خبرگزاری کار ایران

شرکت غیرقانونی نیم‌ میلیون سعودی در موسم حج

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۷۱

منابعی در کمیته‌های اجرایی حج از کاهش نسبت نفوذ حجاج غیرقانونی به مشاعر مقدسه به میزان ۶۱ درصد در مقایسه با تعداد متخلفان در سال گذشته خبر دادند.

ایلنا: مقامات سعودی به شرکت غیرقانونی بیش از نیم میلیون سعودی در موسم حج امسال اعتراف کردند. این منابع علت این کاهش شدید در تعداد افراد متخلف را به عوامل متعددی دانستند که مهم‌ترین آن‌ها مجازات اعلام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط برای نقض کنندگان قوانین حج و همچنین کنترل منافذ اصلی و جاده‌های خاکی منتهی به مکه مکرمه و استفاده از سیستم انگشت نگاری علیه متخلفان است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، منابعی در کمیته‌های اجرایی حج از کاهش نسبت نفوذ حجاج غیرقانونی به مشاعر مقدسه به میزان ۶۱ درصد در مقایسه با تعداد متخلفان در سال گذشته خبر دادند.

این منابع علت این کاهش شدید در تعداد افراد متخلف را به عوامل متعددی دانستند که مهم‌ترین آن‌ها مجازات اعلام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط برای نقض کنندگان قوانین حج و همچنین کنترل منافذ اصلی و جاده‌های خاکی منتهی به مکه مکرمه و استفاده از سیستم انگشت نگاری علیه متخلفان است.

این منابع به عکاظ گفتند دستگاه‌های دست اندرکار حج بسته‌ای از اقدامات را برای کنترل بیشتر ورودی‌های مکه مکرمه اتخاذ خواهند کرد و همچنین اماکن نفوذ و منافذی را که حجاج غیرقانونی از آنجا وارد می‌شدند از طریق دوربین‌های حرارتی و فناوری پیشرفته رصد شده است تا راه حلهایی برای کاهش میزان نفوذ به مشاعر مقدسه ایجاد شود.

نتایج اداره کل آمار و اطلاعات حج امسال از کاهش شدید تعداد حجاج غیرقانونی که به مشاعر مقدسه نفوذ کردند، حکایت می‌کند به طوری که تعداد حجاج داخل عربستان به ۶۰۰ هزار و ۷۱۸ نفر رسید که ۱۱۷ هزار نفر از آن‌ها از طریق موسسات و کاروان‌های حجاج با داشتن مجوز شرکت کردند و بقیه یعنی حدود ۴۸۴ هزار نفر به صورت غیرقانونی و با نفوذ به مشاعر مقدسه شرکت کردند در حالی که آمار سال گذشته به شرکت غیرقانونی یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۴۱ نفر از ساکنان عربستان در مناسک حج اشاره دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز