خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی: تیم ملی دو ضعف بزرگ دارد که باید به آن رسیدگی کند/ بلایی که یک بار سر قلعه‌نویی آوردیم را دوباره تکرار نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۹۷

پیشکسوت فوتبال ضمن انتقاد از عملکرد تیم ملی از سرمربی آن برای جام ملت‌ها حمایت کرد.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی ایلنا در خصوص حضور ایران در تورنمنت کافا گفت: این مسابقات سطح بالایی نداشت و حریفان تیم ملی که مقابل آنها قرار گرفتیم در حدی نبودند که بتوانند ملی پوشان ما را به چالش بکشند و انتقاداتی که در این خصوص صورت می‌گیرد درست است. به هر حال تیم ملی در شرایط سختی قرار دارد و چند ماه بیشتر تا جام ملت‌ها فرصت باقی نمانده است و اکثر کشورها از خیلی وقت قبل و سال‌های گذشته برای امروزشان برنامه ریزی کردند و به همین دلیل نمی‌توانیم در این مقطع بازی دوستانه جالب توجهی داشته باشیم و قصوری در این میان متوجه کادرفنی نیست و آنها از همین فرصتی که در اختیارشان بود سعی داشتند بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود: عملکرد تیم ملی در این مسابقات قابل قبول بود هر چند در  فاز دفاعی مشکلاتی وجود داشت و نتوانستیم در ساده‌ترین بازی‌ها هم دروازه تیم خودمان را بسته نگه داریم و این جای نگرانی دارد و از طرفی مقابل ازبکستان که قوی‌ترین حریفمان در این تورنمنت بود هم به مشکل خوردیم و کار سختی داشتیم. این می‌تواند یک نقطه ضعف برای تیم ملی باشد که اگر متوجهش شده باشیم خوب است و باید در  فرصت باقی مانده سعی کنیم آن را برطرف کنیم. اگر اشکال خط دفاعی در چینش نفرات است آن را برطرف کنیم و اگر هم در ساختار دفاعی مشکل داریم با تمرینات زیاد می‌شود این نقص را برطرف کرد. به هر حال بازی‌های این چنینی برای یافتن چنین مشکلاتی است.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: مساله بعدی ما این است که در هر بازی با یک شیوه ثابت بازی می‌کنیم و این هم اتفاق خوبی نیست. ما باید بر اساس شکل بازی حریفمان با سبک های مختلفی بازی کنیم و نفرات مناسب هر مدل بازی را هم خدا را شکر در اختیار داریم. ما بازیکنان با کیفیت زیادی در اختیار داریم. هم در بین لژیونرها و هم در بازیکنان داخلی ما نفرات خوبی در هر پست داریم که برای شیوه های مختلف بازی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و کادرفنی باید در هر پست بازیکنانی متناسب با شکل‌های مختلف بازی دعوت کند تا آمادگی تغییر سبک و روش بازی متناسب با بازی حریفان را داشته باشیم. اگر این نقصیه برطرف شود بخش اعظمی از مشکلات تیم ملی ما برطرف خواهد شد.

ابراهیمی در مورد شانس قهرمانی در جام ملت‌ها هم توضیح داد: ما نباید به تیم ملی برای این موضوع فشار بیاوریم. ما به امثال کی‌روش 8 سال وقت می‌دهیم و هیچ دستاوردی به همراه ندارد ولی تا سرمربی ایرانی می‌نشیند روی نیمکت از او قهرمانی می‌خواهیم و سری قبل هم همین بلا را سر بنده خدا امیر قلعه‌نویی آوردیم و گفتیم چون تیم ملی را قهرمان نکردی باید بروی و الان هم داریم به همین شکل به تیم ملی فشار می‌آوریم. امیدوارم تیم ملی موفق باشد ولی اگر هم نشد باید به قلعه‌نویی حداقل تا جام جهانی بعدی فرصت بدهیم و زود با او خداحافظی نکنیم.

وی در رابطه با وضعیت پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس عملکرد خوبی در فصل گذشته داشت و برای حفظ جایگاهش و تکرار نتایج قبلی کار سخت تری در پیش دارد. ضمن اینکه امسال بازی‌های آسیایی هم در پیش است و باید تیم قدرتمندی بسته شود و امیدوارم باشگاه بتواند نیازهای کادرفنی را در نقل و انتقالات برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز