خبرگزاری کار ایران

با حضور بهروز اکرمی؛

صندوق امداد ولایت استان هرمزگان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۵۳۴

اولین صندوق امداد ولایت استان‌هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: فعالیت‌های دستگاه‌های حمایتی در کشور تا زمانی که خانواده‌های نیازمند هستند تدوام دارد و تشکیل صندوق قرض الحسنه به عنوان یک هدف مفید و ارزشمند در کاهش جمعیت افراد نیازمند و توانمندسازی خانوادهای مددجو مفید و موثر است.

بهروز اکرمی با بیان اینکه یکی از دلایل ارزشمند بودن قرض‌الحسنه نسبت به صدقه می‌تواند به فعال‌سازی در جامعه و حضور در تولید و بازگشت اقساط آن جامعه را پویا کند، افزود: همه باید نسبت به آگاه‌سازی مردم از کارکرد صندوق امداد ولایت تلاش کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر عضویت تمامی مدیران عضو شورای اداری استان در این صندوق تاکید کرد و ادامه داد: می‌توان با راهکارهای متنوع و برنامه‌های مدون کارکنان دولت و اقشار مختلف مردم برای سرمایه‌گذاری تشویق کرد.

همچنین مدیر اعتبارات و حقوقی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کشور نیز در مراسم افتتاح سی‌امین صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: برای تاسیس این صندوق هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ اعتبار تخصیص داده شد و امروز افتخار داریم هزار وام در روز به نیازمندان پرداخت می‌شود.

سوری افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده ۶۰ درصد تسهیلات مالی این صندوق به مددجویان نیازمند تحت حمایت این نهاد و ۴۰ درصد نیز به نیازمندان غیر تحت حمایت در نظر گرفته شده است.

سوری با اشاره به اینکه افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه امداد برای عموم  آزاد است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف و مردم  استان با سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در این صندوق می‌توانند در ارائه وام قرض‌الحسنه به افراد نیازمند شریک شوند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان نیز در مراسم افتتاح اولین صندوق الحسنه امداد ولایت در استان هرمزگان گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی برای سپرده‌گذاری خیران و بنگاه‌‌های اقتصادی با هدف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کارگشایی به محرومین و نیازمندان افتتاح شد .

علی الهیاری با بیان اینکه خدواند ارزش قرض الحسنه را بالاتر از صدقه بیان فرموده، افزود: کمیته امداد امام(ره) تنها نهادی است که تسهیلات را به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد فرصت بیشتر در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد .

وی ادامه داد: سرمایه فعلی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در هرمزگان ۴۰ میلیارد تومان است که ۳۶ میلیارد تومان آن در حال گردش است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان درباره دریافت‌کنندگان وام از این صندوق هم بیان کرد: مهمترین حوزه دریافت‌کنندگان وام مربوط به بخش اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان است که تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بدون احتساب سود  با کارمزد سه درصد وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند .

الهیاری تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم در زمینه اعطای کمک‌های خداپسندانه برای برطرف شدن مشکلات نیازمندان، کمیته‌امداد امام(ره) فرصت‌‌های مختلفی را برای جذب کمک‌های مردمی فراهم کرده است .

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به مشارکت‌‌های مردمی در راستای حمایت از محرومین در استان هرمزگان اظهار داشت: خیران و نیکوکاران هرمزگانی در ۱۰ ماهه امسال ۶۷ میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، ۲۶ درصد افزایش یافته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز