خبرگزاری کار ایران

بهسازی اصولی محیط، مهمترین راه جلوگیری از گسترش پشه آئدس در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۱۱

سرپرست مرکز بهداشت کیش با تاکید بر بهسازی محیط در راستای مبارزه با پشه آئدس از آغاز عملیات مه پاشی توسط تیم های عملیاتی در سطح جزیره کیش خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اسدالله احمدی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه شنبه 4 آذر برگزار شد با اشاره به تکثیر و گسترش پشه آئدس در کیش گفت: بر اساس برنامه ریزی های در نظر گرفته شده و با تلاش تیم های عملیاتی، مه پاشی در برخی نقاط جزیره از جمله دامون ساحلی، بندرگاه تجاری، فاز A و فاز 5 صدف آغاز شده است.

احمدی تصریح کرد: شناسایی زیستگاه ها، مبارزه و پاکسازی محیط از تخم و لارو آئدس های مهاجم همراه با بهسازی محیط و ارتقا سطح آگاهی عموم مردم از مهمترین روش های مبارزه با آن به شمار می رود.

سرپرست مرکز بهداشت کیش اظهار داشت: مناطق آلوده با بررسی های میدانی توسط کارشناسان و تیم عملیاتی شناسایی و مه پاشی محیط انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده و شناسایی مکان های احتمالی گسترش پشه آئدس با شماره تلفن واحد مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت کیش ۰۷۶-۴۴۴۳۰۳۴۶ تماس بگیرند. 

اسدالله احمدی به روش های پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس اشاره و عنوان کرد: جلوگیری از انباشت آب های راکد، خارج کردن ظروف استفاده نشده از منزل، خالی کردن آب زیر گلدان ها، نگهداری مناسب از استخرها و حذف لاستیک‌ها و وسایل استفاده نشده و تمیز کردن کاسه آب حیوانات خانگی به صورت هفتگی روش های موثری در جلوگیری از رشد لارو و مبارزه با پشه آئدس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز