مجتبی جباری گزینه خوبی برای دستیاری تیم فوتبال استقلال هستند، عنوان کرد: مسلماً حیدری و جباری فعالیتی در عرصه مربیگری نداشته‌اند. منتهی به عنوان بازیکن بزرگ و فعال استقلال بوده‌اند. البته من شنیده‌ام کارهای انتخاب حیدری تمام شده است. او به زبان مسلط است و فصل گذشته هم مشاور آجورلو بوده است. او می‌تواند به ساپینتو و دستیارانش کمک کند تا شناخت مناسبی نسبت به شرایط و بازیکنان تیم داشته باشند.  حتی روی طرز فکر مربی تاثیرگذار باشند. 

وی درباره گلایه هواداران استقلال نسبت به آغاز دیر هنگام تمرینات پیش فصل تصریح کرد: فوتبال دیگر به روز شده است و سبکهای مختلفی برای بدنسازی وجود دارد. دیگر مثل سابق نیست که 40 روز بدنسازی صورت بگیرد. متاسفانه در فوتبال ما از سبک مدرن بدنسازی غافل هستیم. از مربیان بدنساز کشور باید بخواهیم که با حضور در کلاس‌های اروپایی اطلاعاتشان را به روزرسانی کنند.  در بدنسازی یکی 20 روزه کارش را به پایان می‌رساند و دیگری 25 روزه. اما 4 بازی اول لیگ را برای ریکاوری تیمش قرار می‌دهد. اما آن چیزی که در همکاری با استو جونز مربی سابق بولتون و فصل بعدش با مک درموت شاهد بودم هر کدام سبک خاص خودشان را داشتند. آن چیز که حائز اهمیت بود نوع ریکاوری تیم‌ها بود. باید به هواداران بگویم اصلاً نگران نباشند. مطمئنم ساپینتو و همکارانش استقلال را به اوج آمادگی می‌رسانند و راهی مسابقات می‌کنند. 

مربی سابق استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از جدایی‌اش از کادر همکاران منصوریان، این سرمربی و همکارانش نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند، گفت: این نظر لطف شماست. درست است راه‌مان جدا شد اما رفاقت‌مان ادامه دارد. ما 7 سال در تیم‌های امید ایران، نفت تهران و استقلال کنار هم بودیم. اما وقتی به ذوب آهن رفتند تنها یک نفر را(آقای خرمگاه) را همراه خودشان بردند. در مورد نتیجه هم مردم باید نظر بدهند.

چینی در پاسخ به این سوال که چرا به امثال او برای هدایت تیم لیگ دسته یکی اعتماد نمی‌شود، گفت: متاسفانه همه جای دنیا مافیا پشت فوتبال هستند و نفرات خودشان را در باشگاه‌ها می‌چینند. اما در فوتبال ایران این شرایط خیلی بدتر است. مربی که در لیگ یک نتیجه نگرفته، تیم لیگ برتری می‌گیرد! یا سرمربی که نتیجه نمی گیرد 4 یا 5 تیم فقط در طول یک فصل می پذیرد و حتی با ارتقا او را به تیم پولدارتر می‌برند و باز هم نتیجه نمی‌گیرد! امیدوارم از این به بعد به دانش افراد هم بیشتر توجه شود. کسی که 10 سال مربی نبوده به یکباره سرمربی می شود. این موضوع چه زمانی خودش را نشان می‌دهد؟  یک وقت‌های شرایط بازی به دلخواه شما پیش نمی‌رود سرمربی باید بتواند در طول یک بازی 4 مرتبه سیستم عوض کند و نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. این مسائل از چشم هوادارن و کارشناسان فوتبال دور نمی‌ماند.

وی با اشاره به شایعه تغییر سرمربی تیم ملی در ساعات اخیر، عنوان کرد: من عددی در این فوتبال نیستم اما از روز اول گفتم اسکوچیچ به درد فوتبال ما نمی خورد. کسی که در خونه به خونه بابل و فولاد خوزستان نتیجه نگرفته چگونه سرمربی تیم ملی می‌شود؟ او در دو بازی سخت تیم ملی نتوانست کار را خوب پیش ببرد. عارف غلامی سالهاست مدافع وسط چپ تیم است آنوقت در بازی کره جنوبی در دفاع راست قرار می‌گیرد! و در نهایت می گوید غلامی بازیکن نیست. باید بگویم خیلی وقت است که دوران این دست کارهای «ایچ» ها به پایان رسیده است. به نظر من او برای این جایگاه خیلی ضعیف است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط جسمانی‌اش گفت: خدا را شکر حالم بهتر است. 5 ماهی است که به کمک دارو و آمپول شرایطم بهتر است. قصد دارم خیلی بهتر از قبل فعالیت‌های فوتبالی‌ام را پیگیری کنم و اگر ممکن باشد در دسته اول یا دوم تیم بگیرم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز