خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس:

یکی از مطالبات جدی ما مستقل ماندن خدمات درمانی تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۸۰

کارگران برمبنای شغل در معرض مخاطرات جدی هستند، ‌ رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه‌های مختلف خصوصا مسائل درمانی، بهداشتی و رفاهی جزو اولویت‌های اول جامعه و نیازمند استقلال است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا‌ترین میزان بیماری‌های اسکلتی، ریوی، گوش و پوستی در بین جامعهٔ کارگری است، گفت: کارگران بر مبنای شغل در معرض مخاطرات جدی هستند، ‌رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه‌های مختلف خصوصا مسائل درمانی، بهداشتی و رفاهی جزء اولویت‌های اول جامعه و نیازمند استقلال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، ضرغام صادقی که امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت در مراسم همایش بزرگداشت روز کارگر در شیراز سخن می‌گفت یکی از مطالبات جدی جامعهٔ کارگری و نمایندگان استان فارس در مجلس، مستقل ماندن خدمات درمانی تامین اجتماعی دانست و با معرفی کارگران به عنوان خدوم‌ترین و در عین‌ حال در معرض خطر‌ترین افراد در جامعه خواستار توجه جدی و کامل به موضوع درمان و بهداشت این قشر جامعه از شد.

وی با اشاره به احادیثی از رسول مکرم اسلام(ص) و توجه ویژه ایشان به جامعهٔ کارگری و پاسداشت حقوق کارگری، گفت: نگاه به این جامعه و پاسداشت حقوق اعضای این جامعه، هم از دیدگاه مذهبی و هم به لحاظ مسائل اجتماعی و رفاهی یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌رود.

عضو هیات رئیسه و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی واگذاری سهام عدالت را جزو مطالبات جدی کارگران دانست و از وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، ساماندهی وضعیت کارگران فصلی و فراهم شدن بستر استفاده کارگران مشمول بیمهٔ بیکاری از این امکان را خواستار شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توسعهٔ سرمایه‌گذاری در فارس را یکی از مطالبات جدی جامعه دانست و تاکید کرد: تعاون یک ظرفیت جدی است و می‌توان از این ظرفیت و ظرفیت‌هایی نظیر شستا، برای توسعهٔ سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال و ایجاد زمینه اشتغال کارگران استفاده کرد و این هم از مطالبات جدی است.

صادقی لزوم تامین امکانات و تسهیلات رفاهی، فرهنگی، سالن‌های چند منظوره میهمان‌سرا‌ها و انواع تسهیلات رفاهی برای جامعه کارگری را یادآور و بر تلاش در جهت تکمیل ۳۰ پروژه در نظر گرفته شده برای جامعه کارگری تاکید و اضافه کرد: نهایی کردن مصوبات شورای‌عالی اشتغال در خصوص ساماندهی منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، ساماندهی اشتغال دانش‌آموختگان، تامین منابع مالی ویژه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و رفاهی کارگران و توجه و برنامه‌ریزی و نظارت برای جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه از مطالبات جدی نمایندگان مجلس و جامعهٔ کارگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز