خبرگزاری کار ایران

برپایی مراسم شب‌های قدر در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۲۹

مدیر توسعه فرهنگی-هنری سازمان منطقه آزاد اروند، از برپایی مراسم پرفیض شب‌های قدر در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین قانعیان مدیر توسعه فرهنگی-هنری این سازمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و حلول شب‌های پر فیض قدر، بیان کرد: در راستای برخورداری آحاد جامعه و میهمانان نوروزی از معنویات شب‌های پرفیض قدر، برنامه‌ریزی جهت برگزاری دعای جوشن کبیر در هسته مرکزی شهرهای آبادان و خرمشهر صورت گرفت و این مراسم طی سه شب در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و پارک معلم آبادان، همچنین مسجد جامع، موزه دفاع مقدس و سایر اماکن متبرکه و مقدسه خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال پرشور شهروندان و هم‌میهنان در نخستین شب برگزاری مراسم احیاء، گفت: این آئین فرهنگی، مذهبی در خلال شب‌های قدر از ساعت ۲۲ لغایت ۲ بامداد با برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی، مداحی، قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر و سایر ادعیه این شب‌های سراسر و نور معرفت به همراه آئین سرگرفتن قرآن در اماکن مورد اشاره برقرار خواهد بود.

مدیر توسعه فرهنگی-هنری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: همچنین همزمان با حلول این شب‌های معنوی، هنرمندان چیره‌دست منطقه از شهرهای آبادان و خرمشهر در محل برگزاری این مراسم اقدام به کتابت آیات قرآن کریم به مضمون “مشق نور” خواهند نمود.

قانعیان خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، ضمن بهره‌گیری از فیوضات این شب‌ها، می‌توانند از هنرنمایی هنرمندان خوشنویس منطقه نیز بازدید کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز