خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهرستان سیریک خبر داد:

حمله به صیادان سیریکی با نارنجک‌های آتش زا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۱

هر بار که صیادان و تعاونی صیادان خواسته‌اند با صیادان لنج‌های غیرمجاز گفتگو کنند، آنها با لیزر، سنگ و نارنجک‌های آتش‌زا به سمت صیادان سیریکی حمله‌ کرده‌اند.

رئیس شورای شهرستان سیریک از حمله صاحبان شناورهای غیر مجاز به صیادان سیریکی در خور بین المللی آذینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد محمدی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد: ۳۰ لنج صیادی غیرمجاز در خور بین المللی آذینی سیریک بدون مجوز وارد آب‌های این شهرستان شده‌اند و با استفاده از تورهای منو فیلامنت به روش کفروب اقدام به صید انواع ماهی و میگو می‌کنند.
وی با بیان اینکه تورهای منوفلامنت تورهای ویرانگر است که به علت داشتن چشمه‌های ریز همه موجودات دریایی ریز و درشت را صید می‌کند، بیان داشت: در آب‌های خور آذینی ماهیان گرانقیمتی مانند میش، شیر، شوریده، هوور و میگو صید می‌شود.
رئیس شورای شهرستان سیریک گفت: صید بی‌رویه ۳۰ فروند لنج غیر مجاز و غیر بومی در حوزه خور آذینی شهرستان موجب از بین رفتن نسل ماهیان شده که این اتفاق اعتراض شدید صیادان شهرستان سیریک به همراه داشته است.
محمدی افزود: با وجود گذشت یک ماه از شروع صیدغیر مجاز و شبانه روزی صیادان غیر بومی در خور آذینی، مسئولان شیلات هرمزگان هنوز هم بدون توجه به منابع آبزیان، اجازه ورود این افراد راحتی هنگام تخم‌ریزی آبزیان می‌دهند.
محمدی گفت: پس از گذشت بیش از پنج سال از شهرستان شدن سیریک متاسفانه هنور شیلات شهرستان توان رسیدگی به مشکلات صیادان و برنامه‌ریزی برای این قشر زحمتکش را ندارد.
رئیس شورای شهرستان سیریک افزود: هر بار که صیادان و تعاونی صیادان خواسته‌اند با صیادان لنج‌های غیرمجاز گفتگو کنند، آن‌ها با لیزر، سنگ و نارنجک‌های آتش‌زا به سمت صیادان سیریکی حمله‌ کرده‌اند.

به گفته وی، این لنج‌ها برای اینکه شناسایی نشوند بدون پلاک بروی دریا تردد می‌کنند.
خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک که در فهرست کنوانسیون رامسر نیز ثبت شده که با ۲۰ هزار هکتار جنگل مانگرو انبوه‌ترین جنگلهای مانگروی هرمزگان را دارد.
در جنگل‌های مانگروی این خور انواع آبزیان تخم ریزی می‌کنند. این خور مرز خلیج فارس و دریای عمان است و در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر سیریک واقع است.
گفتنی است، ۱۰۵ لنج صیادی و ۳۲۸ فروند قایق صیادی مجوزدار در شهرستان سیریک فعالیت می‌کنند و بیش از ۴ هزار نفر بصورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم از راه صیادی امرارمعاش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز