خبرگزاری کار ایران

حوادثاسیدپاشی روی بوم نقاشی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۰۸

درگاهی تحت تاثیر حوادثاخیری که در رابطه با اسیدپاشی در اصفهان روی داده، اثری ارائه داده که در آن چهره چند زن تلفیق شده. در این نقاشی، سه تار ساز ایرانی درحال نواختن ناله زندگی است و کلاغ بزرگی بالای سر این زن‌ها قرار دارد.

نمایشگاه نقاشى‌هاى آناهیتا درگاهى توانست براى نخستین بار على پروین، اسطوره فوتبال ایران را به دیدار از یک نمایشگاه هنرى بکشاند.

به گزارش ایلنا؛ این سومین نمایشگاه انفرادى آناهیتا درگاهی، همسر محمد پروین است که در آن ١۵ اثر با تکنیک‌هاى رنگ روغن و میکس اکریلیک روی بوم ارائه شده است. علی پروین پس از بازدید از نمایشگاه عروسش، درمورد اثری که در گاهی از او به تصویر کشیده است، توضیح داد: این اثر مربوط به بازی مقدماتی جام جهانی است که تیم ایران با شکست استرالیا به جام جهانی راه یافت. من از این بازی تنها عکس کوچکی در روزنامه به یادگار دارم، بسیار خوشحالم که نقاشی با این ابعاد بزرگ از این عکس کوچک می‌بینم. به نظرم نقاشی این صحنه از عکس آن خیلى بهتر شده است.

آناهیتا درگاهى در حاشیه افتتاحیه نمایشگاهش در مورد آثارش گفت: مجموعه آثار «مرز پر گهر» حاصل یکسال و نیم تلاش من است. در این مجموعه سعی داشته‌ام به آریایی بودن نسل ایرانی اشاره کنم. حضور زن در این آثار پررنگ است، زیرا زنان را بعنوان پاسبان این مرز و بوم در نظر گرفته‌ام و آن‌ها را با نمادهای مختلفی از ایران چون تخت جمشید بر روی بوم تصویر کردم. بعضی از آثار در این نمایشگاه نیز با سیاه مشق‌هایی از اشعار مولانا و حافظ همراه شده‌اند.

درگاهی درمورد اثری که در آن پدر همسرش، علی پروین را به تصویر کشیده؛ گفت: علی پروین از اسطوره‌های فوتبال ایران هستند که با به تصویر کشیدن صحنه‌ای از بازی فوتبال که در آن خوش درخشیدن سعی در زنده نگاه داشتن یاد آن در ذهن مخاطبان دارم.

او علاوه بر علی پروین، پرتره‌هایی از محمد مصدق و فروغ فرخزاد را نقاشی کرده و معتقد است: این اشخاص جزء اسطوره‌های ایران زمین بشمار می‌آیند و با به تصویر کشدن آن‌ها سعی دارم یادشان را گرامی بدارم تا هیچگاه به فراموشی سپرده نشوند.

درگاهی در آثارش بیشتر از رنگ‌های اکر، سیاه و سفید و آبی و طلایی بهره گرفته است و برای بزرگ نمایی و برجسته جلوه دادن قسمتی از نقاشی‌هایش از رنگ قرمز و قهوه‌ای استفاده کرده است.

او تحت تاثیر اتفاقات و حوادثاخیری که در رابطه با اسید پاشی در اصفهان روی داده است، در این نمایشگاه اثری ارائه داده که در آن چهره چند زن تلفیق شده است، در این نقاشی، سه تار ساز ایرانی در حال نواختن ناله زندگی است و کلاغ بزرگی بالای سر این زن‌ها قرار دارد.

آناهیتا درگاهی کار‌شناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او پیش از این دو نمایشگاه انفرادی در کاخ نیاوران وگالری سیحون برپا کرده بود. «مرز پر گهر» سومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود. همچنین درگاهی در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبا کاخ سعد آباد، گالری کمال الملک و جم آرت گالری دوبی شرکت داشته است.

نمایشگاه نقاشی‌های «مرز پر گهر» تا چهارشنبه ٢١ آبان در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹دایر است و علاقمندان می‌توانید همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ عصر از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز