خبرگزاری کار ایران

چگونه ناگلزمن سانه در بایرن مونیخ را نجات داد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۷۷۴

این وینگر در ابتدای فصل توسط هواداران هو می‌شد اما اکنون نشان می دهد که چرا باواریایی‌ها برای جذب او از منچسترسیتی 49 میلیون یورو پرداخت کردند.

به گزارش ایلنا، در نیمه اول بازی بایرن مونیخ در بوندسلیگا مقابل کلن، لروی سانه از زمین خارج شد. هیچ کس نمی توانست استدلال کند که تعویض او شایسته نبود. وینگر آلمانی 11 بار در 45 دقیقه ابتدایی توپ را از دست داده بود و مرتباً توسط هواداران بایرن در آلیانز آرنا هو می شد! یولیان ناگلزمن، سرمربی جدید بایرن تصمیم گرفت از تخریب بیشتر او را در امان نگه دارد و جمال موسیالا را به میدان آورد. در عرض پنج دقیقه، موسیالا برای روبرت لواندوفسکی یک پاس گل داد. بایرن در ادامه با نتیجه 3-2 پیروز شد - اولین پیروزی آنها در لیگ در این فصل. ناگلزمن پس از بازی گفت: "من متوجه سوت ها شدم. هواداران ما باید از بازیکنان حمایت کنند. هیچ بازیکنی در جهان وجود ندارد که دوست نداشته باشد بهترین عملکرد را داشته باشد."

آن اپیزود ناگوار می‌توانست آخرین میخ در تابوت دوران حرفه‌ای سانه در بایرن باشد، زیرا نتوانست به شایستگی قیمت 49 میلیون یورویی (45 میلیون پوند/55 میلیون دلار) خود در اولین فصل بازگشتش به آلمان برسد. مطمئناً هیچ پنهان‌کاری وجود نداشت که شش گل بوندسلیگا در 32 بازی بازگشت ضعیفی برای یک مهاجم در تیمی بود که 99 بار در فصل 2020-21 گلزنی کرده بود!  هواداران بایرن بیشتر از مهاجمان خود گل درخواست می‌کنند، به خصوص که در دهه گذشته با بازی آرین روبن و فرانک ریبری در کناره‌ها روزهای خوشی داشتند. با این حال، کارل هاینز رومنیگه مقایسه‌ای متمایز بین وضعیت سانه و روبن داشت.

مدیرعامل سابق بایرن به بیلد گفت: "آرین می خواست ما را ترک کند، اما ما او را بازسازی کردیم و او را نگه داشتیم."  یک سال بعد، او برنده بازی مقابل (بوروسیا) دورتموند (در فینال لیگ قهرمانان 2013) شد. سانه فصل بدی داشت و قهرمانی اروپا را پشت سر گذاشت که البته فایده ای نداشت. اما ناگلزمن اکنون باید تلاش کند تا او را به مسیر اصلی بازگرداند.

ناگلزمن پس از بازی او در بال راست در دو بازی اول فصل، سانه را در بال چپ برای دور اول جام حذفی، تنها سه روز پس از اینکه در مقابل کلن هو شده بود، قرار داد. شاید حریفان آماتور بوده باشند، اما فواید بازی سانه در پست مورد نظر او بلافاصله آشکار شد. پس از گلزنی و دو پاس گل، این بازیکن 25 ساله در راه بازپس‌گیری اعتماد به نفس خود بود. یک پاس گل بعد از تعویض مقابل هرتابرلین ثبت شد و سپس سانه به ترکیب اصلی بازگردانده شد تا پس از فیفادی به مصاف لایپزیگ برود.

سانه یک بار دیگر در سمت چپ بازی کرد، کاری که به ندرت تحت هدایت هانسی فلیک انجام داده بود، سانه جای خود را برای فصل باز کرد و از آن زمان تاکنون در هر بازی، بازی کرده است. پیش از تعطیلات زمستانی، او اکنون در 26 بازی در تمامی رقابت ها 11 گل و 11 پاس گل به ثمر رسانده است، از جمله پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا که بایرن در هر 6 بازی گروهی پیروز شد! این 22 گل در حال حاضر بیشتر از سهم او در کل فصل گذشته است و او تنها بازیکن بایرن است که در فصل 2021-2021 در گل و پاس گل دو رقمی شده است.

جای تعجب نیست که سانه مقابل انتقاد کسانی که در اوایل فصل به او اعتراض کردند نیز پیروز شده، با این واقعیت که او به عنوان بهترین بازیکن ماه از نگاه هواداران در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر انتخاب شد.  او با خرید تابستانی بوروسیا مونشن گلادباخ، مانو کونه، رقبای خود را نیز تحت تأثیر قرار داده که او را به عنوان بهترین بازیکنی که از زمان انتقال به آلمان در برابر او بازی کرده، معرفی کرده است. کونه به بیلد گفت: «بازیکنان برتر زیادی در بوندسلیگا وجود دارند. اما تنها کسی که واقعاً مرا شگفت زده کرد، لروی سانه است. او می تواند همه کارها را انجام دهد، سریع است و از نظر فنی قوی است. من تحت تأثیر او هستم.»

سانه در تمام بازی‌های این فصل برای بایرن به میدان رفته و زمانی را برای بهبود از مصدومیتی که او را در بیشتر فصل 2019-2018 با منچسترسیتی محروم کرده بود، صرف کرده است. آن طلسم بر اولین فصل او در مونیخ تأثیر داشت، زیرا او تا دسامبر 2020 در هیچ رقابتی 90 دقیقه کامل بازی نکرد. ژروم بواتنگ، هم تیمی سابق بایرن، به گل گفت: "من برای لروی واقعا خوشحالم که همه چیز برای او خوب پیش می رود. او مرد فوق العاده ای است و برای او مهم است که احساس راحتی و آرامش کند. شاید او در فصل اولش کمی این احساس را نداشت. او کمی بدشانس بود. اما باید به یاد داشته باشید که او از یک مصدومیت طولانی بازمی‌گشت."

موفقیت سانه در این فصل صرفاً به این دلیل نیست که او در سمت چپ به جای راست بازی کرده است. تحت هدایت فلیک، او چند بازی در سمت چپ زمین داشت و نتوانست همان تاثیری را که الان دارد، داشته باشد. در عوض، تاکتیک های ناگلزمن به این معنی است که او اکنون به عنوان یک هافبک هجومی و وینگر ترکیبی بازی می‌کند. آلفونسو دیویس مجوز پرسه زدن به جلو از دفاع چپ را دریافت کرده است و عرضی را در سمت پایین فراهم می‌کند. در نتیجه، سانه اجازه دارد در داخل محوطه پرسه بزند و پشت سر لواندوفسکی در وسط خط حمله بازی کند. این امر دفاع حریف را از فرم خارج می‌کند، اما فضای اضافی برای سانه روی توپ نیز فراهم می‌کند. او زمانی خطرناک تر است که بتواند به سمت بازیکنان بدود و از توانایی فنی و حرکات هوشمندانه خود برای یافتن شکاف بین خود و دیگران استفاده کند.

ناگلزمن نیز هنگام ورود سانه، وضعیت اسفناک او را در اولویت قرار داد و به او زمان و آموزش های بیشتری در زمین تمرین داد تا به تغییر دوران حرفه ای او در بایرن کمک کند. سانه به DAZN گفت: "من همیشه سخت کار می کنم. می دانستم که فشار زیادی روی من وجود دارد. من فقط سعی می کنم روی خودم تمرکز کنم. در آن زمان عملکرد خوبی نداشتم. فقط این را پذیرفتم و می خواستم چیزی را پس بدهم."

حالا سانه یکی از مهم ترین بازیکنان بایرن است. او تنها در عرض پنج ماه از هو شدن توسط هواداران خود به یکی از بازیکنان مورد علاقه آنها تبدیل شده است و او باید از ناگلزمن به خاطر این تحول چشمگیر تشکر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز