خبرگزاری کار ایران

اولین بانوی لژیونر مربی والیبال ایران در گفتگو با ایلنا؛

ایمانی: پیوستن به پورتو سقف آرزوهایم نیست/ دوست دارم من هم مثل طارمی نماینده خوبی از ایران در پورتو باشم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۰۸

سمیرا ایمانی اولین بانوی مربی والیبال ایران است که با پیوستن به تیم پورتو در سطح اول والیبال جهان قرار است مربیگری کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، خبر پیوستن سمیرا ایمانی، مربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن به تیم والیبال پورتو که اولین حضور یک مربی والیبال خانم ایرانی در سطح اول والیبال دنیا محسوب می‌شود در روزهای اخیر سرو صدای زیادی کرده و بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشته است. تیم والیبال پورتو قهرمان لیگ پرتغال و یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر والیبال دنیاست و حضور یک مربی خانم ایرانی در این تیم می‌تواند اتفاق جالبی باشد. گفتگوی سمیرا ایرانی با ایلنا را در این خصوص می‌خوانید:

 

* در مورد پیوستن به پورتو صحبت کنید. چه شد که این انتقال شکل گرفت؟

من از روز اولی که کارم را به عنوان مربی در والیبال شروع کردم اهدافی برای خودم ترسیم کرده بودم و بدون هیچ شک و شبهه‌ای مطمئن بودم روزی به عنوان مربی در یک تیم بزرگ مشغول بکار خواهم شد و خوشحالم به این خواسته خودم رسیدم. در روزهای اخیر که خبر پیوستنم به پورتو رسانه‌ای شده تماس‌های زیادی برای تبریک با من گرفته می‌شود و اطرافیان به من می‌گویند به خواسته‌ات رسیدی ولی من به همه آنها می‌گویم که این ابتدای راه من است و سقف آرزوهایم نیست چرا که می‌خواهم روزی تبدیل به یکی از برترین مربیان والیبال جهان شوم.

 

* این پیشنهاد چطور به دستتان رسید؟

من پیش از این هم پیشنهاداتی از اروپا داشتم ولی مربوط به لیگ های سطح پایین یا دسته های پایین‌تر و یا تیم‌هایی بود که در جدول لیگشان رتبه بالایی نداشتند و من هم قصد نداشتم به این تیم‌ها بروم و به اصطلاح به هر قیمتی در اروپا مشغول بکار شوم و به مدیر برنامه‌هایم گفته بودم به دنبال یک باشگاه مطرح و بزرگ باشد و خدا را شکر این اتفاق رخ داد و با باشگاه پورتو ارتباطی برقرار کردیم و این انتقال شکل گرفت.

 

ایمانی: پیوستن به پورتو سقف آرزوهایم نیست/ دوست دارم من هم مثل طارمی نماینده خوبی از ایران در پورتو باشم

 

* حضور در تیم قهرمان پرتغال که در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارد چالش جالبی به نظر می‌رسد.

بله قطعاً همینطور است و لحظه شماری می‌کنم برای شروع مسابقات و شروع کارم در تیم پورتو. قطعاً می‌توانم در این تیم و در سطح بالای مسابقات چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربیات ارزشمندی کسب کنم و پله‌های ترقی را در اروپا طی کنم و پس از آن اگر قسمت شد به ایران برگردم و تجربیاتم را انتقال دهم و به والیبال بانوان در ایران کمک کنم.

 

* پس برنامه‌تان برگشتن به ایران است؟

بله. والیبال بانوان ایران پتانسیل بالایی دارد که به دلیل محرومیتی که سال‌ها درگیرش بود دچار یک عقب ماندگی فنی شد و حالا هم به سرعت در حال پیشرفت است و اگر به آن توجه خوبی صورت بگیرد والیبال بانوان هم می‌تواند مثل تیم آقایان برای بالا بردن پرچم ایران و افتخار آفرینی عملکرد موفقی داشته باشد و هدف من هم این است که به تیم ملی والیبال بانوان تحت هر عنوانی که میسر باشد کمک کنم.

 

* چرا والیبال بانوان در ایران مثل آقایان موفق عمل نکرده است؟

دلیلش این است که والیبال ایران تا قبل از سال 86 به دلیل ممنوعیت فدارسیون جهانی در استفاده از پوشش حجاب اسلامی اجازه فعالیت بین المللی نداشت و این موضوع باعث شد از لحاظ فنی عقب افتادگی زیادی اتفاق بیافتد ولی از سال 86 که خدا را شکر فدراسیون جهانی حق پوشش حجاب را برای تیم‌های کشورهای مسلمان تصویب کرد مسیر خوبی را به سمت پیشرفت شروع کردیم و حالا هم پله پله ابتدا در رده بندی آسیا و سپس در جهان بالا می‌رویم و شک نکنید در آینده نزدیک والیبال بانوان ایران هم مثل آقایان موجب افتخار آفرینی در سطح جهان خواهد شد.

 

ایمانی: پیوستن به پورتو سقف آرزوهایم نیست/ دوست دارم من هم مثل طارمی نماینده خوبی از ایران در پورتو باشم

 

* در سال‌های اخیر ورزش بانوان در حوزه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی کسب کرده است ولی قهرمانان خانم در رشته‌های ورزشی عمدتاً از کمبود توجه و تبعیضی که میان ورزش بانوان و آقایان می‌شود گلایه دارند. شما در والیبال چنین تبعیضی احساس می‌کنید؟

یک پاسخ کلی به شما بدهم و آن این است که اگر هم محدودیتی وجود دارد نباید باعث دلسرد شدن و عقب نشینی شود بلکه همین موضوع می‌تواند دلیلی باشد برای انگیزه بیشتر بانوان ورزشکار ما که دستشان را روی زانویشان گذاشته و بلند شوند و خودشان را به اثبات برسانند و همانطور که گفتید در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف این اتفاق را خدا را شکر شاهد بودیم و مطمئنم از این به بعد هم بیشتر و بیشتر شاهد درخشش بانوان ایرانی در ورزش ایران و جهان خواهیم بود.

 

* شما افتخارات داخلی زیادی دارید ولی خیلی‌ها شما را از وقتی خبر پیوستن‌تان به پورتو منتشر شده شناختند و فکر می‌کنم طعم شهرت را در ورزش کم کم دارید احساس می‌کنید. نظرتان در این خصوص چیست؟

بله خوشبختانه ظاهراً این خبر موجب خوشحالی تعداد زیادی از هموطنان شده است و پیام های محبت آمیز زیادی برای من می‌آید. شهرت برای من مهم نیست بلکه چیزی که به دنبالش هستم این است که این شناخته شدن باعث نشود من تغییر کنم و تبدیل به انسان دیگری شوم چرا که اگر این اتفاق بیافتد دیگر پیشرفتی نخواهم داشت.

 

* شما اولین بانوی مربی والیبال ایرانی هستید که در سطح اول والیبال جهان مشغول بکار شدید و با این اتفاق خیلی از بانوان دیگر والیبال انگیزه و اعتماد به نفس مضاعفی برای رسیدن به این سطح خواهند گرفت. نظرتان چیست؟

بله همیشه وقتی یک موفقیت یا یک اتفاق خوب رقم می‌خورد باعث می‌شود خیلی‌های دیگر انگیزه پیدا کنند و برای رسیدن به موفقیت تلاش بیشتری از خودشان نشان دهند و اگر پیوستن من به پورتو باعث چنین اتفاقی می‌شود خوشحالم و امیدوارم بانوان زیادی چه در رده بازیکنان چه مربیان از والیبال و سایر رشته‌ها به سطح اول دنیا بروند و تجربه کسب کنند و آن را به هموطنان منتقل کنند.

 

* و سوال آخر. در باشگاه پورتو ما یک ایرانی دیگر هم داریم که عملکرد درخشانی از خودش به نمایش می‌گذارد و به نوعی شما دومین ایرانی در باشگاه پورتو هستید. نظرتان چیست؟

من خودم چون علاقه مند به فوتبال نیستم خیلی آن را دنبال نمی‌کنم ولی به واسطه همسرم از اتفاقات فوتبال بعضاً آگاهی پیدا می‌کنم. من وقتی فهمیدم آقای مهدی طارمی که یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایرانی است در باشگاه پورتو حضور دارد و چقدر در این تیم درخشیده و توجه دنیا را به خودش جلب کرده افتخار می‌کنم که با ایشان هم باشگاهی هستم و امیدوارم من هم بتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران در باشگاه پورتو باشم و مثل آقای طارمی باعث سربلندی ایران شوم.

 

* و صحبت پایانی؟

از مسئولان فدراسیون والیبال و هیات والیبال استان اصفهان و معاونت امور بانوان،‌ آقای سینا وهاب‌زاده مدیربرنامه‌هایم که نقش مهمی در این انتقال داشت و همچنین باشگاه ذوب آهن و خانواده خودم که همیشه پشتیبان و حامی بودند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز