خبرگزاری کار ایران

با ارسال جوابیه‌ای به ایلنا؛

نهاد کارگری «پگاه همدان» مطالبات صنفی کارگران را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۷

چکیده: در این خبر که مستند به امضا و اثر انگشت ۱۱۰ کارگر است، با توجه به تجارب پیشین در تکذیب گفته‌ها از سوی اعضای شوراهای کارخانجات، نامی از نهاد کارگری شورای اسلامی کار به میان نیامده است، با این وجود شورای اسلامی کار همدان روز گذشته با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری، تمامی موارد مطروحه در خبر مذکور را تکذیب کرد.

شورای اسلامی کار کارخانه شیر پگاه همدان، در اقدامی نادرخبریپیرامون مشکلات صنفی کارگران این کارخانه که از قضا به نقل از این نهاد کارگری اعلام نشده بود را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۵ بهمن ماه با استناد به نامه ۱۱۰ کارگر این کارخانه به دبیر خانه کارگر همدان به تشریح مشکلات صنفی کارگران کارخانه شیر پگاه همدان پرداخت. کارگران امضا کننده این نامه با اشاره به استفاده از مواد شوینده و بخارات شیمیایی از جمله اسید نیتریک و سود کلر، آب اکسیژینه و انواع حلال‌ها، مواد شوینده، آمونیاک و نیز آلودگی‌های صوتی ناشی از ماشین آلات و دستگا‌ها و همچنین وجود رطوبت در محیط کارشان، خواستار بهره‌مندی از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور شده بودند.

در این خبر که مستند به امضا و اثر انگشت ۱۱۰ کارگر است، با توجه به تجارب پیشین در تکذیب گفته‌ها از سوی اعضای شوراهای کارخانجات، نامی از نهاد کارگری شورای اسلامی کار به میان نیامده است، با این وجود شورای اسلامی کار همدان روز گذشته با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری، تمامی موارد مطروحه در خبر مذکور را تکذیب کرد.

در این جوابیه که در سربرگی نامتعارف خطاب به «مدیریت محترم خبرگزاری روزنامه کار ایران» به ایلنا ارسال شده، آمده است:

به استحضار می‌رساند پیرو چاپ خبری از سوی اعضای شورای اسلامی شرکت شیر پاستوریزه همدان در مورخ ۱۵/۱۱ / ۹۲، به اطلاع می‌رساند این شورا خبر فوق را تکذیب می‌نماید و اعلام می‌دارد ارسال هرگونه نامه و انجام مکاتبات با ادارات و سازمان‌ها بدون مهر و امضا اعضای مورد تایید اداره کار و تعاون استان همدان فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

گفتنی است، ایلنا پیش از این با انتشار گزارش‌های جداگانه‌ای نسبت به تبعات حمایت نشدن فعالان کارگری پس از اعلام مطالبات صنفی‌شان هشدار داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز