خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی گردشگری مقاومت در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۷۳

ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان طی اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، “امیر هوشنگ بابامرادی” مدیر توسعه گردشگری این سازمان،بیان کرد: نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان با حضور اعضاء و میهمانان کشوری عضو این کارگروه مردمی، طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی اهواز و منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، روز دوم این نشست به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند در دو بخش نشست و بازدید از ظرفیت‌های این حوزه گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: هدف اصلی گردشگری مقاومت آشنایی نسل جوان و نوجوان با تاریخ، حماسه و ایثار ایران‌زمین و همچنین انتقال هویت و چرخش روحیه سلحشوری و در اصل هویت‌مند کردن نسل امروز و آینده است.

بابامرادی افزود: گردشگری مقاومت از سال ۱۳۹۹ از بوشهر آغاز و سپس دبیرخانه ملی و بین‌المللی آن در قم ایجاد شد و به موازات آن یک میز در وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام میز گردشگری مقاومت از سال ۱۴۰۱ ایجاد و به عنوان حلقه اتصال حاکمیت و فعالان مردمی در این حوزه آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری مقاومت بر پایه مکان رویداد، شخصیت‌ها و قهرمانان استوار است، یادآور شد: هدف گردشگری مقاومت، نشان دادن فرهنگ ایثار، رشادت و حماسه به موازات معرفی هویت ملی و فرهنگ پاسداری از میهن است که از دیرباز تاکنون در این رز و بوم وجود داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز