خبرگزاری کار ایران

پایان خاک برداری بزرگترین فرش خاکی جهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۳

تیم خاک برداری پروژه پنجمین فرش خاکی هرمز به انتهای فعالیت خود و کار جمع آوری خاک‌های رنگی از سطح جزیره سرخ نزدیک شد.

تیم خاک برداری پنجمین فرش خاکی هرمز به انتهای فعالیت خود و کار جمع آوری خاک‌های رنگی از سطح جزیره سرخ نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا پورکولغانی سرپرست تیم خاکبرداری فرش خاکی هرمز افزود: طبق زمانبدی از پیش تعیین شده فعالیت تیم خاکبرداری دهم بهمن ماه به پایان رسید. و خاک‌ها جهت استفاده تیم طراحی و اجرا در محل سایت فرش مهیا شده است.

کولغانی افزود: تیم خاکبرداری پنجمین فرش خاکی هرمز، متشکل از ده نفر است که تعدادی از اعضای ثابت گروه و تعدادی نیز از افراد علاقه‌مندی هستند که در این پروژه به تیم فرش خاکی اضافه شده‌اند.

وی بیان داشت: وظیفه این تیم جمع آوری، نمونه برداری و انتقال ۱۴ طیف رنگ از خاک‌های جزیره هر مز می‌باشد و در محل‌هایی که از یک ماه پیش نشانه گذاری شده‌اند مشغول به کار می‌باشند.

سرپرست تیم خاکبرداری تصریح کرد: طیف‌های رنگی مورد نظر شامل نخودی، قهوه‌ای، سبزلجنی، سبزآبی، اُخرایی، زرد شتری، قرمز، نارنجی، سورمه‌ای، خاکی، سفید آهکی، بادمجانی، سیاه و بنفش می‌باشد که در جزیره به وفور یافت می‌شوند.

این هنرمند هرمزگانی در ادامه گفت: خاک‌ها از محل‌های نشانه گذاری شده بسته بندی و حد فاصل محل خاک برداری تا کنار جاده که بعضاً به پانصد متر هم می‌رسید حمل شده‌اند و در حال حاضر تعدادی از اعضای تیم مشغول بارگیری و انتقال کیسه‌ها به محل احداثفرش هستند.

وی افزود: تنها کار جمع آوری دو رنگ قرمز(گلک) و سورمه‌ای(سورمه) ناتمام مانده و گروه مشغول جمع آوری و بسته بندی کیسه‌های خاک سورمه است.

پور کولغانی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ منفعت مالی در این پروسه دخیل نیست. اعضای این تیم با عشق و دغدغهٔ خاص خود تمام کاستی‌ها را به جان پذیرا شدند و لازم می‌دانم از محمد بانوج، محمد رضوانی، سعید یزدان یار، ایمان بانوج، امین پروین، مصیب قربانی، مسعود خورگویی، سعید عابدی و مرتضی فربد، اعضای تیم خاکبرداری ‌‌نهایت قدردانی را داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز