خبرگزاری کار ایران

طلسم شکست، برگزاری سوپرجام فوتبال ایران بعد از 4 سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۳۱

فوتبال ایران حدود 4 سال است که رنگ برگزاری مسابقه سوپرجام را به خود ندیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سوپرجام فوتبال ایران فردا قرار است بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور و در ورزشگاه آزادی برگزار شود و در پایان این مسابقه تیم برنده قهرمان سوپرجام فوتبال ایران لقب خواهد گرفت.

این دیدار مربوط به فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی است که با تاخیر حدود یک ساله قرار است فردا برگزار شود و دو تیم برای کسب یکی از عناوین مهم فوتبال ایران برابر هم به رقابت خواهند پرداخت.

سوپرجام فوتبال ایران که اولین بار در سال 1384 میان دو تیم فولاد خوزستان و صبای قم برگزار شد، بارها با مشکل مواجه شده و مدت طولانی برگزار نشد و چند سالی است که دوباره در موردش برنامه ریزی می‌شود.

جالب است بدانید بازی فردای پرسپولیس - تراکتور به نوعی پایان شکست طلسم 4 ساله برگزاری این مسابقه است و آخرین بار تیر ماه سال 96 بود که شاهد برگزاری این رقابت بودیم که میان دو تیم پرسپولیس و نفت تهران برگزار شد.

سرخپوشان تهرانی در آن دیدار موفق شدند در ورزشگاه آزادی نفت تهران را شکست داده و قهرمان این رقابت لقب بگیرند و پس از آن دیدار که در تاریخ 30 تیر 96 برگزار شد، دیگر تا امروز شاهد چنین مسابقه‌ای نبودیم.

در سال 97 استقلال و پرسپولیس به واسطه قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر باید در سوپرجام به مصاف هم می‌رفتند ولی این دیدار به دلیل اردوی استقلال در ترکیه و مخالفت سازمان لیگ با تغییر زمان آن در مورد مقرر برگزار نشده و در نهایت حکم کمیته انضباطی برتری 3 بر صفر سرخپوشان بود که بدون حضور در زمین بازی این عنوان را کسب کردند.

این تنها قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام بدون برگزاری بازی نبود و سرخپوشان سال بعدش هم به نوعی دیگر بدون حضور در زمین مسابقه این عنوان را کسب کردند. شاگردان برانکو پس از قهرمانی همزمان در لیگ برتر و جام حذفی، طی تصمیم هیات رئیسه فدراسیون، قهرمان سوپرجام هم شدند. این قانونی بود که بعد از دبل کردن پرسپولیس در سال 98 و به دلیل ساکت بودن قوانین داخلی در خصوص چنین وضعیتی، تصویب شد.

در نهایت سوپرجام سال 99 که مربوط به فصل گذشته است با تاخیر طولانی مدت و در تاریخ 30 خرداد 1400 برگزار می‌شود که بعد از حدود 4 سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز