خبرگزاری کار ایران

توصیه ای برای گل محمدی و مجیدی برای دربی؛

مراقب افراد پر خطر نیمکت خود باشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۲۶

استقلال و پرسپولیس دربی حساس این هفته را در شرایط خاصی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و استقلال در یکی از حساس ترین دیدارها سنتی به هم رسیدند تا پس از مدتها بازی در سکوت ، اینبار در حضور هواداران پرشور خود به میدان بروند.

هرچند هنوز حضور هواداران قطعی نشده ولی به نظر می آید که 20 تا 30 درصد ورزشگاه به روی هواداران باز باشد ولی از هم اکنون دعوا بر سر تعداد هواداران میزبان و مهمان شروع شده است.

طبق جدول و برنامه بازیها ، پرسپولیس در دیدار روز 4 شنبه میزبان است و براساس تعاریف موجود 70 درصد سکوها در اختیا پرسپولیس و 30 درصد در اختیار استقلال خواهد بود اما استقلالی ها معترضند چون می گویند در بازی رفت که ما میزبان بودیم هیچ هواداری در ورزشگاه نبود و اینجا هم باید 50 – 50 باشد.

فعلاً این دعوا در فضای مجازی جریان دارد و باید منتظر صدور بیانیه از جانب دو باشگاه باشیم.

اما حساسیت این بازی از آن جهت است که تیم برنده دیدار می تواند امیدوار به فتح جام قهرمانی باشد هر چند بعد از این بازی،  7 دیدار دیگر هم باقی می ماند ولی تیم برنده بخصوص اگر استقلال برنده دربی باشد می تواند کت و شلوار قهرمانی را آماده کند.

اما شکست استقلال کار را برای دو تیم دشوار تر و رقابت های باقیمانده را حساس تر می کند و پرسپولیس امیدوارتر از همیشه برای فتح ششمین جام پیاپی و رسیدن به عدد شش خواهد جنگید.

براساس آنچه در چند هفته اخیر به خصوص سه هفته اخیر از پرسپولیس و استقلال دیده ایم می توان استراتژی دو مربی را برای این دیدار بازخوانی کرد به این شکل که فرهاد مجیدی به بازی اقتصادی روی آورده و یحیی گل محمدی ضمن توجه به امتیازات به بازی تهاجمی و زیبا هم اعتقاد دارد.

روی همین اصل گل های خورده پرسپولیس بیش از استقلال است و همچنین خط آتش پرسپولیس بیشتر از استقلال هم گل می زند و هم تمایل به بازی تهاجمی دارد.

تقابل این دو تفکر، زیبایی های بازی 4 شنبه را دوچندان خواهد کرد اگر چه فلسفه بازی دربی جدای از معادلات معمول است، ولی می توان پیش بینی کرد که مجیدی بی گدار به آب نخواهد زد چون مساوی هم در این دیدار برای استقلال کم ازپیروزی نیست ولی پرسپولیس فقط به پیروزی می اندیشد.

تیم هایی که در برابر پرسپولیس به دفاع روی آورده اند  بازی را و نتیجه را از دست داده اند اما آیا استقلال واقعا با تفکر تدافعی به میدان می آید؟!

بعید است که چنین باشد مگر آنکه یک گل در همان نیمه اول استقلال بزند و برود برای دفاع از گل خودش تا اگر هم اتفاقی در نیمه دوم افتاد نهایتاً بازی با تساوی بکشد.

اضافه شدن مهاجم ازبک که بسیار چشم نواز نشان داده و حملات پی درپی پرسپولیس از چپ و راست با ارسال های مکرر وحید امیری ، مهدی ترابی ، پهلوان و آمادگی عبدی و سبیروف ازبک می تواند خط دفاع استقلال را تحت تاثیر خود قرار دهد اما نگرانی سرخپوشان در خط دفاع و دروازه حکایت تلخی است برای هواداران پرسپولیس که هر لحظه منتظر یک شاهکار از حامد لک و خط دفاعی خود هستند.

به نظر می رسدیحیی در بازی 4 شنبه از دفاع خطی دست بردارد و یک مدافع پوششی در انتهای خط دفاعی قرار دهد تا با عمق دادن به خط دفاعی کمی از خطرات  و اشتباهات دو مدافع خطی خود بکاهد.

تقابل بهترین خط آتش لیگ با بهترین خط دفاعی یقینا زیبایی های مسابقه روز 4 شنبه را چند برابر می کند و اگر دوتیم بازی عادی و همیشگی خود را ارائه دهند جدای از نتیجه شاهد زیباترین داربی خواهیم بود.

حرف آخر اینکه مدیران و مربیان دو تیم مراقب گفتار و کردار خود در این روزهای باقیمانده باشند و انشاءالله که مربیان و نیمکت ها در این 90 دقیقه خیلی به حاشیه نزنند چون مردم حالشان از اینگونه بچه بازی ها بهم می خورد و دوست دارند نود دقیقه فوتبالی زیبا و بدون تنش را ببینند.

لطفا مجیدی و گل محمدی جلوی افراد  پرخطر نیمکت های خود را بگیرند!

 

 

سیدرضا فیض آبادی 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز