خبرگزاری کار ایران

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره «رسام» در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۳۴

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری مراسم اختتامیه«پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام» از تشکیل دبیرخانه دائمی این جشنواره در آینده نزدیک، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط واموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، عصر امروز و با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، کارگردان فیلم «دست ناپیدا» و تنی چند از اصحاب رسانه، نشست خبری «پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام» در محل موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن خرسندی از میزبانی «پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام»، اظهار داشت: شهرستان های آبادان و خرمشهر پایتخت مقاومت؛ گذرگاه بزرگ ترین رویداد فرهنگی جهان تشیع اربعین حسینی و دو شهر با سابقه غنی در حوزه های فرهنگی و هنری هستند که با توجه به موارد ذکر شده، می بایست به امور فرهنگی در این منطقه توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس با بیان اینکه هر چه آبرو و عزت داریم از برکت خون شهدا است و می بایست در این مسیر گام های موثری برداریم، افزود: جشنواره فیلم کوتاه رسام یک رویداد بسیار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس است که اروند با قدرت از این جشنواره حمایت می کند.

وی اذعان داشت: با توجه به ارزیابی های انجام شده، فیلم های کوتاه در میان مخاطبین از اقبال بیشتری برخوردار هستند از همین روی جشنواره رسام می تواند نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه در میان نسل جوان  داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره رسام در منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند یک تشکیلات اقتصادی است اما با حمایت های همه جانبه مدیرعامل این سازمان، در حوزه های فرهنگی تلاش کرده ایم از هیچ اقدامی فروگذاری نکنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان نیز ضمن اشاره به اینکه به زودی با پشتیبانی و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند یک فیلم فاخر بلند سینمایی ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال ۷۶۰ اثر از ایران و ۳۵ کشور جهان با موضوعات مقاومت، استکبارستیزی، دفاع مقدس و طوفان الاقصی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اعلام اینکه داوری آثار ارسالی به جشنواره رسام، با مشارکت امور جشنواره‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود افزود: امسال استقبال خوبی از سوی فیلمسازان داخل و خارج از کشور صورت گرفت و امید داریم این جشنواره به جایگاه اصلی خود برسد.بنیاد حفظ ارزش ها می تواند در کنار سازمان منطقه آزاد اروند اهداف و گام های بلندی  را در حوزه های فرهنگی بردارد؛ ما باید خودمان را به دنیای کفر که هدفش درگیر کردن جوانان در شبکه های مجازی است، اثبات کنیم.

انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم «دست ناپیدا» نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: رسام باید بزرگ ترین جشنواره خوزستان شود؛ چرا که متعلق به این استان و هنرمندانش است.

شاه حسینی تصریح کرد: خوزستان در گذشته ثابت کرده که در جنگ، صلح، تئاتر، سینما، ادبیات و… حرف برای گفتن دارد.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: با توجه به پیشینه این استان، رسام با ابعاد وسیع تر باید به دامن خوزستان بازگردد .

کارگاه نقد، بررسی و اکران فیلم «دست ناپیدا» با حضور انسیه شاه حسینی، کارگردان و دیگر عوامل این فیلم از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره فیلم کوتاه رسام است که امشب در سینما مهر آبادان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز