خبرگزاری کار ایران

مسئول حقوقی انجمن صنفی دریانوردان:

طبقه بندی مشاغل به خاص بودن آیین نامه کشتیرانی ارتباطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۰۷

هیچکدام از مواد قانون طرح طبقه بندی مشاغل به معافیت آیین نامه‌های خاص از شمول این قانون اشاره نکرده‌اند / اگر کشتیرانی جمهوری اسلامی مدعی است آیین نامه‌اش خاص است باید مدارک و ادله خود را به وزارت کار ارائه دهد.

مسئول دفتر حقوقی انجمن صنفی دریانوردان جمهوری اسلامی(مرکز خلیج فارس) معتقد است اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل با خاص بودن یا خاص نبودن آیین نامه کشتیرانی جمهوری اسلامی ارتباطی ندارد.

«غلامرضا زنگی اهرمی» با اشاره به اظهارات مدیر عامل تامین نیروی کشتیرانی جمهوری اسلامی که گفته بود «کشتیرانی جمهوری اسلامی به دلیل خاص بودن آیین نامه‌اش از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل آنطور که در قانون کار ذکر شده معاف است»، به ایلنا گفت: کارفرمایان کلیه کارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی مکلفند قانون طرح طبقه بندی مشاغل را بر اساس آیین نامه اجرایی این قانون که به تصویب شورای عالی کار رسیده است، اجرا کنند بنابراین اجرای این قانون با خاص بودن یا خاص نبودن آیین نامه کشتیرانی جمهوری اسلامی ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه «اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل از سال ۵۲ در کلیه کارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی لازم الاجراست»، تاکید کرد: هیچکدام از مواد قانون طرح طبقه بندی مشاغل به معافیت آیین نامه‌های خاص از شمول این قانون اشاره نکرده‌اند.

این فعال کارگری افزود: ممکن است کشتیرانی جمهروی اسلامی بر اساس آیین نامه‌ای داخلی‌اش خاص شناخته شده باشد اما آیین نامه داخلی از نظر نهادهای قانونی فاقد اعتبار است.

به گفته زنگی اهرمی، آیین نامه خاص نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است که برای ارگان‌های نظامی و انتظامی تصویب می‌شود، بنابراین اگر کشتیرانی جمهوری اسلامی مدعی است آیین نامه‌اش خاص است باید مدارک و ادله خود را به وزارت کار ارائه دهد.

گفتنی است آقای زنگی اهرمی پیش‌تر به ایلنا گفته بود علی رغم تلاش‌های صنفی فراوان برای اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل در کشتیرانی جمهوری اسلامی، اجرای این قانون به افزایش قابل توجهی در حقوق کارگران منجر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز