خبرگزاری کار ایران

مشروح جشن‌های بهارانه منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۰۸

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، جشن‌های آیینی-مذهبی تقارن بهار طبیعت و قرآن در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت‌الاسلام زرشناس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی و تقارن آن با بهار قرآن، در تشریح برنامه‌های نوروزی مقارن با ماه مبارک رمضان در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: از حلول ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو تاکنون، مراسم و جشن‌های مختلفی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر تبیین و اجرا شده است.

وی به جشن روزه اولی‌ها در این دو شهر اشاره کرد و افزود: جشن‌های نوروزی در پارک معلم و ۱۷ هکتاری آبادان و مجاورت پل شهید جهان‌آرای خرمشهر به مدت ۷ شب از جمله این جشن‌ها بود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان، تصریح کرد: همزمان با میلاد پر نور امام دوم شیعیان، مراسم آیینی-مذهبی گرگیعان نیز که در میان اهالی بوم این منطقه جایگاه ویژه‌ و دیرینه‌ای دارد، به‌طور ویژه و باشکوه و در حضور خیل عظیم مشتاقان خاندان عصمت و طهارت در منطقه آزاد اروند و مناطقی همچون سلیج، شطیط و پارک ۱۷ هکتاری در آبادان و در صحن مسجد جامع و خیابان شهید بهشتی خرمشهر برگزار شد.

زرشناس یادآور شد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز محلی، ملی و بین‌المللی به مدت ۸ شب در مساجد و حسینیه‌های دو شهرستان برپا خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف تبیین این قبیل برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی، مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ و آداب اسلامی در بین مردم، خاصه در نسل جوان، از جمله اهدافی است که در برگزاری این مراسم‌ها دنبال می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز