خبرگزاری کار ایران

تعویق ۳ ماه حقوق ۱۵۰ کارگر «آدنیس» در مشهد / ۵۰ کارگر طی ۳ ماه بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۸۹

۱۵۰ کارگر کارخانه لوازم خانگی آدنیس ۳ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. یک فعال کارگری درباره عدم دریافت مطالبات کارگران ادنیس به ایلنا گفت: از شهریور ماه که تولید کارخانه شروع شده، کارگران حقوق دریافت نکرده‌اند و بیمه‌ها هم رد نشده است، متاسفانه کارگران و خانواده‌های آن‌ها در چند ماههٔ اخیر به دلیل عدم تمدید دفترچه‌های بیمه با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

۱۵۰ کارگر کارخانه لوازم خانگی آدنیس ۳ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یک فعال کارگری درباره عدم دریافت مطالبات کارگران ادنیس به ایلنا گفت: از شهریور ماه که تولید کارخانه شروع شده، کارگران حقوق دریافت نکرده‌اند و بیمه‌ها هم رد نشده است. او گفت: کارگران و خانواده‌های آن‌ها در چند ماههٔ اخیر به دلیل عدم تمدید دفترچه‌های بیمه با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

این فعال کارگری همچنین خبر از تعدیل حدود ۵۰ کارگر ادنیس مشهد در ۳ ماههٔ اخیر داد و گفت: به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات، تعداد زیادی از کارگران در ۳ ماههٔ اخیر از شرکت رفته‌اند و نزدیک به ۵۰ نفر از آنان هم به خواست شرکت تعدیل شده‌اند که تمام این کارگران قراردادی بودند.

وی وضعیت تولید در کارخانهٔ آدنیس را نامطلوب توصبف کرد و گفت: در حالیکه الان بسیاری از کارخانه‌های تولید بخاری و لوازم گرمایش مشغول افزایش تولیداتشان هستند، به دلیل سیاست‌های مدیریتی در کارخانه آدنیس، وضعیت تولید کارخانه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افت شدیدی پیدا کرده است.

یک کارگر دیگر درباره مشکلات ناشی از عدم واریز به موقع حق بیمه‌ها برای برخی از کارگران بازنشسته این شرکت گفت: متاسفانه کارفرما، ۱۰ درصد بیمهٔ بیکاری که سهم بازنشستگان و کارگران معرفی شده به بیمهٔ بیکار ی است را هم پرداخت نکرده تا حداقل کارهای بیمه‌ای این افراد روند درست خود را طی کند و مشخص نیست دلیل این کم کاری چیست. وی افزود: بسیاری از کارگرانی که تعدیل شده‌اند به دلیل اینکه در این چند ماهه بیمه‌ها به موقع رد نشده و کارگرانی که در این مدت بازنشسته شده‌اند در خصوص وضعیت بیمهٔ بازنشستگی‌شان با مشکل مواجه شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت کارخانهٔ آدنیس توضیح داد: کارخانه آدنیس یکی از برندهای باسابقه و قدیمی در صنعت لوازم خانگی کشور است، اما این روز‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. این کارگر، مشکلات فعلی کارخانه آدنیس را ناشی از سوءمدیریت عنوان کرد و با اشاره به روی کار آمدن کارفرمای جدید از سال گذشته افزود: متاسفانه جابه جایی‌های مدیریتی در ۲ سالهٔ گذشته باعثشده وضعیت تولید و پرداخت مطالبات کارگران افت شدیدی پیدا کند.

گفته می‌شود تعداد کارگران این کارخانه در سال‌های گذشته نزدیک به ۳۰۰ نفر بوده، اما مشکلات ناشی از عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات بیمه‌ای کارگران باعثشده کارگران رغبتی به کار کردن در این کارخانه نداشته باشند و به همین دلیل تعداد کارگران این کارخانه ظرف چند ماههٔ گذشته به کمتر از ۱۵۰ نفر رسیده است که از این تعدادنزدیک به ۱۰ نفر کارگر رسمی و مابقی قراردادی هستند. به گفته کارگران این کارخانه، معوقات بیمه‌ای این کارخانه به اداره تامین اجتماعی مشهد از حدود چهار سال پیش شروع شده و اکنون به ۹۰۰ میلیون تومان رسده است، اما با وجود شرایطی که تامین اجتماعی برای قسط بندی معوقات بیمه‌ای و حذف جریمه‌های کارفرمایان در نظر گرفته است، اقدامی جهت پرداخت بدهی صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است پیش از این نیز در تاریخ دهم مهرماه سال گذشته ایلنا ازتعویق پنج ماه حقوقاین کارگران خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز