خبرگزاری کار ایران

اضافه وزن 40 درصد از زنان استان مرکزی در سن بارداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۴۴

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 40 درصد زنان استان مرکزی در سن بارداری اضافه وزن دارند که این شاخص به شدت بر کیفیت سلامت مادران باردار و مراحل بارداری اثر منفی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نسرین یادگاری افزود: همچنین 17 درصد از زنان استان قبل از بارداری به چاقی مبتلا هستند و عارضه چاقی در این قشر معضلی بهداشتی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی ادامه داد: 5.04 درصد زنان استان مرکزی در شروع بارداری لاغر هستند و حدود 31 درصد زنان باردار در شهرستان‌های زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مدت دوره دوران بارداری وزن‌گیری مناسبی ندارند.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مادر پیش از بارداری باید وزن مناسب داشته باشد. همچنین زنان در دوران بارداری باید 8 تا 12 کیلو وزن بگیرند که بیشتر از این وزن برای مادر و جنین خطرناک است.

یادگاری تصریح کرد: بدن مادر باید پیش از بارداری پیش‌آمادگی لازم را به عنوان زمینه مساعد برای رشد جنین داشته باشد و چاقی و تغذیه نامناسب می‌تواند خطراتی برای مادر و جنین ایجاد کند.

وی بیان داشت: مادر باردار باید رژیم غذایی مناسب داشته باشد چراکه کاهش مواد مغذی در بدن مادر باردار منجر به سوء تغذیه می‌شود. زنان باید قبل از بارداری تغذیه مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانند تا با وزن مناسب بتوانند بارداری ایمنی را تجربه کنند.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: کمبود ویتامین D باعث می شود لگن مادر کوچک و امکان زایمان طبیعی ممکن نباشد و یا کمبود ویتامین B12 موجب می‌شود بارداری مناسب شکل نگیرد.

یادگاری ابراز داشت: همچنین استفاده زیاد از کافین منجر به ناباروری می‌شود. به تازگی طیفی از دختران جوان رغبت به مصرف قهوه و مواد خوراکی کافین‌دار پیدا کرده‌اند که ممکن است در آینده برای باروری آنان مشکل آفرین باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز