خبرگزاری کار ایران

آماده جشن قهرمانی با چند آمار قابل توجه؛

استقلال امروز به کدام رکوردها دست پیدا می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۳۰

تیم استقلال تهران در صورت برتری مقابل نفت مسجد سلیمان بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر را با چند آمار و رکورد قابل توجه به پایان می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در آخرین هفته از مسابقات بیست و یکمین فصل لیگ برتر فوتبال ایران تیم استقلال تهران از ساعت 19 امروز در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

آبی پوشان تهرانی در بیست وهفتمین هفته از مسابقات فصل جاری به دنبال برتری مقابل فولاد خوزستان و شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، جدی‌ترین تعقیب کننده آن‌ها، کسب عنوان قهرمانی فصل جاری را قطعی کردند.

تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی با گذشت 29 هفته از مسابقات لیگ برتر تا به امروز شکستی را متحمل نشده است و در صدد کسب عنوان قهرمانی بدون شکست خواهد بود که پیش از این در فوتبال ایران کم سابقه بوده است.

قهرمان زودهنگام لیگ برتر فوتبال امروز در صورت برتری مقابل نفت مسجد سلیمان به چند رکورد متفاوت دست پیدا خواهد کرد.

شکست ناپذیر

هیچ تیمی در لیگ برتر ایران پیش از این موفق به کسب عنوان قهرمانی بدون شکست نشده است. پرسپولیس فصل گذشته کمترین شکست را بین قهرمانان ثبت کرده بود که تنها برابر آلومینیوم اراک متحمل شکست شد. همچنین در لیگ هجدهم هم سرخپوشان تنها با یک شکست به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بودند.

بیشترین امتیاز

در صورتی که استقلال با پیروزی آخرین دیدار خود را به پایان برساند، آنها اولین و تنها تیمی هستند که در همه ادوار مسابقات لیگ برتر توانسته‌اند به 70 امتیاز برسند. بیشترین امتیاز به دست آمده توسط یک تیم در یک فصل لیگ برتر فوتبال در اختیار پرسپولیس با 67 امتیاز است.

بیشترین کلین‌شیت

سیدحسین حسینی در دیدار مقابل مس رفسنجان برای هفدهمین بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه استقلال شد تا جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند. به همراه او علیرضا رضایی هم طی 3 مسابقه موفق به ثبت کلین شیت شده است و در صورتیکه آنها برابر نفت مسجد سلیمان گلی دریافت نکنند رکورد بیشترین کلین شیت در یک فصل را هم از آن خود خواهند کرد.

کمترین گل خورده

آبی‌‌ها تا به امروز در تمامی مسابقات لیگ برتر تنها 10 گل دریافت کرده‌اند. فجرسپاسی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان(2 گل)، هوادار، گل گهر سیرجان، پرسپولیس، سپاهان و فولاد تیم‌هایی بودند که برابر این تیم موفق به گلزنی شده بودند.

سریعترین قهرمانی به نام استقلال نیست

درحالیکه گفته می‌شد تثبیت قهرمانی در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ به عنوان سریعترین قهرمانی لیگ در نظر گرفته می‌شود اما پرسپولیس در فصل 98-99 موفق شده بود چهار هفته مانده به پایان لیگ با فاصله 17 امتیاز نسبت به سپاهان در رده دوم جدول کسب جام را مسجل کند که بدین ترتیب رکورد در اختیار آنها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز