خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در همدان خبر داد:

تعطیلی «فرش همدان» و اخراج ۲۵ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۵

چکیده: «کارخانه فرش دستی همدان از واحدهای با سابقه در صنعت فرش، به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات تهیه مواد اولیه تولید از سوی کارفرما تعطیل اعلام شده و همه کارگران نیز اخراج شده‌اند.»

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان همدان از تعطیلی کارخانه فرش دستی همدان و بیکاری ۲۵ کارگر رسمی این واحد تولیدی خبر داد.

«احمد معبودی» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه فرش دستی همدان از واحدهای با سابقه در صنعت فرش، به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات تهیه مواد اولیه تولید از سوی کارفرما تعطیل اعلام شده و همه کارگران نیز اخراج شده‌اند.

این مقام کارگری همچنین درباره سه ماه حقوق معوقه کارگران افزود: کارفرما قول داده است معوقات حقوق این کارگران را که حدود سه ماه است به همراه کل سنوات خدمتی کارگران پرداخت کند.

به گفته معبودی، کارفرمای این کارگاه اعلام کرده است در حال حاضر با وضعیت فعلی اقتصادی کشور، تولید فرش توجیه اقتصادی ندارد.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان همدان تعداد کارگران این واحد را ۲۵ نفر ذکر کرد و ادامه داد: سابقه کاری این کارگران از ۱۲تا ۲۰ سال است که تمامی این ۲۵ نفر از کارگران رسمی کارخانه فرش همدان بودند.

این فعال کارگری اضافه کرد: کارگران اخراج شده با طرح شکایت در اداره کار استان خواستار بازگشت به کار و دریافت معوقات حقوقی خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز