خبرگزاری کار ایران

آشنایی با شش نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال؛ چه کسی بر مسند قدرت می‌نشیند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۶۷۹

شش نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته فرصت قانونی ثبت نام برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شد و در نهایت 6 گزینه برای این کار اقدام کرده و حالا در صورت تایید صلاحیت از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال روز 8 شهریورماه در مجمع انتخاباتی حاضر خواهند شد و با رأی اعضای مجمع فرد منتخب معرفی و به عنوان رئیس 4 سال آینده فوتبال ایران انتخاب می‌شود. به این بهانه به بررسی رزومه این شش گزینه پرداختیم:

عزیزمحمدی

عزیزالله محمدی که او را به عزیز محمدی می‌شناسند سال‌ها پس از حضور در سمت‌های حاشیه‌ای در فدراسیون علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس انتخاب شد و ریاست سازمان لیگ را برعهده گرفت. او در سال 1390 در انتخابات فدراسیون شرکت کرد اما در شرایطی که علی کفاشیان حمایت مردمی و رسانه‌ها را پشت خود داشت و حسین قریب به عنوان گزینه دولت در انتخابات حاضر شده بود، او با وجود کناره‌گیری مهدی تاج آرای چندانی کسب نکرد تا پس از حذف از دور انتخابات، ریاست سازمان لیگ را هم به فرد بعدی تحویل بدهد.

تحصیلات عزیزالله محمدی دکترای مدیریت سیاسی است، وی همچنین بازنشسته سپاه پاسداران است. از پست های مهمی که عزیزالله محمدی در فوتبال داشته می توان به نایب رئیسی فدراسیون فوتبال و ریاست سازمان لیگ اشاره کرد. در دوره ریاست وی در سازمان لیگ منشور اخلاقی یکی از مهم ترین سوژهای فوتبال ایران بود که سر و صدای زیادی به پا کرد و هنوز هم اثرات آن در فوتبال کشور باقی مانده است.

 

نایب‌رئیس اول : علی فتح‌الله زاده

نایب‌رئیس دوم: محمدرضا کافی

 


 

مهدی تاج

شناخته‌شده‌ترین نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است که از او به عنوان شانس اصلی تصدی این سمت هم نام برده می‌شود و تنها گزینه در بین اسامی نامزدها هم هست که سابقه ریاست فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد و در صورت انتخاب بار دیگر این سمت را عهده دار خواهد بود.

تاج زاده ۱ بهمن ۱۳۳۸ در اصفهان است و مدت طولانی رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود، او بر حسب کسالت در ۸ دی ۱۳۹۸ استعفا داد. او پیش از این سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه‌های ذوب آهن اصفهان و سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز و پرسپولیس را دارد و همچنین مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز بوده‌است. وی از سال ۱۳۸۰ به مدت ده سال مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال بود. او از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ در سمت معاونت فروش و عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده‌است. همچنین او از مه ۲۰۲۰ عضو کمیته اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست.

سوابق مدیریتی

    (۱۳۵۹–۱۳۶۲) معاونت بنیاد استان اصفهان

    (۱۳۶۷–۱۳۷۳) قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان

    (۱۳۷۳–۱۳۷۹) معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان

    (۱۳۷۹–۱۳۸۴) معاونت فروش و عضو هیئت مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

    (۱۳۷۸–۱۳۸۶) مدیرعامل و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر

    (۱۳۸۵–۱۳۸۷) مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد متیل

ورزشی

 * مدیرعامل باشگاه سپاهان

 * رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن

 * رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان

 * عضو هیئت مدیره باشگاه باشگاه پرسپولیس تهران

 * دبیرکل اتحادیه مدیران فوتبال کشور

 * نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران

 * رئیس کمیته تیم‌های ملی فوتبال ایران

 * رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال

 * نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال

 * رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران

 * رئیس فدراسیون فوتبال ایران

 

 

نایب‌رئیس اول: مهدی محمدنبی

نایب‌رئیس دوم: منصور قنبرزاده

 


 

میرشاد ماجدی

سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال که پیشتر اعلام کرده بود قصد حضور در کارزار انتخابات ریاست فدراسیون را ندارد و حتی خبر عدم کاندیداتوری او روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال درج شد، در نهایت از تصمیم خود منصرف شد و در انتخابات شرکت کرد.

ماجدی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت راهبردی در ورزش در مقطع دکترا است. وی عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران بود که در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۸ از سمت خود استعفا کرد. وی مسئول کمیته آموزش فدراسیون فوتبال نیز بوده است. در آذر ماه سال ۱۳۹۸ وی در مراسم اختتامیه مربیگری درجه B آسیا شرکت کرد.او اصالت گیلک و رشتی دارد. همچنین در انتخابات دوره جدید فدراسیون فوتبال که در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ انجام شد میرشاد ماجدی با ۲۰ رای به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.

در پی عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال ماجدی در مورخه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

 

نایب‌رئیس اول: عباس صوفی

نایب‌رئیس دوم: صادق درودگر

 


 

علیرضا اسدی

مدیرعامل اسبق باشگاه نساجی که سابقه دبیرکلی فدراسیون فوتبال را هم در کارنامه دارد یکی دیگر از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال است که روز گذشته شایعاتی مبنی بر رد صلاحیتش مطرح شد که حسن کامرانی فر آن را تکذیب کرد.

وی فعالیت‌های ورزشی را از رشته شنا و قهرمانی در رده نوجوانان آموزشگاه‌های ایران در سال ۱۳۵۳ آغاز کرد، سپس به عضویت در تیم منتخب بسکتبال آموزشگاه‌های تهران در سال ۱۳۵۶ در آمد، وی از سال ۵۷ تا ۵۹ عضو تیم فوتبال جوانان و امید راه‌آهن شد سپس در سال ۱۳۵۸ به تیم ملی فوتبال جوانان ایران دعوت شد، اسدی فوتبال را در باشگاه‌های اکباتان، راه‌آهن و همچنین در تیم بنیاد شهید به عنوان کاپیتان ادامه داد.

اسدی در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۶ به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و دو بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرد. وی در بهمن ماه ۱۳۹۳ به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.

سمت‌های ورزشی

 *  مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی (۱۳۹۰)

 *  نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشجویی ایران (۱۳۹۱)

 *  سرپرست فدراسیون پزشکی و ورزشی ایران در سال ۹۳[۲]

 *  دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران (بهمن ۱۳۹۳ - تیر ۱۳۹۶)[۳]

 *  مدیرعامل باشگاه فوتبال تراکتور تبریز (مرداد ۱۳۹۷ - دی ۱۳۹۷)

 *  مدیرعامل باشگاه فوتبال نساجی مازندران (شهریور ۱۳۹۸ - آبان ۱۳۹۸)

 *  رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال نساجی مازندران  (دی ۱۳۹۸ - اکنون)

 

نایب‌رئیس اول: امیررضا واعظ آشتیانی

نایب‌رئیس دوم: صادق رییسی کیا

 


 

امیررضا واعظ آشتیانی

یکی دیگر از چهره‌های این انتخابات امیررضا واعظ آشتیانی است که او را بیشتر به دوران کوتاه مدیریتش در باشگاه استقلال می‌شناسند که منجر به یک قهرمانی در لیگ هشتم با این تیم شد.

وی پس از آن مدتی در هیات مدیره باشگاه استیل آذین مشغول به کار بود و پس از آن دیگر خیلی دور و بر فوتبال آفتابی نشد و بیشتر به عنوان کارشناس و منتقد با رسانه‌ها و صدا و سیما همکاری داشت و در حالیکه در طول این سال‌ها نسبت به بازگشت به فوتبال ابراز بی میلی کرده بود ولی در نهایت تصمیم گرفت برای ریاست فدراسیون فوتبال وارد گود شود.

واعظ آشتیانی سیاستمدار اصول‌گرای اهل ایران است که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت عاملی باشگاه استقلال تهران و ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران را دارد. او عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی است و پیشتر عضو حزب جمهوری اسلامی بوده‌است. او در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد.

 

نایب‌رئیس اول: علیرضا اسدی

نایب‌رئیس دوم: صادق رییسی کیا

 


 

 

محمد آخوندی

جنجالی‌ترین نامزد ثبت نام کرده در روز گذشته محمد آخوندی است که در دقایق پایانی برای این کار اقدام کرد و گفته می‌شود همکاری‌های انجام شده از سوی حسن کامرانی‌فر با وی باعث شده پیش از اتمام وقت اداری ثبت نام او با موفقیت انجام شود. وی که سابقه عضویت در شورای شهر تهران را در کارنامه دارد تنها و پررنگترین سمت ورزشی او سخنگویی در سازمان ترتیب بدنی در زمان ریاست محمد علی آبادی در دولت محمود احمدی نژاد بوده است. اختلاف او با عادل فردوسی پور که آن زمان تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه نود را بر عهده داشت حسابی پر سرو صدا بود و در آن مقطع منجر به پخش نشدن دو هفته‌ای این برنامه شد. اگر چه او عنوان کرده نواب رئیسش را معرفی نکرده است ولی از نبی و ماجدی در این سمت یاد می‌شود.

 

نایب‌رئیس اول: مهدی محمد نبی

نایب‌رئیس دوم: میرشاد ماجدی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز